Vasario 1-ąją Lenkijoje pusmečiui oficialiai įsigaliojus nuliniam PVM tarifui maisto prekėms, į rinkoje, ko gero, ne jų naudai pasikeitusią situaciją sureagavo ir kai kurie Lietuvoje esantys prekybos tinklai. Kassavaitiniuose leidiniuose raginama negaišti laiko automobilyje vykstant į Lenkiją ir siūlomos nuolaidas.
Pradėjo komunikacijos kampaniją
Vienintelis iš visų lietuviškų prekybos tinklų, prekybos tinklas „Iki“ savo kassavaitiniame leidinyje sureagavo į Lenkijoje nuo vasario naikinamą PVM tarifą maisto produktams.
Pirmadienio rytą pasirodžiusiame leidinyje, kuris skirtas savaitei nuo sausio 31 iki vasario 6 dienos, jau pirmame puslapyje buvo skelbiama, jog kataloge: „prekės be praleisto laisvalaikio automobilyje – dar pigiau!“, taip išskirdami didžiąsias raides – PVM.
Prekybos tinklo komunikacijos vadovė Vaida Budrienė kalbėjo, kad prekybos tinklas savo pirkėjams visada stengiasi suteikti vienus patraukliausių pasiūlymų rinkoje, o su kassavaitiniame leidinyje esančia komunikacija prekybos tinklas pirkėjus ragina atvykti į parduotuves ir tuo įsitikinti patiems.
Tolesniuose leidinio puslapiuose šalia šūkių: „Lietuvoje – pigu, Lietuvoje – imu“, buvo skelbiamos iki 50 proc. nuolaidos.
„Stebime kainas Lenkijoje, ir kol kas matome, kad mūsų pasiūlymai yra labai konkurencingi lyginant su šia šalimi. Visada reaguojame tiek į savo konkurentų, tiek į kaimyninių rinkų situaciją bei veiksmus ir dirbame tam, kad „Iki“ parduotuvėse klientai rastų draugiškas kainas ir šviežią kokybišką asortimentą. Ir tikrai tam nereikia gaišti laiko automobilyje, deginti kuro, o vietoje to praleisti daugiau laiko su šeima ir artimaisiais“, – teigė ji.
Sako, kad kainos labai nesiskirs
„Delfi“ teiravosi ko, kaimyninėje šalyje panaikinus PVM maisto produktams, imsis kiti Lietuvoje veikiantys prekybos tinklai.
„Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis kalbėjo, kad, jo nuomone, Lenkijoje panaikinus PVM tarifą maisto prekėms, kainos labai ryškiai nuo lietuviškųjų nesiskirs.
„Buvo 5 proc. tarifas, dabar – nulis. Kainos klaikiai nepasikeis, tik kažkiek. Bendrai, mes nuolatos imamės kažko, tiek reklaminių kampanijų, tiek akcijų. Tai vyksta nuolatos. Yra nuolatinė reakcija į pokyčius rinkoje. Lygiai tas pats ir kiek tai liečia tarimąsi su tiekėjais ar gamintojais. Tai vyksta nuolatos ir yra nuolatinis procesas, o kažkokių specialių ar ekstra dalykų nebus, tiesiog reaguosime į situaciją, kaip visuomet ir imsimės atitinkamų priemonių“, – kalbėjo jis.
O štai prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ atstovė Gabrielė Šerėnienė teigė, kad Lenkijoje naikinamas PVM mokestis maisto prekėms prekyboje neabejotinai pasijaus.
„Lietuvos verslui tai reiškia dar daugiau iššūkių parduodant jų užaugintą ir pagamintą produkciją, o prekybininkams – naujas užduotis išlaikant savo pirkėją, pasiūlant jam tai, ko įsigyti Lenkijoje jis neturi galimybės arba vykti šių prekių svetur tiesiog neapsimoka.
Mažmeninės maisto prekybos rinkoje konkurencija yra itin didelė, tad visi jos dalyviai stengiasi surasti geriausius būdus pritraukti ir išlaikyti savo pirkėją“, – teigė ji.
Atstovė tikino, kad derybos su tiekėjais vyksta nuolat ir jų rezultatui įtakos turi ne tik Lenkijoje, bet ir kitose pasaulio šalyse vykstantys procesai.
„Kartu su partneriais bendrai ieškome galimybių pirkėjams pasiūlyti jų lūkesčius atitinkančias kainas. Pavyzdžiui, „Rimi“ privačios etiketės produkcija pasižymi itin geru kainos ir kokybės santykiu, kurį leidžia užtikrinti kelių šalių mastu priimami sprendimai ir bendradarbiavimas su vietos gamintojais“, – teigė ji.
Su tiekėjais derasi nuolat
Kad derybos dėl geresnės kainos vyksta nuolatos, kalbėjo ir „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
„Tai – ne vienkartiniai žingsniai, o ilgalaikė mūsų strategija.bEsame lietuviškas prekybos tinklas, daugiau nei du trečdaliai siūlomo šviežio maisto „Maximos“ parduotuvėse yra lietuviško, o Lietuvoje pagamintos prekės sudaro beveik 50 proc. visų parduodamų gaminių.
Mums svarbu palaikyti Lietuvos gamintojus ir tiekėjus, todėl viliamės, kad ir pirkėjai yra atradę savo mėgstamus ir kokybiškus Lietuvos gamintojų produktus, kuriuos galima įsigyti „Maximos“ parduotuvėse visoje šalyje“, – teigė ji.
Panašiai kalbėjo ir „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.
„Mūsų prekybos tinklo strategija buvo ir išlieka nepasikeitusi – ir toliau sieksime užtikrinti geriausią kokybės ir kainos santykį rinkoje.
Nuolat deramės su tiekėjais, kad galėtume užtikrinti patrauklias kainas ir pirkėjai kainų svyravimus pajustų kuo mažiau. Nemažą mūsų asortimento dalį sudaro privačių prekės ženklų produktai, kurie leidžia pirkėjams sutaupyti ir nepermokėti už žinomą prekės ženklą“, – teigė ji.
Daugiau naujienų skaitykite čia.