Kelininkams teigiant, kad finansavimas keliams turėtų siekti bent 1 mlrd. eurų per metus, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiemet valstybės investicijos į kelius jau pasieks tokią sumą.
„Šiais metais investicijos į kelius bus netgi didesnės nei yra skirtas finansavimas. Praktiškai pasieksime 1 mlrd. eurų investicijas ir tai yra rekordas“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė M. Skuodis.
„Šiandien yra pirmi metai, kai mes esame investavę gerokai daugiau nei turime lėšų“, – kalbėjo ministras.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet keliams iš visų šaltinių bus panaudota 1,005 mlrd. eurų, tuo metu jiems buvo skirta 936 mln. eurų.
M. Skuodis BNS teigė, kad jog daugiau nei skirta lėtų bus investuota, projektų rangovams greičiau atliekant darbus, už kuriuos reikia atsiskaityti.
„Jeigu nesumokėsime šiais metais, tai reikės sumokėti kitais metais, metų pradžioje gavus biudžetą. Tai šioje vietoje dėl to tos investicijos praktiškai 1 mlrd. eurų ir būtų (šiais metais – BNS). Greičiau rangovai daro visus projektus ir atsiranda poreikis greičiau atsiskaityti“, – BNS aiškino M. Skuodis.
Anot ministro, tikimasi, kad šiems atsiskaitymams trūkstamų lėšų „finansinių srautų suvaldymo tikslais“ bendrovė „Via Lietuva“ pasiskolins Finansų ministerijai leidus.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenka anksčiau sakė, kad realiai vertinant, kelių finansavimas turėtų siekti bent 1 mlrd. eurų per metus, nors visiems blogos būklės keliams ir tiltams sutvarkyti reikėtų apie 2 mlrd. eurų
M. Skuodis pabrėžė, kad galutinius sprendimus dėl kitų metų kelių finansavimo priims nauja Vyriausybė ir naujas Seimas.
Jo teigimu, viena priemonių norint surinkti papildomų lėšų keliams – papildomas sunkiasvorio transporto, ypač tranzitu per Lietuvą važiuojančių vilkikų apmokestinimas: „Mes tai esame padarę prieš metus ir, man atrodo, reikės tuos mokesčius didinti“.
M. Skuodis pastaruoju metu ne kartą sakė, kad norint iš esmės pagerinti valstybinių kelių kokybę kasmet jiems reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų. Be to, ministras kelia idėją, kad „Via Lietuva“ galėtų gauti tiesioginių pajamų, o nebūtų finansuojama tik per biudžetą.