Šio tarptautinio projekto tikslas – perduoti gerąją Lietuvos sporto universiteto (LSU) nuotolinių sporto užsiėmimų organizavimo ir vykdymo patirtį Uzbekistano valstybiniam kūno kultūros ir sporto universitetui, suteikiant dėstytojams teorinių žinių ir praktinių nuotolinio mokymo įgūdžių, bei sukurti nuotolinio mokymo modulį sportui.
LSU atstovų teigimu, vykdant bendrą tarptautinį projektą, remiamą Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos fondo (Lietuva), Uzbekistano valstybiniame kūno kultūros ir sporto universitete buvo panaudotos pažangiosios technologijos mokymo sistemai skaitmenizuoti (daugiausia dėmesio skiriant boksui).
„Su šiuo universitetu draugaujame nuo 2020-ųjų. Keičiamės delegacijomis (tiek dėstytojų, tiek studentų), dalinamės su kolegomis sporto specialistų, doktorantų rengimo, mokslo vystymo patirtimi. Ne taip seniai pas mus atvykę iš Uzbekistano doktorantai ir keletą savaičių intensyviai padirbėjo Lietuvos sporto universitete“, – naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ šią savaitę sakė tarptautinio projekto vadovė Inga Staškevičiūtė-Butienė.
Jos teigimu, LSU šiuo metu yra vienintelis mūsų šalies universitetas, turintis bendradarbiavimo partnerį Uzbekistane. Tarp kolegų vyksta pastovus ir rezultatyvus bendradarbiavimas, panaudojant šiuolaikines technologijas, keičiančias ne tik gyvenimo būdą, bet ir tradicinius mokymosi metodus.
Anot LSU atstovų, pastaraisiais metais nuotolinis mokymasis tapo norma daugelyje sričių, ne išimtis – ir boksas, kuriam bendradarbiaujant skiriama nemažai dėmesio. Nuotolinės bokso pamokos – tai naujoviškas požiūris į mokymąsi, kuriame šiuolaikinių technologijų privalumai derinami su tradiciniu bokso menu.
Vienas svarbiausių nuotolinių bokso pamokų privalumų – prieinamumas. Dabar žmonės gali mokytis iš patyrusių trenerių ir bokso meistrų patogiai įsitaisę savo namuose. Tai atveria duris tiems, kurie anksčiau negalėjo lankytis sporto klubuose ar treniruočių salėse. Treniruokliai, kuriuose įrengti pažangūs jutikliai, leidžia treneriams realiuoju laiku stebėti boksininkų pažangą. Duomenų analizės technologijos gerokai pagerina sportininkų techniką, greitį ir koordinaciją.
Nuotolinių treniruočių programos padidina treniruočių prieinamumą, ypač atokiose vietovėse. Nepaisant fizinio kontakto trūkumo, nuotolinės bokso pamokos atstoja visavertę treniruotę. Studentai lavina ištvermę, koordinaciją, jėgą ir greitį, atlikdami sistemingus pratimus, kuriuos treneriai siūlo internetiniu formatu. Toks unikalus tradicinių mokymo metodų ir šiuolaikinių technologijų derinys praplečia bokso prieinamumo plačiajai auditorijai ribas.
I. Staškevičiūtė – Butienė pažymi, jog pernai pirmuoju projekto įgyvendinimo etapu buvo suorganizuoti du seminarai. Pirmasis iš jų vyko nuotoliu. Tuomet LSU Sporto ir turizmo vadybos katedros profesorė Irena Valantinė daugiau kaip 30-čiai kolegų iš Uzbekistano kūno kultūros ir sporto universiteto pristatė nuotolinių studijų sampratą, pagrindines jų vykdymo platformas, privalumus bei kylančius iššūkius.
Antruoju projekto įgyvendinimo etapu LSU Sveikatinimo ir reabilitacijos katedros doc. dr. Gediminas Mamkus lankėsi Uzbekistano valstybiniame kūno kultūros ir sporto universitete, kur praktinėse dirbtuvėse surengė mokymus apie nuotolinių studijų organizavimą, turinio parengimą bei aktyviai dalijosi savo praktine patirtimi. Šis vizitas prisidėjo prie abiejų universitetų partnerystės stiprinimo, praturtino Uzbekistano universitetą inovatyviais nuotolinių sporto užsiėmimų metodais.
Šio universiteto profesorius Sojibas Tažibajevas, vienas iš praktinių dirbtuvių dalyvių, pabrėžė: „Inovacijos mokyme – pagrindinis sėkmės veiksnys. Skaitmeninimas suteikia mums unikalių priemonių, leidžiančių pasiekti puikių rezultatų. Uzbekistanas, naudodamas pažangias technologijas, siekia pirmauti sporto srityje. Šis požiūris iš dalies įgyvendinamas vykdant projektą.
Ši nauja skaitmeninio mokymo era Uzbekistane rodo šalies įsipareigojimą siekti meistriškumo sporto srityje. Dėl bokso naujovių Uzbekistanas pirmauja naujame kūno kultūros ir sporto plėtros etape. Nuotolinis mokymasis irgi praturtina mokymosi procesą interaktyvumu. Naudodamiesi vaizdo ryšiu, studentai gali tiesiogiai bendrauti su dėstytoju, užduoti klausimus ir sulaukti grįžtamojo ryšio. Taip sukuriama sąveikos ir motyvacijos atmosfera, o tai padeda veiksmingiau mokytis“.
Tarptautinė iniciatyva organizuoti nuotolinį sporto mokymą Uzbekistano valstybiniame kūno kultūros ir sporto universitete sulaukė daugelio neakivaizdinių studijų studentų dėmesio.