Nuo šiol važiuojantieji pro Kauną rieda dar viena nauja Kleboniškio tilto dalimi. Tiesa, automobilių srauto pralaidumas šiame ruože nedidėja, mat vieną tiltą atidarę, statybininkai iš karto uždarė seniausią – pietinį. Sako, jam reikia bent kosmetinio remonto, kol sulauks rekonstrukcijos.
Kaune atidaryta viena iš dviejų naujai pastatyto vidurinio Alfonso Meškinio, visų vadinamo tiesiog Kleboniškio, tilto dalių.
Ir nuo Klaipėdos Vilniaus kryptimi tiltu per Nerį pajuda nenutrūkstamas automobilių srautas.
„Eismas taps saugesnis, greitesnis, nebeturėsime tų spūsčių – tai tikrai labai džiugu“, – džiaugėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tilto keliamos problemos
Tiltas tapo tikru vairuotojų kantrybės išbandymu ir net pajuokos objektu: jis byrėjo, kilo į dangų, o įvykusias avarijas gyventojai skaičiavo dešimtimis.
Tad ir dabar sako, kad valdžia per anksti giriasi. Patogumo teks luktelėti. Esą spūstys šiame ruože tikrai nesumažės, tad kurį laiką „klebonfesto“ etiketės vietovei atsikratyti nepavyks, pasipils ir avarijos – pirmoji, beje, įvyko po dvidešimties minučių nuo tilto atidarymo.
Štai, ką sako gyventojai:
„Neišsispręs, nes mačiau, kad neseniai avarija įvyko jau „pašventino“, mačiau.“
„Mes čia 4 metus vargstam su tokiu menku tilteliu, matyt, mažai jėgos turi.“
„Jei vidury dienos ir į tą, ir į tą pusę kamščiai matomi.“
Pralaidumas šiame transporto mazge išties bent jau kol kas nepadidės, nes eismas iki Naujųjų metų vyks tik dviem tiltais. Mat vis dar nebaigti antrosios naujai statomo tilto dalies darbai, ir kosmetiniam remontui laikinai uždarytas paskutinysis pietinis tiltas:
„Aš tai manau, kad čia nėra kitos išeities, kažkaip turi darbus pabaigti, tikėkimės, kad ateity viskas bus gerai.“
„Galėsime visais keturiais tiltais važiuoti nuo kitų metų pradžios“, – teigė „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Darbai dar nėra galutinai baigti
Tiesa irgi laikinai. Laukia paskutiniojo tilto remontas – jį pradėti ketina 2026 metais. Naudą vairuotojai pajus tik pabaigus visus darbus:
„Nesigauna, matyt, labai ten greitai viskas, reikia apsišarvuoti kantrybe ir palaukt kol padarys gerai. Kol buvo avarinis buvo baisus, jei padarys gerai, tai ačiū Dievui.“
„Srautus pagaliau atskirsime, tranzitiniai srautai vyks naujaisiais, viduriniais tiltais, o miestiečių srautai, arba išvažiuojantys ar įvažiuojantys į miestą važiuos šoniniais tiltais, todėl pati kelionė taps saugesnė“, – sakė M. Švaikauskas.
Šis transporto mazgas ties Kaunu – pats intensyviausias Lietuvoje, per parą čia pravažiuoja apie 80 tūkstančių automobilių. Alfonso Meškinio tiltas turi ir strateginę reikšmę. Jo tvarkymui valdžia jau atseikėjo 70 milijonų eurų.
„Tai viena iš karinio mobilumo jungčių, ir mūsų sąjungininkams, ir mūsų pačių pajėgoms leis skrandžiai judėti, nes atitiks aukščiausius standartus“, – tilto svarbą akcentavo „Via Lietuva“ generalinis direktorius.
„Iš Europos Sąjungos šaltinių mes esame gavę finansavimą, kita dalis yra bankų solidarumo lėšos naudojamos kariniam mobilumui užtikrinti“, – sakė susisiekimo ministras.
Darbininkai pluša ir kituose autostrados Vilnius – Klaipėda ruožuose.
„Vien tik paprastųjų ar kapitalinių remontų, kur per dešimtmetį nebuvo daroma pačioje magistralėje, šiais metais darome 23 kilometrus. Turime dar vieną labai didžiulį ir techniškai sudėtingą objektą – vadinamąjį Krunos tiltą.“, – apie darbus kalbėjo M. Švaikauskas.
Kiek truks šie darbai – nežinia. Tad nuo sostinės iki pajūrio sklandžiai nulėkti 130 km/ h greičiu dar kurį laiką nepavyks – bus daug greičio ribojimų.
Daugiau apie tai skaitykite čia.