Nuo liepos vartotojams brangstanti elektra pasijuto ir UAB „Kauno autobusai“, mat liepos mėnesį skaičiuotos gerokai išaugusios išlaidos už suvartojamą elektrą. Į Kauno gatves išriedantys beveik 120 troleibusų naudoja beveik milijoną kWh elektros, o tai atsiliepia ir sąskaitoms už jų eksploataciją. Įmonės atstovai teigia, kad, kaip ir miestas, „Kauno autobusai“ diegia priemones, kurios kaip įmanoma sumažintų brangstančios elektros energijos sąnaudas.
Kaip teigiama įmonės naujienų portalui pateiktame komentare, UAB „Kauno autobusai“ užtikrina viešojo transporto paslaugas eksploatuojant skirtingu kuru varomas transporto priemones, nemaža dalis jų – aplinkai draugiški, elektra varomi troleibusai. Šios transporto priemonės sudaro 32 proc. viso transporto parko.
Tai leidžia suprasti, kad elektros, kaip kuro, sąnaudos yra didelės – 2022 m. I pusmetį siekė beveik 1,1 mln. Eur. Kitoms reikmėms (administraciniams pastatams, funikulieriui ir kt.) pirmąjį metų pusmetį elektros sąnaudos svyravo apie 171 tūkst. Eur. Dėl šios priežasties bendrovė stengiasi sumažinti elektros energijos poreikį ne tik didėjant kainoms – tai esą daro nuolatos.
„Nuolat vykdomi kontaktinio tinklo atnaujinimo darbai taip pat leidžia sumažinti elektros energijos sąnaudas. Nauja įranga leidžia didinti pravažiavimo greitį. Tai reiškia, kad troleibusai juda didesniu greičiu be staigių sustojimų, po kurių transporto priemonei reikia vėl „įsivažiuoti“ – taip mažinamos kuro, šiuo atveju – elektros, sąnaudos“, – teigė UAB „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė Greta Makūnaitė.
Bendrovė esą nuolat ieško alternatyvių energijos panaudojimo galimybių, aktyviai įsigyja hibridines transporto priemones, kurios leidžiančia sumažinti kuro sąnaudas. Taip pat intensyviai svarstomos ir vertinamos galimybės įrengti saulės elektrines bendrovės poreikių patenkinimui.
„Bendrovės teritorijose tiek Raudondvario pl., tiek Islandijos pl. įrengtos LED šviesos, leidžiančios taupyti elektros energiją. Naujų transporto priemonių viduje, remonto dirbtuvių pastatuose taip pat įrengtos LED šviesos. Elektros energijos taupymo principais vadovaujamasi ir renovuojant, atnaujinant administracinių pastatų patalpas, t. y. kabinetus, poilsio erdves ir t. t.“, – vardijo G. Makūnaitė.
Pravažiuoja milijoną kilovatvalandžių
Paklausus, kiek vidutiniškai elektros energijos troleibusai sunaudoja važiuodami savo maršrutais, atsakymas iš tiesų nustebino – skaičiai milžiniški, o ir padidėjusios kainos esą pasijuto jau liepos mėnesį. Tiesa, liepą elektros sunaudota kiek mažiau dėl mieste atliekamų kelio darbų.
„Per mėnesį miesto troleibusai paslaugų užtikrinimui sunaudoja vidutiniškai 1,3 mln. kWh. Liepos mėnesį troleibusų elektros sunaudojimas buvo ženkliai mažesnis – apie 850 tūkst. kWh. Tai lėmė miesto gatvių remontas, kuriose yra kontaktinis tinklas. Dalis troleibusų nebuvo eksploatuojami – jų maršrutai buvo koreguojami arba juos aptarnavo autobusai.
Elektros kaina nuo metų pradžios vyravo įvairi, tačiau liepos mėnesį fiksuota didžiausia 1 kWh elektros kaina – 0,336 Eur be PVM“, – tikino G. Makūnaitė.
„Šiai dienai mažiausi kuro kaštai tenka eksploatuojant troleibusus, toliau rikiuojasi dyzelinu varomi autobusai“, – teigė ji.