Ketvirtadienį Kaune eismui atidarytas naujasis tiltas per Nerį su viaduku per Jonavos gatvę ir jungiamuoju keliu. Tiesa, 32,34 mln. eurų vertės projektas dar nėra visiškai baigtas, o spūsčių vairuotojai vis dar neišvengs.
„Čia yra viena intensyviausių Lietuvos susisiekimo arterijų, kurioje pravažiuoja 78 tūkst. automobilių per parą – skaičiai iš tiesų įspūdingi. Labai džiaugiuosi, kad kauniečiai, kai baigsime tvarkyti visą kompleksą, galės važiuoti Kaune, o ne automagistrale, su visais kamščiais ir pasekmėmis.
Paleidus šį tiltą, nuo kamščių ir spūsčių Lietuvos neišlaisvinsime, nes pradėsime tvarkyti vidurinį A. Meškinio tiltą, kai sutvarkysime jį, reikės tvarkyti dar vieną. Pabaigus kompleksą, per kelerius metus, maždaug 2024-aisiais, turėsime visiškai pertvarkytą eismą”, – ketvirtadienį simboliniame tilto atidarymo renginyje sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Susisiekimo ministras pažadėjo, kad įgyvendinus šį projektą, bus atsižvelgiama į visą magistralinio A1 kelio kokybę. „Susitvarkius su tiltais, tvarkysime kelio kokybę, kad kelio danga būtų pavyzdinė ir kuo geresnė”, – pridūrė jis.
Kauno meras renginyje nepasirodė, vietoj jo žodį tarė mero pavaduotojas Andrius Palionis. „Šis tiltas visiems Lietuvos gyventojams sutaupys kelis milijonus nervų ląstelių per metus”, – šmaikštavo vicemeras ir už projekto įgyvendinimą dėkojo „Kauno tiltų” darbuotojams.
A. Palionis atkreipė dėmesį, kad minėti rangovai jau darbuojasi dar viename svarbiame projekte – Pietrytinio aplinkkelio statybų aikštelėje.
Ketvirtadienį simboliniame renginyje taip pat dalyvavo Seimo narys, buvęs Kauno meras Andrius Kupčinskas, Seimo narys Marius Matijošaitis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovų atstovai.
Kaip pažymėjo Seimo narys M. Matijošaitis, Islandijos plentas kelia iššūkius ne tik dėl čia nuolat esančių spūsčių, bet ir eismo įvykių, o pabaigus šį projektą bus sutaupyta daugybė vairuotojų valandų, kurias jie praleidžia eilėse.
Pavadinimo korekcija
Tuo metu prie mikrofono stojęs A. Kupčinskas pasidžiaugė, kad Islandijos plento atnaujinimo darbai vyksta sparčiai ir užsiminė apie A. Meškinio tilto pavadinimo korekciją.
„2012 metais mes kartu su Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija suteikėme šiam tiltui Alfonso Meškinio tilto vardą. Turbūt, po naujojo tilto atidarymo, reikėtų vienos raidės korekcijos – keisti pavadinimą į Alfonso Meškinio tiltai”, – sakė A. Kupčinskas.
Anot A. Kupčinsko, sparčiu viduriniojo, tranzitinio, tilto tvarkymu labiausiai suinteresuoti turėtų būti vilniečiai. „Tikiuosi, kad Kelių direkcija ne už ilgo paskelbs ir viešąjį pirkimą dėl viduriniojo tilto. Kuris bus pagrindinis, tranzitinis, ir ypač palengvins gyvenimą vilniečiams – vasarą vykstant pajūrio link”, – sakė buvęs Kauno meras bei palinkėjo, kad 2024-ųjų pabaigoje jau būtų pradėtas tvarkyti ir trečiasis tiltas.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, įgyvendinant projektą pastatytas naujas tiltas per Nerį, viadukas per Jonavos g., įrengtos triukšmo mažinimo priemonės, apšvietimas, sutvarkytos tilto prieigos, sujungiant infrastruktūrą su magistraliniu A1 keliu.
Senasis tiltas liks naudojamas
Vairuotojai naująjį tiltą išbandyti gali jau šiandien. Eismas tiltu organizuojamas Vilnius–Klaipėda kryptimi, vairuotojams nusukant į Lapes bei Panerių gatvę, taip pat vykstant į prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega”. Naujai atidarytu tiltu ir viaduku važiuos visi nuo Jonavos g. esamu jungiamuoju keliu užkilsiantys eismo dalyviai.
Magistralinio kelio ruožas, kuriame vyksta eismas Klaipėdos link, liks tranzitinėms transporto priemonėms iki kol bus pradėti viduriniojo tilto per Nerį rekonstravimo darbai.
Daugiau šia tema
Sutaupys 8 mln. valandų laiko
Tiesa, atidarytas tiltas dar nėra visiškai baigtas, „Kauno tiltams” dar liko įrengti atraminę sieną, o visi ką tik atidaryto tilto darbai turėtų būti baigti antrąjį šių metų ketvirtį.
Pasak Kelių direkcijos, iki 2024 pirmojo pusmečio pabaigos planuojama rekonstruoti šalia naujojo tilto esantį vieną labiausiai apkrautų šalyje A. Meškinio (Kleboniškio) tiltą – jo rangovo konkursą planuojama paskelbti netrukus. Atnaujinus šį vidurinį iš trijų tiltų vėliau ketinama rekonstruoti likusį – trečiąjį (pietinį) tiltą.
Naujo tilto statyba ir A. Meškinio tiltų sutvarkymas yra dalis maždaug 100 mln. eurų vertės Islandijos plento rekonstrukcijos projekto, kurį įgyvendinus bus atskirti skirtingo greičio transporto srautai.
Skaičiuojama, kad, sutvarkius visą Islandijos plentą, padidės eismo pralaidumas ir saugumas – vairuotojai sutaupys 8 mln. valandų laiko, kuris dabar prarandamas spūstyse.
Bendra darbų vertė yra 32,34 mln. eurų su PVM, juos atlieka „Kauno tiltai“.