Kauno politikų sprendimas padės sumažinti viešojo transporto įmonės nuostolius – Kas vyksta Kaune

Kauno politikų sprendimas padės sumažinti viešojo transporto įmonės nuostolius

R. Tenio nuotr.

Sparčiai augančios energetinių išteklių kainos lemia spartų miesto savivaldybės įsteigtos UAB „Kauno autobusai” reikalingo kuro sąnaudų didėjimą. O drastiškas kuro kainų augimas prisideda prie didėjančio neigiamo finansinio rezultato – šiuo metu bendrovė fiksuoja 1,7 mln. nuostolį.

Per šių metų aštuonerius mėnesius „Kauno autobusų” veiklai reikalingo kuro sąnaudos siekė 6,5 mln. Eur – du kartus daugiau nei pernai tokiu pačiu laikotarpiu. Lyginant šių metų rugpjūčio mėnesio ir 2021-ųjų rugpjūčio duomenis, elektros kuro sąnaudos įmonei išaugo 340 tūkst. Eur, (daugiau nei 7 kartus), išlaidos dujoms padidėjo 84 tūkst. Eur, dyzelinui – 247 tūkst. Eur .

Dėl Nemuno ir I. Kanto gatvių rekonstrukcijos liko nepadengta troleibusų investicijų dalis, kas sudaro po 0,18 Eur 1 kilometrui lapkričio ir gruodžio mėn. pagrindinei troleibusų ridai. Jei 1 kilometro sąlyginės kainos nebus indeksuojamos, skaičiuojant rugpjūčio mėn. energetinių išteklių kainomis, prognozuojama, kad metų pabaigoje nuostolis pasieks 3,6 mln. Eur.

Todėl šį antradienį vyksiančiame Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdyje numatoma patvirtinti tam tikrus pakeistus 2015-ųjų balandžio 2-ąją priimto sprendimo „Dėl keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų teikimo įkainių nustatymo ir pritarimo sudaryti viešųjų paslaugų teikimo sutartį” punktus.

Projektą lydinčiame politikams adresuotame Aiškinamajame rašte, kurį pasirašė miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, pažymima, jog taikomi kainų indeksai neapima sparčiausio energetinių išteklių kainų augimo šuolio laikotarpio. Be to, Viešųjų paslaugų teikimo sutartyje nustatytos kainų indeksavimo formulėse naudojamos sąnaudų proporcijos, brangstant degalams bei augant darbo užmokesčiui, kinta kas mėnesį ir neatitinka esamos situacijos.

Apie jokį paslaugos branginimą vartotojams (viešojo transporto keleiviams) sprendimo projekte nekalbama. Tačiau galima nujausti, jeigu savivaldybės įmonės finansinė situacija smarkiai blogės ir toliau, keleiviai „netikėtai” sulauks ir važiavimo autobusais bei troleibusais kainų pakilimo?

Nors pagal „susiklosčiusią tradiciją” prieš naujus savivaldos rinkimus (o iki jų vos keli mėnesiai teliko) politikai, pretenduojantys toliau tęsti savo veiklą, paprastai vengia „erzinti” rinkėjus paslaugų kainų kėlimu. Tad galimus miesto viešojo transporto įmonės nuostolius dengs miesto biudžetas, kurį, beje, ženklia dalimi pripildo… tie patys rinkėjai.

„Atkreipiame dėmesį, kad nuo 2022 m. spalio 20 d. dienos pritaikius pateiktas indeksuotas kainas, bendrovė tikisi mažinti susidariusį nuostolį, tačiau iki metų pabaigos dar gali likti apie 2,6 mln. Eur nuostolio.

Šiuo metu visų kainų lygio pokyčių, galinčių daryti įtaką bendrovės finansiniams rezultatams numatyti neįmanoma, tačiau vertinant esamą bendrovės finansinę situaciją, būtina priimti sprendimus jau dabar. Pritarus pasiūlytoms vieno kilometro sąlyginėms paslaugos kainoms, būtų sumažinta neigiama finansinė našta bendrovei. Šis sprendimas leistų užtikrinti paslaugos teikimo nepertraukiamumą, numatytas paslaugos apimtis bei palankesnį finansinių institucijų vertinimą”, – patikina M. Matusevičius.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA