Kauniečių kova prieš administratorių „Mano būstas“ – paslaugų atsisakė, sąskaitas gauna ir toliau – Kas vyksta Kaune

Kauniečių kova prieš administratorių „Mano būstas“ – paslaugų atsisakė, sąskaitas gauna ir toliau

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Daugiabučių namų administravimo problema pažįstama dažnam šalies gyventojui. Nepagrįstos sąskaitos, nederinami arba visai neatliekami namų priežiūros darbai, komunikacijos stoka – tik dalis iššūkių, su kuriais susiduria neefektyviai prižiūrimų namų būstų savininkai. Nors šiandien patys gyventojai gali rinktis, kaip rūpintis savo bendru turtu, atsisakyti nenorimo administratoriaus paslaugų pavyksta toli gražu ne kiekvienam namui.

Atrodytų, jog prieš kelis metus daugiabučių namų administravimo srityje įvyko proveržis. Daugiabučių namų savininkai gavo dar daugiau galimybių apsispręsti, kaip pasirūpinti savo namu – steigti bendriją, sudaryti jungtinės veiklos sutartį arba Civiliniame kodekse nustatyta tvarka pasirinkti kitą bendrojo naudojimo objektų administratorių. Juo gali tapti savivaldybės priskirta ir patvirtinta arba pačių gyventojų pasirinkta ir savivaldybės patvirtinta įmonė.

Tiesa, praktika rodo, jog dėl pozicijų užleisti nenorinčių namų administratorių veiklos, pasirinkti naują administratorių nėra lengva. Vien šiuo metu Kauno mieste dėl teisės  pasikeisti administratorių kaunasi ne vieno daugiabučio gyventojai.

Ignoruoja ne tik gyventojų, bet ir teismo sprendimą

Penkiaaukščio daugiabučio namo Šilainiuose, įsikūrusio adresu Baltų pr. 107 gyventoja Sonata pasakoja, kad neapsikentę namo nepriežiūros ir vis augančių sąskaitų už būsto administratoriaus paslaugas, gyventojai dar vasaros pradžioje priėmė sprendimą nutraukti sutartį su šias paslaugas teikusia įmone „Mano būstas“. Moteris atvira – tai, kaip į šį sprendimą reaguoja pati bendrovė, šiurpina ir ramiausius namo gyventojus.

„Peržiūrėdama kelių metų sąskaitas atkreipiau dėmesį, kad sumos už namo administravimo darbus pastaruoju metu labai stipriai kilo. Prie mėnesinės paslaugų sumos vis prisidėdavo ir papildomi kaštai už darbus, kurie mums, namo gyventojams, net nebūdavo pristatomi. Pradėjus klausinėti, būdavome informuoti, kad gyventojams buvo pateiktos anketos ir gauti jų atsakymai, tačiau pateikti įrodymų įmonė nesutikdavo. Labiausiai nepasitenkinimą kėlė tai, kad kylančių sąskaitų kontekste, net ir elementariausi namo priežiūros darbai nebuvo atliekami. Įtarimų kėlė ir minėtųjų, papildomai apmokestinamų darbų atlikimas“, – pasakoja Sonata.

Bandant gauti atsakymus į norimus klausimus, namo gyventojai susidurdavo su dar viena problema – komunikacijos stoka. Baltų pr. 107 namo gyventoja pasakoja, jog namui daugelį metų net nebuvo priskirtas vadybininkas, o bendraujant bendraisiais kontaktais žmones pasitikdavo arba įmonės automatinio atsakymo sistema, arba reikiamų atsakymų nepateikiantys darbuotojai.

Visgi, įgyvendinus senojo namo administratoriaus atsisakymo procesus išvengti „Mano būstas“ siunčiamų sąskaitų – nepavyko. Namo administratoriaus pakeitimo klausimą teko netgi perkelti į teismą.

„Mano būstas“ / V. Cesevičiūtės nuotr.

„Nusprendus atsisakyti „Mano būstas“ paslaugų ir susitvarkius šį sprendimą, sąskaitos iš „Mano būstas“ ir toliau buvo siunčiamos. Atlikome tikrai labai daug skambučių, tačiau sulaukdavome nekonkrečių atsakymų, bandymų vis gudriai išsisukti ir toliau tempti laiką. Jie vis kartodavo, kad nieko nežino, jų niekas neinformavo apie mūsų sprendimą. Galiausiai, kai jau teisminis procesas pradėjo eiti į pabaigą, įmonės atstovai ėmė siūlyti susitikti, pasikalbėti, sumažinti kainą, padaryti ją identišką naujojo administratoriaus kainai. Ką tai reiškia? Jie visą laiką mus apgaudinėjo, kainą keldami nepagrįstai. Negana to, namui  jau laimėjus teismą, „Mano būstas“ ir toliau mums siunčia sąskaitas, bet jau su sumažinta suma. Įsivaizduojate?“, – patirtimi dalinasi gyventoja.

Senojo namo administratoriaus paslaugų Baltų pr. 107 namo gyventojai atsisakė jau nuo liepos 7 d., tačiau sąskaitos už paslaugas iki šiol siunčiamos senąja tvarka – net ir teismui priėmus namo gyventojams palankų sprendimą. Namo gyventoja atskleidžia, kad paskutiniojo pokalbio su „Mano būstas“ atstove metu, ji gavusi atsakymą, kad namo perdavimo dokumentai ir kita susijusi informacija nebus perduodama, nes ruošiamasi naujam teisminiam procesui. Kitaip tariant, senasis namo administratorius atsisako priimti gyventojų sprendimą.

Pagrindinė problema – bendravimas

Su panašia situacija susiduria ir adresu Kęstučio g. 44 įsikūrusio namo gyventojai. Būstą šiame name turinti gyventoja Virginija atvirauja, jog kartu su kaimynais neapsikentė užduodamų klausimų ignoravimo ir dar pirmojoje metų pusėje nusprendė administratorių keisti.

„Pakeisti namo administratorių privertė visiška netvarka, nebendravimas, ignoravimas. Įsivaizduokite, namo vadybininkę senasis administratorius „Mano būstas“ mums pristatė tik dabar, kai jau esame ne tik atsisakę jų paslaugų, bet ir turime neskundžiamą teismo sprendimą. Iki tol kalbėdavome tik su atsakikliais. Kai klausdavome, į ką kreiptis, kas yra atsakingas, sulaukdavome atsakymo, kad jie tokios informacijos neteikia. Jau nekalbame apie tai, kad niekada negalėdavome žinoti kas, už kiek ir kodėl yra sumokėta. Geriausias pavyzdys – nuo 2018 m. gyventojų inicijuotas siekis įrengti kiemo užtvarą. Jokie darbai neatlikti iki šiol, o mes net negalim gauti informacijos, kokioje stadijoje yra projekto rengimas“, – pasakoja Kęstučio g. 44 namo gyventoja Virginija.

Šios priežastys lėmė, kad dar prieš prasidedant vasarai gyventojai nusprendė atsisakyti senojo namo administratoriaus paslaugų.

„Jau prieš kurį laiką surinkome parašus ir „Registrų centre“ užregistravome jungtinės veiklos sutartį, su nauja pasirinkta įmone – pasirašėme administravimo sutartį. Birželio pradžioje sulaukėme „Mano būstas“ atstovės žinios, kad nuo liepos 1 d. kiekvienam savininkui atsiųs ataskaitas, o liepos 7 d. jau pagal visus įstatymus mus turėjo paleisti. Visgi, praėjo jau keletas mėnesių, o jie ir toliau mums siunčia sąskaitas. Vienintelis pokytis – atsisako su mumis bendrauti.

Liepos 15 d. su antstoliais pakeitėme elektros skydinės ir kitas spynas, nusiuntėme antstolio raštus į „Mano būstas“. Jų siunčiamų sąskaitų visi namo gyventojai sutartinai nemoka, tačiau, kaip minėjau, visai neseniai sulaukėme žinutės, kad mūsų namui paskirta nauja „Mano būstas“ vadybininkė. Taip ir nesuprantame, kaip gi mums jų atsisakyti? Juk turime ir neskundžiamą teismo nuosprendį“, – stebisi Virginija.

Pagal teismo sprendimą, visą su namo priežiūrą susijusią informaciją bei dokumentaciją „Mano būstas“ atstovai namo gyventojams turėjo perduoti per tris dienas nuo rugsėjo 9 d. Tiesa, informacija, anot Virginijos, nėra perduota iki šiol.

Daugiabutis / R. Tenio nuotr.

Sąskaitos iš dviejų administratorių

Dar nuo vasaros pradžios būsto administratoriaus paslaugų bando atsisakyti ir Kauno centre, adresu Karo ligoninės g. 4 esančio namo gyventojai. Būsto savininkės Deimantės teigimu, sprendimui atsisakyti „Mano būstas“ paslaugų kaimynai brendo ilgai, tačiau lemiamą tašką padėjo neracionalios ir nepagrįstos paslaugų sąskaitos.

„Pradėję domėtis, supratome, kad mūsų namui tenkančios sąskaitos yra neracionaliai didelės. Paskutinis taškas buvo gavus sąskaitą už minimalius tvarkymo darbus. Namo viršuje, ties vieta, kur šlaitinis stogas jungiasi su langu, per liūtis kapsėdavo vanduo. Išsikvietėme „Mano būstas“ atstovą ir už atliktą smulkų darbą – silikono medžiagos užtepimą, mums priskaičiavo keleto šimtų eurų dydžio sąskaitą. Nors ir prašėme sąskaitas pagrįsti konkrečiais įkainiais, atsakymų negavome. Tuomet su kaimynais galutinai nusprendėme, jog laikas imtis realių veiksmų“, – pasakoja Deimantė.

Moteris pasakoja, kad nesulaukdami norimos informacijos iš tuometinio administratoriaus, namo gyventojai pradėjo bendrauti su kitomis įmonėmis.

„Per savivaldybę susirinkome reikiamus parašus, gavome patvirtinimą, kad galime keisti administratorių ir išsirinkome naują įmonę. Namo gyventojams nubalsavus už administratoriaus keitimą ir susitvarkius reikiamus dokumentus, kurį laiką jokio grįžtamojo ryšio iš „Mano būstas“ negavome. Tiesa, su aktyviausiais namo gyventojais „Mano būstas“ atstovai dar bandė susisiekti, teiraudamiesi, ką galėtų padaryti, kad jų paslaugų nebūtų atsisakoma. Visi vieningai atsakė, kad daryti reikėjo tuomet, kai buvo prašoma“, – teigia gyventoja.

Visų gyventojų nuostabai, praėjus keletui mėnesių po oficialiai savivaldybės patvirtinto įsakymo dėl administratoriaus keitimo, gyventojus pasiekė jau dviejų paslaugų teikėjų sąskaitos.

„Pradėjome bendrauti su naująja pasirinkta įmone „Santermita“. Juk savivaldybei priėmus sprendimą, kad turime naująjį administratorių, nekilo minčių, kad turime bendrauti su senuoju. Visgi rugsėjo viduryje pastebėjau, kad sąskaitas gavau iš abiejų aptarnaujančių įmonių – tiek senosios, tiek naujosios. Kreipėmės į savivaldybę. Gavau atsakymą, kad turime parašyti laišką senajam administratoriui informuodami, kad atsisakome mokėti, motyvuodami savivaldybės priimtu įsakymu. Atlikome šiuos veiksmus, tačiau iki šiol jokio atsakymo iš senojo administratoriaus sulaukti nepavyko“, – sako Deimantė.

Gresia baudos

Kauno miesto savivaldybės administracijos Būsto modernizavimo, administravimo ir energetikos skyriaus vedėjas Raimundas Endrikis informuoja, kad daugiabučių namų administravimą ir administravimo teisių perdavimą griežtai reglamentuoja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir kiti teisės aktai.

„LR civiliniame kodekse nustatyta, kad vienas iš galimų veiksnių nutraukti administravimą yra įregistravus gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendriją arba sudarius jungtinės veiklos sutartį. LR Vyriausybės nutarimu nustatyta, kad namo bendrojo naudojimo objektų valdymą administratorius privalo per 30 dienų nuo administravimo pabaigos perduoti namo bendrojo naudojimo objektų valdymą perimančiam asmeniui – daugiabučio namo bendrijai, jungtinės veiklos sutarties dalyvių įgaliotam asmeniui ar kitam administratoriui“, – sako Kauno miesto savivaldybės administracijos Būsto modernizavimo, administravimo ir energetikos skyriaus vedėjas R. Endrikis.

Savivaldybės atstovas pažymi, jog nepaisant reguliavimo, praktikoje administratoriaus keitimas gali užtrukti ir ilgiau.  R. Endrikis teigia, kad minėtosios situacijos, su kuriomis susiduria namų Baltų pr. 107 bei Kęstučio g. 44 gyventojai – nėra pavienės.

Specialistai informuoja, jog sprendimas pakeisti namo administratorių – gyventojų rankose. Jei atlikus bendrijos, jungtinės veiklos sutarties ar naujojo administratoriaus registravimo darbus „Registrų centre“ bei kitose atsakingose institucijose senasis administratorius vengia perduoti namo valdymo teises, tokiu atveju jam gresia baudos. Kilus klausimams, gyventojai gali kreiptis į miesto savivaldybės atstovus arba namo valdymo perdavimo klausimus patikėti pasirinktai namų priežiūros įmonei.

„Iki šiol visus namo administratorių keitimų procesus pavykdavo išspręsti taikiai, tad nuobaudų nėra gavęs nei vienas mieste veikiantis administratorius. Visgi, stebint šiuo metu tam tikruose Kauno daugiabučiuose susiklosčiusią situaciją, savivaldybė ruošiasi taikyti administracines nuobaudas. Sprendimas dėl jų gyventojus turėtų pasiekti jau greitu metu, o iki tol – kilus klausimams arba sudėtingoms situacijoms, raginame nedvejoti ir kreiptis į savivaldybės specialistus“, – pataria R. Endrikis.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Rekomenduojami video
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA