Neapsikentę sunkvežimių keliamo triukšmo ir taršos, Kauno rajono Ramučių gyventojai nusprendė juos pamokyti. Jie tyčia savaitgalį gatvėje sustatė savus automobilius, tad ja važiuoti tapo sudėtinga. Žmonės nori ramybės ir saugumo, viliasi, kad sunkiasvorių mašinų eismas netoli jų namų bus ribojamas. Tačiau situacija gali pasikeisti tik jei automobilių kelių direkcija minėtą gatvę perduos rajono savivaldybei.
Kauno rajono Ramučių gyventojai tyčia nusprendė vilkikams apsunkinti eismą, neapsikentę ten masiškai lekiančių sunkvežimių, jų triukšmo ir taršos. Bijo ir dėl savo, ir dėl vaikų saugumo:
„Vaikai maži, pereit gatvės negalima, po 3,5 valandos kolonos eina, kaip gyventi, eina krovininės mašinos, kurios pradeda važiuoti pusė keturių, ketvirtą“, – teigia Ramučių gyventoja Janina Ramansevičienė.
„Tada jie važiuoja ne tai kad lėtai, jie skrenda pro čia, nes kliūčių nėra, tuščias kelias – jie skrenda“, – sako Ramučių gyventojas Lenvidas Strašinskas.
Dabar kelyje kliūtys – nepalėksi. Ir nors lengvieji automobiliai dar vikriau išlaviruoja tarp sustatytų mašinų, vilkikai stringa arba laukia, kol kelio vidurys atsilaisvins.
„Kas 6 mašina fūra, dažnai nesilaikoma to greičio, triukšmas, kas šalia gatvės gyvena ir tarša didėja, nors taršos problemų, mes Ramučiuose ir taip turim dėl Kauno MBA“, – pasakoja Ramučių gyventojas Darius Stankus.
Laimė, bent jau šulinių dangčius sutvirtino, nes anksčiau pravažiavus sunkvežimiui visa gatvė dundėdavo lyg prie geležinkelio.
„Būdavo naktį net pašoki, nes metalinis dudunkt, dudunkt, tas garsas“, – teigia Ramučių gyventojas Darius Stankus. Akcija – įspėjamoji, po pusvalandžio visi išsiskirsto.
Gyventojai sakė, jei situacija nesikeis, akciją kartos.
„Bandysime sekančią akciją daryt ne nuo 6, o nuo pusės septynių ir jei nieks nekreips dėmesio, eisim iki 8 ryto. O tada bus baisu“, – tvirtina Ramučių gyventojas Lenvidas Strašinskas.
Žmonės pasakoja, kad anksčiau ten stovėjo sunkiasvorių automobilių eismą ribojantys ženklai, bet prieš penkerius metus po kelio remonto juos nuėmė, tada ir baigėsi ramybė.
„Kai ženklai buvo tiek jų nevažiuodavo, tik vienas kitas, dabar pasipylė, masiškai ir kuo toliau, tuo daugiau jų bus“, – pasakoja Ramučių gyventojas Lenvidas Strašinskas.
Tikslo riboti krovininį transportą nemato
Automobilių kelių direkcija paaiškina, kodėl teko pašalinti ženklus.
„Ženklai buvo pastatyti neteisėtai, jie stovėti ten negalėjo, todėl ženklai ir buvo pašalinti“, – tvirtina automobilių kelių direkcijos atstovė Jolita Orentaitė.
Gyventojai užtarimo ieško Kauno rajono savivaldybėje, skundus rašo, bet ši kol kas – bejėgė. Mat šio kelio šeimininkė – Lietuvos automobilių kelių direkcija. Savivaldybės atstovai tikina, kad ne kartą kreipėsi į direkciją, bet procesai nevyko.
„Lietuvos automobilių kelių direkcija pasakė, kadangi tai jos priklausomybėje esantis kelias, jie nemato tikslo riboti krovininį transportą, nes rajoniniai keliai ir skirti važiuoti krovininiam transportui“, – sako kelių ir transporto skyriaus vedėja Gita Kaminskienė.
„Pagal numatytus teisės aktus automobilių kelių direkcija riboti valstybinės reikšmės keliuose eismo sunkiasvoriams automobiliams negali“, – teigia automobilių kelių direkcijos atstovė Jolita Orentaitė.
Kauno rajono savivaldybė galėtų įvesti savus ribojimus, jei taptų kelio savininke, tad to ir siekia.
„Tuomet galėtų savivaldybė pastatyti krovininio transporto eismą ribojantį ženklą, kad jis nevažiuotų“, – sako kelių ir transporto skyriaus vedėja Gita Kaminskienė.
Dabar Automobilių kelių direkcija jau suteikia vilties.
„Dar iki šių metų pabaigos, jei viskas vyks pagal numatytus planus, tikimės turėti parengtą tvarkos aprašą, pagal kurį kelias galėtų būti perduotas savivaldybės valdymui“, – tvirtina automobilių kelių direkcijos atstovė Jolita Orentaitė.
Kelio perdavimo procedūros gali užtrukti daugiau kaip metus. Jos gali priklausyti ir nuo to, kada bus įrengta žiedinė sankryža gretimoje Davalgonių gatvėje.
Daugiau naujienų skaitykite čia.