Pirmoje savaitės pusėje didelį atgarsį „Facebook“ grupėje „Kur stovi policija Kaune“ sukėlė įrašas apie Kleboniškio tilto statybvietėje pastebėtą mobilų greičio matavimo prietaisą. Aiškėja, kad „trikojis“ antradienį čia buvo pastatytas rangovo prašymu. Vairuotojams taip pat kilo klausimų dėl įrenginio tikrumo, bet policija apie muliažų naudojimą nutyli.
Antradienį apie pietus „Kas vyksta Kaune“ grupėje „trikojo“ nuotrauką paviešinęs vairuotojas sakė matęs visko, bet to regėti dar neteko – „trikojis“ pastatytas Islandijos plento centre, vidurinio tilto per Nerį statybvietėje.
„Manau, turėtų gauti premiją iš darbo inspekcijos… Tiek kas leido, tiek kuris buvo“, – akmenį į „lakūnų“ fiksuotojų daržą metė vienas komentatorius, kritiką išsakė ir kiti grupės nariai.
Tiesa, po kelių valandų „trikojo“ atvaizdu kitu kampu pasidalijęs vartotojas iškėlė hipotezę prietaisą tesant muliažu, pastatytu prevenciškai. Išties, nuotraukoje nematyti laidų, įprastai jungiančių kamerą ir radarą su valdymo bloku.
„Ten nei vienas nevažiuoja pagal ženklus. O jiems dirbti reikia. Jūs pabandykit bent pastovėti ten“, – į vairuotojų abejingumą Kelių eismo taisyklėms dėmesį taip pat atkreipė internautai.
Tilto statybų darbus vykdančios AB „Kauno tiltai“ komunikacijos specialistė Giedrė Lekavičienė naujienų portalui ketvirtadienį nurodė, kad bendrovė greičio matuoklius oficialiai užsakė per e-policijos sistemą.
„Juos pareigūnai ir pastatė. Daugiau informacijos apie greičio matuoklių teisėtumą ir pan. jums suteikti galėtų Lietuvos policija“, – trumpai situaciją pakomentavo G. Lekavičienė.
Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas (VPK) trečiadienį pateiktame komentare nurodė, kad „trikojų“ montavimo vietos priklauso nuo pačių pareigūnų taktinių sprendimų, kur ir kada statyti mobiliuosius greičio matavimo prietaisus.
„Šiuo konkrečiu atveju, buvo gautas pranešimas, jog ant Kleboniškio tilto gyventojai nesilaiko greičio ribojimo ženklų, viršija greitį, kelia pavojų šalia dirbantiems asmenims.
Atkreipiame dėmesį, jog ne visada greitis matuojamas tik avaringiausiose vietose. Besidarbuojančius pareigūnus gyventojai gali pamatyti ir ten, kur gyventojai aktyviausiai informuoja apie greičio viršijimo atvejus, keliamą pavojų kitiems eismo dalyviams“, – paaiškino Kauno apskrities VPK.
Perklausus, ar „trikojis“ šiuo atveju buvo tikras, ar radaro muliažas, Kauno apskrities VPK Komunikacijos poskyrio vedėja Odeta Vaitkevičienė tiesaus atsakymo nepateikė – nurodė kreiptis į Policijos departamentą.
2020-ųjų sausį Policijos departamento atstovas Ramūnas Matonis žiniasklaidai sakė, kad „trikojų“ muliažų idėja nebuvo svarstyta, o pareigūnas privalo būti šalia greičio matuoklio, tačiau tai neturi būti statutinis policijos pareigūnas. Įrenginį gali prižiūrėti ir nestatutinis policijos darbuotojas.
Eismoinfo.lt duomenimis, vykdant vidurinio A. Meškinio (Kleboniškio) tilto griovimo ir naujos jungties statybų darbus, greitis šioje Islandijos plento atkarpoje ribojamas iki 70 km/val., ribojimas preliminariai galioja iki 2024 m. spalio 17 d.
Darbų rangovas – AB „Kauno tiltai“.