Per karščius lietuviai apgulė šaltibarščių produktų lentynas: pardavimai išaugo beveik trečdaliu – Kas vyksta Kaune

Per karščius lietuviai apgulė šaltibarščių produktų lentynas: pardavimai išaugo beveik trečdaliu

BNS / Valdas Pryšmantas, Roma Pakėnienė 2022/07/02 13:11

Į Lietuvą atslinkus karščio bangai, šalies parduotuvėse gerokai išaugo lietuvių pamėgtų šaltibarščių produktų pardavimai. Gamintojai irgi jaučia lietuvių polinkį gaivintis šiuo patiekalu – burokėlių gamyba planuojama iš anksto, o kefyro gamintojai į išaugusią paklausą priversti reaguoti greitai.

Šaltibarščiams skirtus produktus galima priskirti sezoniniam asortimentui, todėl meteorologams prognozuojant karščius jų tiekimas didinamas, sako prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

„Stebime orus, prie jų deriname sezoninį asortimentą, o ateinant karščiams tikrai žinome, kad tai vienas populiariausių patiekalų tarp lietuvių, todėl padidiname kefyro, rūgpienio, burokėlių tiekimą. Per daug metų esame išmokę, kaip reaguoti į artėjančius karščius, kad mūsų pirkėjai prekių nepritrūktų“, – BNS sakė ji.

Pasak tinklo atstovės, kefyro ir rūgpienio pardavimai per karščius didėjo trečdaliu, burokėlių – ketvirtadaliu, produktai aktyviau perkami prie poilsio zonų ir pajūryje esančiose parduotuvėse.

„Lyginant karštąją savaitę su praėjusia savaite, kefyro ir rūgpienio pardavimai išaugo 29 proc., o virtų burokėlių – 25 proc. Žalių burokėlių pardavimai nesikeičia, lietuviai jų neverda, nori lengviau ir greičiau atsigaivinti. Pardavimai ypač didėja savaitgaliais, vietovėse prie poilsio zonų, ežerų, upių, pajūryje“, – sakė V. Budrienė.

Prekybos tinklo „Rimi“ komercijos direktorės Olgos Suchočevos teigimu, pirmąjį karštąjį savaitgalį šaltibarščiams skirto kefyro ir marinuotų burokėlių lentynos buvo apgultos, tačiau tam buvo pasiruošta.

„Žinome, kad svilinant karščiui mūsų pirkėjai pirmiausia ieškos ledų – jų per karščius parduodame net 75 procentais daugiau nei visada. Pirkėjų krepšeliuose karštomis dienomis visada rasime ir paties įvairiausio vandens bei gaiviųjų gėrimų, kefyro šaltibarščiams, ledukų“, – pranešime sakė O. Suchočeva.

Pieno perdirbimo bendrovės „Pieno žvaigždės“ Mažeikių pieninės filialo vyriausioji technologė Vilma Laukytė-Staniuvienė patvirtino, kad kefyro gamybos apimtys per karščius padidėja.

„Per daug darbo metų tendencijas numanome, matyt, kad ir daugeliui aišku, jog atšilus orams raugintų pieno produktų paklausa padidėja. Gyvename šalyje, kurioje ruošiame šaltibarščius, geriame kefyrą. Jų suvartojimas padidėja“, – BNS sakė ji.

Dėl specifikos šių produktų atsargų sukaupti neįmanoma, todėl gamintojai priversti greitai reaguoti į besikeičiantį poreikį.

„Mes prigaminti atsargų negalime, pieno produktai – ne tie, kurių galima prikaupti lentynose penkiems metams. Todėl, žinodami tendencijas, pagal tai ir planuojame gamybą, pagal poreikį. O jis išauga pastebimai, kaip ir praėjusį karštąjį savaitgalį, per karščius ir šaltibarščių daugiau gaminama, ir, matyt, salotų daugiau, nes grietinės daugiau reikia“, – kalbėjo technologė.

Marinuotus burokėlius gaminančio Kėdainių konservų fabriko vadovas Saulius Urbonas teigia, kad planuojant pardavimus atsižvelgiama į lietuvių įpročio šiltuoju metu gaminti šaltibarščius ir dėl to padidėjančią šio produkto paklausą.

„Planuodami ateinančių metų pardavimus mes visada tikimės, kad bus tikra vasara ir šaltibarščiai bus pirmas to laikotarpio gaivaus maisto pasirinkimas. Praėjusių metų šiltuoju laikotarpiu fabrikas pardavė beveik 1,4 mln. konservuotų burokėlių indelių. Palyginti su 2020 metais, tai beveik 25 proc. augimas. Šiais metais planuojame panašų augimą“, – BNS sakė jis.

Anot vadovo, labiausiai išauga su senomis lietuvių tradicijomis siejamų obuolių sultyse marinuotų burokėlių paklausa.

Tuo metu specialus šaltibarščiams skirtas kefyras parduotuvių lentynose atsirado sąlyginiai neseniai. Pasak Mažeikių pieninės technologės, šis produktas atsirado reaguojant į besikeičiantį pirkėjų išprusimą, jis nuo įprasto gėrimo skiriasi didesniu riebumu, kuris sriubai suteikia tirštumo.

„Anksčiau buvo tik vienas kefyras, o dabar vartotojas yra labiau išprusęs, todėl gaminamas produktas, kuris skiriasi riebumu, skonio savybėmis, tad į tą kompaniją atsirado ir specialus kefyras šaltibarščiams. Pagrindinis jo skirtumas – riebumas, mes gaminame 6 proc., nors rinkoje yra ir kitokių. Jam pirmenybę teikia tie žmonės, kurie mėgsta tirštesnę sriubą“, – sakė V. Laukytė-Staniuvienė.

Ji sutinka, kad šaltibarščius galima laikyti nacionaliniu Lietuvos patiekalu ir teigia, kad dėl rūgimą sukeliančių bakterijų tai labai sveikas patiekalas.

„Labai gerai, kad turime tokią sriubą, nes kefyras ar kiti rauginti pieno produktai dėl rūgimą sukeliančių bakterijų yra papildomą maistinę vertę turintis produktas“, – kalbėjo specialistė.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA