Kauno autobusų parkas netrukus gerokai atjaunės. Praėjusiais metais užbaigusi vieną didžiausių projektų viešojo transporto istorijoje, bendrovė „Kauno autobusai“ toliau modernizuoja technikos parką – kitąmet į miesto gatves išriedės dar 64 nauji „MAN Lions‘s City“ hibridiniai autobusai.
Kaip skelbiama Kauno savivaldybės pranešime, šią savaitę pasirašytos sutartys dėl 64 naujų hibridinių suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra varomų autobusų įsigijimo – 39 standartinio dydžio (12 metrų) bei 25 trijų ašių (18 metrų). Jų bendra vertė siekia 21,5 mln. eurų. Viešųjų pirkimų konkursą laimėjo ekonomiškai geriausią pasiūlymą pateikusi bendrovė „Adampolis“.
„Laimėtojo pasiūlyta kaina buvo išties konkurencingiausia – 291 tūkst. eurų už vieną 12 metrų autobusą ir 407 tūkst. – už triašį. Esame patikrinę ir įsivertinę šio gamintojo autobusus tiek degalų suvartojimo, tiek išmetamų teršalų atžvilgiais, todėl tikime, kad šis projektas bus naudingas miestui“, – pranešime cituojamas UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Kaune pirmą kartą bus pristatyti nauji trijų ašių 18 m ilgio „sudvejinti“ autobusai, talpinantys apie 130 žmonių ir aptarnausiantys didžiausiais keleivių srautais pasižyminčius maršrutus. Savivaldybės skaičiavimu, per metus naujieji „MAN Lion‘s City“ hibridiniai autobusai sutaupys apie 694,2 tonų CO2 lyginant su senaisiais, o degalų sąnaudos sumažės 15–18 proc.
MAN atstovo Lietuvoje UAB „Adampolis“ regiono pardavimų vadovo Vytauto Keršio teigimu, pirmieji autobusai Kauną turėtų pasiekti kitų metų antroje pusėje.
Daugiau šia tema
Pernai „Kauno autobusai“ baigė įgyvendinti 24 mln. eurų vertės sutartį, nupirkę ir į gatves išleidę 100 naujų „MAN Lion‘s City“ hibridinių autobusų. Be jų per kelerius metus nupirkta dar 25 „Temsa LF12“ ir 56 mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai.
Anot savivaldybės, šiuo metu mieste eksploatuojamo viešojo transporto amžius siekia 6,16 metų ir yra mažesnis už Europos Sąjungos vidurkį.