Kovo 7 d., 18 val. Raudondvario dvaro menų inkubatoriuje (Pilies tak. 1, Raudondvaris) pristatoma paroda „Infinite“ – bendras Ievos Žekevičiūtės ir Vido Vokietaičio darbas.
Čia susijungia Ievos kurta minimalistinių formų juvelyrika iš sidabro bei Vido fotografijos, subtiliai atskleidžiančios naujas šios juvelyrikos prasmes bei vizualumą. Fotografijos vaizdai ne tik analizuoja, interpretuoja, bet ir išplečia jos suvokimo ribas. Parodoje siekiama atskleisti kaip vieni meno kūriniai gali būti perkurti ir lemti naujų meno kūrinių atsiradimą.
I. Žekevičiūtė – neseniai savo kūrybinį kelią pradėjusi menininkė, juvelyrikos dizaino studijas 2022 m. baigusi Danijoje Kopenhagos dizaino ir technologijų kolegijoje. 2024 m. jai suteikta Lietuvos kultūros tarybos pradedančiojo kūrėjo stipendija. Dar studijų metais praktikavosi pas islandų kilmės auksakalį bei menininką Hjalmar Hjalmarsson, kartu su kolege australe Katerina Zangerl atliko eksperimentą: dviese jos perkūrinėjo viena kitos sukurtus dizainus. Rezultatai buvo pristatyti jungtinėje parodoje „Metamorphosis“ Kopenhagoje. Šis eksperimentas neabejotinai turėjo įtakos šiai jungtinei parodai.
V. Vokietaitis fotografija domėtis pradėjo dar mokykloje, aktyvus dalyvavimas konkursuose suponavo autoriaus požiūrį jog fotografas turi būti vaizdo medžiotojas, vengiantis dirbtinio, perkurto, sumontuoto vaizdo.
„Infinite“ žodžio reikšmė – begalinis, nesibaigiantis, neturintis nei pradžios, nei pabaigos. Kolekcijoje varijuoja skirtingų faktūrų paviršiai, lygiagrečiomis banguotomis linijomis, kurios pasislepia arba pranyksta. Tai fiksuojama ir foto vaizduose, kur juvelyrikos dirbiniai užfiksuoti fragmentiškai įvairiuose paviršiuose, įkomponuoti taip, tarsi egzistuotų savitoje, nepažįstamoje aplinkoje, skatina pasitelkti vaizduotę. Pasak pačių kūrėjų, parodos idėja ir yra gana statiškus juvelyrikos objektus įamžinti dinamiškai pasitelkiant šviesą, judesį bei kompoziciją.
Žinomų filosofų J. Derrida, M. Foucault teorija, kuri teigia, jog vienas kūrinys gali daryti įtaką kitam ir tokiu būdu kūrybos ratas tampa begalybės aštuonetuku. Tai ryšku ir šioje parodoje – šiuo atveju juvelyrikos darbai nulėmė fotografijų atsiradimą. Taigi, čia mes galime toliau filosofuoti ir užduoti klausimą – o kas toliau? Ką gali įkvėpti ši fotografija? Minėta teorija rodo, kad kūryba yra nesibaigiantis procesas, akcentuoja to proceso svarbą ir suteikia viltį, kad menas niekada nesibaigs (su sąlyga, kad žmogus nenustos kurti).
Paroda veiks iki balandžio 30 d.