Vis gerėjančios oro sąlygos lengvina miesto švara besirūpinančių „Kauno švara“ specialistų darbą, todėl Kauno gatvėse ir pėsčiųjų zonose galime išvysti vis daugiau gatvių valymo technikos. Pastarosiomis savaitėmis darbai pastebimai vyksta vis greičiau ir efektyviau, todėl miesto teritoriją prižiūrintys darbuotojai prašo gyventojų sąmoningumo, kad pavasarinis Kauno miesto švarinimasis būtų dar greitesnis ir efektyvesnis.
Kauno miesto gatvės rankiniu ir mechaniniu būdu buvo pradėtos valyti dar kovo mėnesį, pirmojo atlydžio metu. Visgi, jos drėkinti pradėtos kiek vėliau – balandžio mėn. pradžioje, kuomet vidutinė oro temperatūra laikėsi aukščiau nulio. Nepaisant to, kad „Kauno švara“ kiekvieną savaitę išvalo virš 400 gatvių, jos kaip ir šaltojo sezono metu, valomos pagal iš anksto su Kauno miesto savivaldybe suderintą grafiką.
Kaip rašoma „Kauno švara“ pranešime žiniasklaidai, gatvių valymo prioritetas – pagrindinės miesto transporto arterijos, keliai kuriais kursuoja visuomeninis transportas ar yra intensyviausias eismo judėjimas. Žinoma, nepamirštamos ir kitos gausiai apstatomos gatvės, kuriose yra sustatyti automobilių stovėjimą ribojantys kelio ženklai.
„Pavasarinio valymo metu surenkamos visos per žiemą susikaupusios barstymo medžiagos: smėlis, druskos ir kiti nešvarumai. Nepaisant to, šiems valymo darbams didelę įtaką daro oro temperatūra, nes esant minusinei temperatūrai užšąla purkštukai ir neįmanoma kokybiškai atlikti darbų. Džiaugiamės, kad pastaruoju metu vidutinė oro temperatūra laikosi aukščiau nulio, todėl ir pavasarinius gatvių valymo ir plovimo darbus galime atlikti pilnu pajėgumu“, – teigia „Kauno švara“ viešųjų ryšių specialistas Jonas Tumpa.
Gausus ir modernus technikos parkas
Pastaraisiais metais „Kauno švara“ investavo į naujų transporto priemonių įsigijimą ir gerokai atnaujino savo ir taip turimą gausų techikos parką. Šios technikos įsigijimas bendrovei padeda greičiau ir efektyviau užtikrinti Kauno miesto švarinimosi procesą ir prisideda prie dar didesnio aplinkos tausojimo.
2020 m. bendrovė pristatė modernias gatvių valymo mašinas – „Hako Citymaster 1600“ daugiafunkcines vakuumines mašinas su šiai dienai pažangiausia gatvių valymo įranga – kur kas siauresnes, mobilesnes ir labiau manevringas transporto priemones kuriomis galima valyti ne tik miesto gatves, bet ir pėsčiųjų zonas. Jos ne tik pasiekia sunkiai prieinamus plotus, bet ir gerokai sumažina „rankinio darbo“.
Šios mašinos šiltuoju metų laiku plauna ir šluoja šaligatvius, pėsčiųjų perėjas, atitvarus, bortelius ir suoliukus, nepalikdamos po savęs kylančių dulkių debesų. Su šia technika taip pat galima laistyti pasodintus želdinius, kabančius gėlynus. Žiemos metu ši technika buvo „apmauta“ žiemos sezonui pritaikytais agregatais – jomis nuo gatvių buvo valomas sniegas, o slidūs šaligatviai buvo barstomi druska ir laistomi druskos tirpalu.
Iš viso atjaunėjusį miesto aplinkos tvarkymui skirtos technikos parką sudaro daugiau kaip 60 transporto priemonių. Tarp jų – 17 vakuuminių šlavimo mašinų, 19 traktorių, 13 sunkvežimių skirtų būtent Kauno miesto gatvių ir pėsčiųjų zonų tvarkymui. Taip pat – 5 elektriniai vakuuminiai siurbliai skirti Laisvės al. ir kitų erdvių latakų valymui.
„Pagrindinė mūsų bendrovės misija – maksimaliai tenkinti visuomenės poreikius. Kiekvienas kaunietis nori gyventi ir leisti laiką švariame, tvarkingame miesto. Dėl to palaipsniui naujiname bei tobuliname turimą technikos parką, kuris ne tik atjaunėja, bet ir suteikiau daugiau galimybių. Praėjusiais metais įsigijome pirmuosius Baltijos šalyse elektrinius šiukšliavežius, todėl tikimės, kad artimiausiu metu įsigysime ir kitų gamtai draugiškų technikos priemonių“, – teigia J. Tumpa.
Anot „Kauno švara“ atstovo, pavasarį ši technika kiekvieną dieną surenka virš 220 kub. m. nešvarumų, kurie lieka po žiemos sezono: smėlio, druskų ir kitų sąšlavų. J. Tumpos teigimu artimiausiu metu bendrovė planuoja įsigyti ir daugiau naujos gatvių valymo technikos: vakuuminių mašinų, valymo agregatų, kurie būtų skirti itin siaurų vietų valymui.
Prašymas vairuotojams
Kauno miesto savivaldybė ir „Kauno švara“ beldžiasi į vairuotojų sąžinę ir ragina vairuotojus atkreipti dėmesį į kelio ženklus, kurie tam tikromis dienomis ir valandomis riboja automobilių stovėjimą šalikelėse. Miestą švarinantys darbuotojai pastebi, kad šių kelio ženklų atsiradimas pagerino darbo sąlygas ir ženkliai prisidėjo prie to, kad būtų lengviau išvalomi dažniausiai užstatyti gatvės plotai – pirmoji eismo juosta, tačiau teigia, kad ši problema vis dar lieka opi.
„Kauno miesto gatvėse tam tikrose vietose yra ribojamas automobilių stovėjimo laikas dėl planuojamų atlikti gatvės valymo darbų, tačiau susiduriame su problema, kad vairuotojai nepastebi ar nepaiso draudžiamųjų ženklų ir automobilius vis tiek palieka šiose vietose. Toks vairuotojų neatsakingumas apsunkina gatvių valymo darbus, todėl šalikelėse palikti automobiliai trukdo ne tik kokybiškai nuvalyti miesto gatves, bet ir daugeliu atveju pirmoji eismo juosta tampa visai nevalyta“ – teigia „Kauno švara“ Miesto valymo skyriaus vadovas Antanas Butkus.
Anot „Kauno švara“ specialistų, šie kelio ženklai įrengti kartu su Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriumi, todėl ribojimo laikas buvo parinktas atsižvelgiant į gyventojų patogumą.
„Jei gausiai užstatytose miesto gatvėse gatvių valymo darbus atliktume tik dienos metu – ne tik trukdytume miestiečių gyvenimo ritmą, bet ir sudarytume automobilių spūstis. Juolab, kad ir automobilių savininkai būtų priversti galvoti apie papildomas automobilių stovėjimo aikšteles, kuriose galėtų palikti savo automobilius darbo dienos metu, jog neužstatytų šalikelių. Norint išvengti visų šių problemų, pagrindinius miesto gatvių valymo darbus atliekame nakties metu“, – patikino A. Butkus.
Kauno miesto savivaldybės atstovai pripažino, kad problema, kai vairuotojai užstato gatves ir dėl to neįmanoma jų tinkamai nuvalyti, iš tiesų egzistuoja. Anot Kauno savivaldybės atstovų, jie kasmet stengiasi įrengti vis daugiau kelio ženklų, taip palengvinant „Kauno švara“ specialistų darbą. Visgi, jie tikisi, kad vairuotojai bus sąmoningesni ir vietoj gatvių geriau rinksis aikšteles, kuriose saugiai paliks savo automobilius.
„Iš tiesų vairuotojai tampa vis labiau sąmoningi, tačiau problema vis dar išlieka aktuali. Todėl tiek anksčiau, tiek ir dabar įrenginėjame stovėjimo laiką ribojančius ženklus tam, kad „Kauno švara“ galėtų tinkamai atlikti gatvių valymo darbus. Blogiausia, kai nesilaikoma KET ir automobiliai statomi ant pėsčiųjų takų, žalios vejos ir pan.“, – apie tai, kad vairuotojai turėtų atsakingai pasirinkti automobilio statymo vietą sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.