Vilkiką vairuojanti 26-erių kaunietė žadą atima ne vienam: išdavė, kiek uždirba

Tv3.lt, Liepa Svirskaitė 2024/10/30 20:08
Vilkiką vairuojanti kaunietė / Asm. albumo nuotr. / Tv3.lt koliažas
Vilkiką vairuojanti kaunietė / Asm. albumo nuotr. / Tv3.lt koliažas

Moteris už krovininio automobilio vairo, rodos, jokia naujiena moderniame amžiuje, tačiau smalsuolių akis toks reginys vis dar traukia. Dėl to išvydus 26-erių Kaune gyvenančią marijampolietę, tolimųjų reisų vairuotoją Viktoriją Kasparavičiūtę, daugelis nustemba ir klausia, kodėl ji pasirinko tokį darbą.

Pokalbio metu Viktorija papasakojo, kas lėmė šios profesijos pasirinkimą ir atskleidė, kokių iššūkių kasdienybėje kyla. Visgi, nepaisant visko, moteris tikino, kad šio darbo nė už ką nekeistų į kitą.

Geros darbo sąlygos

Ne viena tolimųjų reisų vairuotoja yra pasakiusi, kad šis darbas moteriai – labai patrauklus. Tai patvirtino ir Viktorija, pasakodama, kad būtent dėl to pati susidomėjo profesija.

Ji pasakojo, kad atlyginimas ir darbo sąlygos ją sužavėjo, dėl to nusprendė pamėginti išsilaikyti krovininio automobilio vairuotojo teises.

„Mano buvęs vyras dirbo šioje srityje, tad aš galvojau, kad galbūt norėčiau pamėginti kartu su juo pradėti dirbti. Pamenu, kad iš pirmo karto man pavyko išsilaikyti vairuotojo teises, labai jų norėjau.

Visgi, viskas gavosi taip, kad mudu su vyru kartu dirbome vos porą mėnesių, o vėliau išsiskyrėme. Tuomet aš likau dirbti viena, o dabar skaičiuoju jau šeštus metus, kai dirbu šioje srityje“, – pasakojo Viktorija.

Moteris tikino, kad šį sprendimą dirbti tolimųjų reisų vairuotoja visa jos aplinka sutiko pozityviai. Ji atskleidė, kad iš artimųjų visuomet juto palaikymą ir rūpestį, tad dėl to bėdų nekilo.

„Iš tiesų, visi mane labai palaikė profesijos pasirinkime. Smagu ir tai, kad jie gali džiaugtis manimi ir dabar“, – kalbėjo ji.

Važinėja po Europą

Prakalbus apie Viktorijos darbą moteris papasakojo, kad šiuo metu dirba ne Lietuvoje. Ji atskleidė, kad važinėja po skirtingas Europos šalis ir į objektus pristato krovinius.

Pasak jos, pirmas darbas ryte – pasiimti krovininį automobilį ir nuvykti į objektą, kuriame gaunamas krovinys. Šiam vienam arba keliems kroviniams nuvežti iš vienų taškų į kitus moteris turi visą dieną.

„Kai kuriais atvejais krovinius tenka įsikrauti pačiai, kitais atvejais juos pakrauna kažkas kitas. Visgi, krovinio tvirtinimas jau yra mano darbas. Visuomet tvirtinu krovinį su keliais diržais. Taip yra dėl to, nes yra tam tikri reglamentai, ką darbe turi padaryti patys vairuotojai“, – paaiškino ji.

Paklausta apie krovinių svorius, Viktorija kalbėjo, kad jų yra visokių. Ji atskleidė, kad jeigu pasitaiko rankinio krovinio krovimas, tuomet jį gali įkelti bet kas – tiek vyras, tiek moteris. Tačiau kartais pasitaiko ir sunkių krovinių. Tuomet moteris sulaukia pagalbos iš kitų darbuotojų.

„Visgi, stengiuosi viską pasidaryti pati“, – pabrėžė pašnekovė.

Paklausta, kaip atrodo jos darbo grafikas, Viktorija papasakojo, jog reisai įprastai trunka šešias savaites. Per dieną jai tenka važiuoti maždaug devynias valandas, o du kartus per savaitę – po dešimt valandų.

Privalumai nusveria trūkumus

Kaip ir visos profesijos, tolimųjų reisų vairuotojos darbas turi tiek privalumų, tiek trūkumų. Viktorija pasakojo, kad jos darbas – ne išimtis.

Iš pradžių moteris papasakojo apie darbo niuansus. Pasak jos, tikrai pasitaiko atvejų, kuomet krovinį privežti iki vietos yra sunku, arba svoriai, su kuriais tenka dirbti, yra dideli.

„Iššūkių pasitaiko. Pavyzdžiui, labai mažuose Europos miesteliuose yra sunku išsikrauti krovinius. Taip pat tenka dirbti su dideliais svoriais. Kartais krovinių pasitaiko tikrai labai sunkių.

Na ir galiausiai keliai – kai kuriose vietose būna sunku įvažiuoti, o kitose sunku išvažiuoti“, – apie niuansus pasakojo Viktorija.

Visgi, privalumai trūkumus nusveria. Pasak pašnekovės, labai geros darbo sąlygos, mažas fizinis krūvis ir darbo atlyginimas yra puiki motyvacija darbui. Ji tikino, kad šiame darbe niekuomet nepersidirba ir džiaugėsi pasirinkusi šią profesiją:

„Manau, kad šis darbas patrauklus, nes jame nereikia daug dirbti fizinio darbo, o pagrindinį savo laiką praleidi vairuodama. Taip pat labai geras atlyginimas.

Darbo sąlygos irgi yra viliojančios. Nėra taip, kad dirbtum nuo ryto iki vakaro, būna laikas, kai tenka pastovėti, nes negali važiuoti.“

Vyrų dėmesys ir atlyginimas

Dar vienas įdomus šio darbo niuansas – didelis vyrų dėmesys. Viktorija prisipažino, kad šiame darbe moterys jo tikrai gali sulaukti.

Pasak jos, ji pati yra sulaukusi nemažo vyrų susidomėjimo, tačiau kadangi tuo pačiu atgal neatsakydavo – vyrai atsitraukdavo.

„Dažniausiai vyrai paklausia, kodėl dirbu šį darbą, kaip ilgai dirbu, jiems įdomu. Aš stengiuosi per daug nereaguoti į dėmesį, nes jeigu tik sureaguoji, tuomet ir prasideda didžiausi vyrų antplūdžiai“, – prisipažino ji.

Paklausta, kokių patirčių yra turėjusi šiame darbe, Viktorija pasakojo, kad neretai, pamatę ją, vyrai imdavo filmuoti ir fotografuoti.

„Mano ūgis ir svoris yra labai mažas, tad galbūt juos tai sudomindavo. Taip pat būdavo, kad ateidavo iki mašinos, kalbindavo mane, mėgindavo kontaktuoti. Visgi, aš niekada jų neprisileisdavau, tad jie tikrai toli nenueidavo“, – šyptelėjo ji.

O paklausta apie atlyginimą, moteris tikino, kad dėl šio darbo verta pakentėti ir nepageidaujamą dėmesį. Pasak jos, kadangi ji dirba Europoje, atlygis už darbą yra didesnis nei Lietuvoje: „Europoje atlyginimai svyruoja nuo 2 800-4 000 eurų.“

Ji prisipažino, kad dėl to artimiausiu metu šio darbo tikrai neketina atsisakyti ir jau šeštus metus iš eilės džiaugiasi pasirinkimu.

Daugiau skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA