Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ turės sumokėti milijoninę baudą, nes keleiviams nekompensavo dėl darbuotojų streiko atšauktų skrydžių. Įmonei nepavyko teismo įtikinti, kad streikas yra nenugalima jėga, todėl kompensacijos nepriklauso. Visgi keliautojai šiuo sprendimu turėtų neskubėti džiaugtis, kadangi atsakomybė oro bendrovėms tenka ne už visus streikus.
Ispanijos teismai rugpjūčio pabaigoje Airijos pigių skrydžių bendrovei „Ryanair“ skyrė dvi baudas, kurių bendra suma siekia 5,6 mln. eurų. Šios baudos buvo skirtos dar už 2018 m. vykusius lėktuvų salonų įgulos streikus, dėl kurių buvo atšaukta daugiau kaip 300 skrydžių.
„Ryanair“ skirtas baudas skundė ir teigė, kad streikas ir force majeure atvejis, kurio bendrovė kontroliuoti negali, tačiau tokiais argumentais nieko nepešė. Aukščiausios instancijos teismas 3,04 mln. eurų baudą jau patvirtino neskundžiama nutartimi, dėl antrosios baudos dar vyksta teisinis procesas.
Svarbu, kas tokie streikuoja
Po pandemijos atsigaunantį aviacijos sektorių ir šią vasarą kausto gausūs streikai, dėl kurių nukentėjo tūkstančiai keleivių, tad „Ryanair“ skirta bauda galėtų būti viltingu ženklu, kad nepakilus į dangų bent jau būtų įmanoma gauti nuostolių kompensaciją.
Visgi kelionių advokatas Edmundas Rusinas sako, kad nereikėtų skubėti džiaugtis Ispanijos teismų nutartimis, nes oro bendrovės visgi neprivalo keleiviams kompensuoti kiekvieno neįvykusio skrydžio. Viskas priklauso nuo to, kas streikuoja.
„Iš tiesų, Europos aviacijos sektoriuje šiemet vis daugiau pasitaiko streikų ir normalu, kad keleiviai tikisi kompensacijų dėl vėluojančių ar neįvykusių skrydžių. Tačiau deja, tačiau ne visais atvejais skrendantiems keleiviams dėl jų priklauso kompensacija“, – Delfi teigia E. Rusinas.
Pasak jo, pirmiausia, reikia žiūrėti, kurie aviacijos srities darbuotojai streikuoja: skraidantys ar dirbantys ant žemės. Jeigu streikuoja antžeminio aptarnavimo darbuotojai, skrydžių valdymo darbuotojai, streikas būtų vertinamas kaip ypatinga aplinkybė, kuriai įvykus kompensacija nėra mokama.
„Tokiu atveju, siūlyčiau pasidomėti skelbiamomis protestų datomis ir, jei galima, pasikeisti skrydžio bilietus“, – pataria teisininkas.
Tačiau kai streikuoja avialinijų personalas, pvz. lakūnai ar stiuardesės, streikas dažniausiai nėra traktuojamas kaip ypatinga aplinkybė ir pagal Europos Sąjungos šalių narių teismų praktiką, kompensacija turėtų priklausyti.
Streikų daugėja
Kaip rašo aviacijos naujienų portalas „Simple Flying“, Europos ir Šiaurės Amerikos oro bendrovėse darbuotojų streikų daugėja.
Pavyzdžiui, rugpjūčio viduryje dviejų dienų streiką surengė tos pačios „Ryanair“ darbuotojai Belgijoje. Per streiko laikotarpį buvo atšaukta apie 80, t. y. ketvirtadalis, visų „Ryanair“ skrydžių Belgijoje.
Amerikoje streikus šią vasarą taip pat rengė oro bendrovių „Southwest Airlines“ ir „Alaska Airlines“ darbuotojai, tą patį grasina daryti ir „Amerikan Airlines“ personalas.
„Simple Flying“ įspėja, kad nauja streikų banga gali laukti artėjant didžiosioms žiemos šventėms, kadangi oro bendrovių darbuotojai tokių priemonių dažniausiai imasi, kai skrydžių tvarkaraštis intensyviausias, o keleivių srautai didžiausi.
Daugiau naujienų skaitykite čia.