Kauno savivaldybės tarybai antradienio posėdyje nusprendus senamiestyje įvesti sumažintos taršos zoną, nuo rugpjūčio važiuojant kai kuriomis gatvėmis reikės mokėti dviejų eurų rinkliavą.
Opoziciniams konservatoriams paprašius balsavimo, sprendimas priimtas 27 tarybos nariams balsavus už ir 10 susilaikius.
Pagal tarybos sprendimą, sumažintos taršos zona apima Kauno teritoriją prie Nemuno ir Neries santakos ir ribojasi su Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis bei Karaliaus Mindaugo prospektu.
Kaip BNS anksčiau nurodė savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, į zoną įtrauktos mažesnės senamiesčio gatvės: M. Valančiaus, A. Jakšto, M. Daukšos, Kumelių, išskyrus A. Mapu, kurioje veikia vaikų darželis.
Taip pat į ją patenka Papilio, Raguvos, V. Sladkevičiaus, J. Jablonskio, Kurpių, Palangos, L. Zamonhofo, Muitinės, J. Naugardo, V. Kuzmos, Aleksoto, Santakos, Muziejaus, Bernardinų, Pilies gatvės, Prieplaukos krantinė, Rotušės aikštė, Jėzuitų skersgatvis.
„Intensyviausias eismas yra A. Jakšto gatve. Stebime didelį tranzitą per Rotušės aikštę, tikimės, kad automobilių kiekis sumažės per pusę. Per dieną čia vidutiniškai pravažiuoja apie pusantro tūkstančio automobilių. Pusė iš jų praleidžia mažiau negu valandą“, – sakė jis.
Dviejų eurų vienkartinė rinkliava už leidimą keturratėmis motorinėmis transporto priemonėmis įvažiuoti į sumažintos taršos zoną pradės galioti nuo šių metų rugpjūčio 1 dienos.
Anot M. Matusevičiaus, tą dieną bus atidengti apie rinkliavą informuojantys kelio ženklai.
„Prie kiekvieno įvažiavimo bus įrengti kelio ženklai ir informaciniai stendai, taip pat švieslentėse pateikiama informacija, kad patekote į zoną. Manome, žmonės turėtų pamatyti“, – antradienį BNS teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos taryboje narys Paulius Lukševičius posėdyje klausė, ar senamiesčio gyventojams, turintiems papildomą automobilį be pastovios stovėjimo vietos, reikės nuolat mokėti vienkartinę rinkliavą, taip pat – kaip sprendimas paveiks kavines, restoranus.
Projektą pristatęs M. Matusevičius nurodė, kad nekilnojamojo turto savininkas ar gyventojas gaus vieną leidimą įvažiuoti į zoną, o kitame tarybos posėdyje papildomų automobilių klausimas bus sprendžiamas atnaujintomis parkavimo nuostatomis.
„Bus numatyti terminuoti (automobilių stovėjimo – BNS) leidimai. Gyventojas, neturintis parkavimo vietos, su leidimu, jeigu būtų priimta, galėtų įvažiuoti į sumažintos taršos zoną. Taip pat siūlome kiemuose suformuoti parkavimo vietas, tada bus suteikta tiek leidimų, kiek yra parkavimo vietų“, – kalbėjo M. Matusevičius.
„Manome, kavinių, įstaigų tai nepalies, nes bandome išspręsti tranzitą. Jeigu atvažiuos į kavinę, sumokėjęs taršos mokestį valandą galės stovėti nemokamai. Manome, sprendimas susijęs tik su tranzitu“, – pridūrė jis.
Daugiau šia tema
P. Lukševičius pažymėjo, kad sumažintos taršos zonos idėja gera, bet „administracija galbūt neturi visų atsakymų, kaip bus vykdomas sprendimas“, jis prašė aiškios techninės specifikacijos, kaip bus surenkama rinkliava.
Sumokėti ją atvykus į zoną galima per parkavimo programėles, įstaigos „Parkavimas Kaune“ savitarnoje arba parkomatuose. Sumokėjus įvažiavimo rinkliavą, už pirmą stovėjimo valandą senamiestyje mokėti nereikės.
Rinkliavai mokėti nustatomas septynių dienų terminas nuo išvažiavimo iš zonos momento. To nepadarius, informacija bus perduodama savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui dėl administracinės baudos skyrimo.
Rinkliava nebus taikoma sumažintos taršos zonoje nekilnojamojo turto turintiems arba gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims, savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms ir rangovams, neįgaliesiems, miesto renginių organizatoriams, elektromobilių vairuotojams, specialiosioms tarnyboms.
Taksi, pavežėjų, dalijimosi platformų automobiliai į išimčių sąrašą nepatenka.
„Dėl to siūlome automobilius palikti ar pavežėjui atvažiuoti į Šv. Gertrūdos gatvę, aikštelę prie Vytauto bažnyčios. Jeigu pavežėjas norės įvažiuoti į zoną, jis turės susimokėti. Kaip jie spręsis tą dviejų eurų klausimą, ar įmonė susimoka, ar klientas, kuris važiuos, čia jau įmonių klausimas“, – BNS pažymėjo M. Matusevičius.