SBA minkštųjų baldų gamintoja bendrovė „Kauno baldai“ pirmąjį šių metų pusmetį produkcijos pardavė už 14,2 mln. eurų. Tai 5 proc. mažiau nei tuo pat metu pernai, kai pardavimai siekė 14,9 mln. eurų, rašoma „Kauno baldų“ pranešime žiniasklaidai.
„Išaugusi infliacija, padidėję palūkanų normos, sumažėję vartotojų lūkesčiai jau nuo metų pradžios pastebimai pristabdė prekybą baldais pasaulio rinkose. Tą pajutome per sumažėjusius užsakymus. Nekilnojamojo turto rinkų aktyvumas, nuo kurio priklauso ir baldų pardavimai, kol kas vis dar prislopęs, o ir bendra infliacija nekrenta, todėl pirkėjai neskuba atverti piniginės reikšmingesniems pirkiniams.
Tačiau su ambicinga komanda ieškome būdų, kaip padidinti pardavimus. Pavyzdžiui, klientams kelis kartus sutrumpinome užsakymo įvykdymo laiką – naujoje gamykloje dabar baldų partiją pagaminame vos per 4-5 savaites“, – sako „Kauno baldų“ vadovas Tomas Mauricas.
Jis teigia, kad šį mėnesį bus pristatyti paskutiniai įrengimai, pirkti naujai pastatytam fabrikui. Sumontuota nauja pažangi porolono pjaustymo linija leis dar labiau paspartinti gamybos procesą ir didinti pagaminamų baldų kiekį. Jis padės patenkinti naujų klientų poreikius užsienio rinkose. Pavyzdžiui, Skandinavijoje, kurioje pardavimai šių metų pirmąjį pusmetį išaugo trečdaliu palyginti su pernai tuo pat laikotarpiu, iki 4,3 mln. eurų. Stabilūs, su nedideliu augimu, išlieka pardavimai Vokietijoje. Tuo tarpu Beniliukso šalyse baldų parduota trečdaliu mažiau – už 5 mln. eurų.
„Su naująja gamykla ir jos pajėgumais esame alkani užsakymų, todėl su komanda apsisprendėme žengti į trečią pagal dydį Europoje Prancūzijos baldų rinką, kuri vertinama beveik 16 mlrd. eurų. Įvertinę konkurencinę aplinką ir pasiūlą matome palankias galimybes mūsų produkcijai, tuo labiau, kad prognozuojamas šios rinkos augimas kasmet po daugiau kaip 4 procentus. Mūsų tikslas – Prancūzijoje pasiekti bent dešimtadalį įmonės pardavimų. Tikimės, kad su patikimais prekybos partneriais tą pasiekti pavyks per metus“, – prognozuoja T. Mauricas.
Pasak jo, „Kauno baldų“ komandos laukia itin karštas ruduo. Kad išnaudotų naujos gamyklos potencialą, įmonė dalyvaus ir naujų klientų ieškos didžiausiose baldų parodose Austrijoje, Švedijoje, Vokietijoje ir Belgijoje. Jose be bestselerių pristatys ir 9 naujausias pačių sukurtas baldų kolekcijas. Taip pat ieškomos naujos rinkos Europoje ir analizuojama, kokio segmento „Kauno baldų“ produkcija galėtų jose sėkmingai konkuruoti.
„Kauno baldai“, kuriuose dirba per 370 darbuotojų, praėjusiais metais baigė statyti naują 28 000 kv. m. gamyklą. Investicijos į ją, kartu su įranga, sudarė daugiau kaip 30 mln. eurų.