Nors ir būdama gana maža valstybe, Lietuva visada išsiskyrė savo aviacijos tradicijomis, kuriamais lėktuvais ir jų inžinieriais. Šiandien tos tradicijos vis labiau stiprinamos, o Lietuva pamažu tampa Šiaurės ir Rytų Europos orlaivių priežiūros sostine, o Kaunas – aviacijos specialistų rengimo centru.
Orlaivių priežiūros centras – Kaunas
Lietuva jau dešimtmetį prižiūri didžiųjų aviacijos kompanijų orlaivius savo angaruose Vilniuje ir Kaune. Neseniai Lietuvą pasiekė dar viena gera žinia – viena iš sektoriaus milžinių „Wizzair“ savo lėktuvų priežiūrą iš Budapešto perkelia į Vilnių.
Nuo šiol sostinėje „FL Technics“ per ketverius metus aptarnaus 160 „Wizzair“ bendrovės lėktuvų. Kaip LRT radijo laidoje „Verslo laikas“ teigė kompanijos vadovas Žilvinas Lapinskas, „Wizzair“ yra viena sparčiausiai augančių kompanijų, tai reiklus klientas ir patenkinti jo poreikius nėra lengva.
„Wizzair“ lėktuvų priežiūros perkėlimas į Vilnių – dar vienas įrodymas, kad Lietuvos specialistai yra vertinami pasauliniu mastu, pasitikima jų darbo kokybe ir turimomis kompetencijomis.
Šias tendencijas patvirtino ir radijo laidoje kalbėjęs UAB „Kaunas Aircraft Maintenance Services” vadovas Karolis Čepukas, kurio teigimu prieš dešimtmetį Kaune pradėjusi veikti kompanija šiandien yra aptarnavusi virš 800 lėktuvų.
Per šiuos metus Kaunas tapo techninio aptarnavimo centru su 7 techninio aptarnavimo angarais ir 2 dažymui skirtais angarais. Jokio panašaus dydžio orlaivių techninio centro Europoje nėra 1000 kilometrų spinduliu.
Nauja karjeros kryptis – Avionika
Plečiantis Orlaivių techninio aptarnavimo centrams, sparčiai auga ir reikalingų specialistų poreikis. 2012 m. aukštosios mokyklos ruošdavo 50 specialistų, o šiandien šis skaičius išaugo iki 400-500.
Pasak Kauno technikos kolegijos (KTK) vadovo Nerijaus Varno, jauni žmonės mato dideles perspektyvas, todėl kolegija, atsižvelgdama į rinką, plečia net ir studijų programų kiekį.
„Lietuvių darbo kokybė tapo vertinama visur, todėl sparčiai plečiasi orlaivių priežiūros centrai. Atsigauna ir pats sektorius. Pavyzdžiui, Singapūre veikianti variklių gamintoja „GE Aviation” vien tik ateinančiais metais planuoja priimti 300 inžinierių. Skaičiuojama, kad per artimiausius 5-8-erius metus jų reikės virš 3000., o sektorius sudarys ne mažiau kaip 5 proc. šalies BVP.
Tai matydami reaguojame ir mes. Kolegijoje šiuo metu veikia net dvi orlaivių priežiūrai skirtos studijų programos – Orlaivių mechanizmų techninis eksploatavimas ir tik šiemet akredituota Avionikos sistemų inžinerija. Taip pat prisijungėme ir prie Lietuvos Civilinės aviacijos asociacijos (CAVIA), kad galėtume dar geriau jausti ir atliepti aviacijos sektoriaus poreikius ugdymo ir visuomenės edukavimo srityje.
Nuolat naujiname savo laboratorijas ir pildome jas kartu su mūsų partnerių pagalba moderniausia orlaivių priežiūros įranga. Kartu su partneriais ir kitais šio sektoriaus dalyviais kuriame ir Kauno regiono aviacijos specialistų rengimo klasterį, kuris padės konsoliduoti pastangas rengiant specialistus aviacijos sektoriui ir pritraukti investuotojus bei išlaikyti jau veikiančias įmones Kauno regione.
Aviacijos sektorių matome kaip sritį, kuri kartu su IT sektoriumi gali augti, bene, daugiausiai, tad specialistų poreikis čia tik didės”, – sako KTK direktorius N. Varnas.