Grožio procedūrų išsiilgusiems lietuviams padidėjusios kainos – nė motais: užsakymai augo 9 kartus – Kas vyksta Kaune

Grožio procedūrų išsiilgusiems lietuviams padidėjusios kainos – nė motais: užsakymai augo 9 kartus

delfi.lt / Aistė Žebrauskienė 2020/05/24 18:51

Karantinas itin pakeitė grožio salonų verslą, klientų įpročius ir paslaugų kainas, apibendrina grožio paslaugų platformos „Treatwell“ vadovė. Vos tik grožio salonams pravėrus duris, buvo pastebimas net iki 900 proc. užsakymų augimas. Dėl išaugusių klientų srautų ir apribojimų kai kurie salonai paslaugų kainas pakėlė vidutiniškai 5–10 proc.

El. grožio paslaugų platforma „Treatwell“, per kurį gyventojai gali užsiregistruoti grožio paslaugoms, veikia 11 Europos šalių. Jos kūrėjai išanalizavo keturių šalių, kurios grožio salonus atidarė pačios pirmos, t. y. Lietuva, Šveicarija, Austrija ir Vokietija, duomenis. Lietuva su Šveicarija buvo pačios pirmos šalys, kurioms buvo leista atverti grožio salonus. Tiesa, Lietuvoje – teikti tik plaukų ir nagų paslaugas.

Anot „Treatwell“ vadovės Lietuvoje Marijos Antanaitytės, visos šios šalys labai panašios – tiek salonų, tiek vartotojų elgsena, tad pateikia apibendrintas tendencijas.

Per kelias dienas užsakymai augo iki 900 proc.

Platformos duomenimis, užsakymų kiekis po atsidarymo buvo toks pats kaip ir prieš karantino paskelbimą. Iškart po atidarymo dar daugiau klientų, įskaitant ir naujus, pradėjo užsirašyti grožio paslaugoms.

„Kai buvo paskelbta apie atidarymą, buvo labai didelis užsakymų pikas, jis tęsėsi dar porą savaičių. Kai Vyriausybė paskelbė apie atidarymą per keletą dienų mes stebėjome net iki 900 proc. užsakymų augimą, lyginant su praėjusia savaite.

Iki šiol augimas didelis, pavyzdžiui, šią savaitę, lyginant su praeita savaite, užsakymai kyla apie 20 proc., nes nuo šios savaitės buvo leista atsidaryti visiems likusiems salonams“, – tendencijas apibūdina „Treatwell“ vadovė Lietuvoje M. Antanaitytė.

Užsakymai augo iki 900 proc. / Treatwell nuotr.

Pastebima, jog iškart, kai buvo paskelbta apie karantino švelninimą, klientai, ypač lojalūs, pradėjo registruotis grožio paslaugoms.

„Darome prielaidą, kad lojalūs klientai labiausiai laukė ir buvo patys pirmieji, kurie sudarė didelį srautą, nes jie labiau kontakto ir nesibaimino. Dabar yra salonų, kurie pastebi klientų sumažėjimą, manau, todėl, nes lojalūs apsilanko, o tie nauji klientai neužsirašo taip aktyviai kaip lojalūs“, – svarsto pašnekovė.

Sistemoje galima procedūroms užsirašyti trim mėnesiams į priekį, tad klientai esą tuo naudojasi. Vadovė tikina, kad šiuo metu rasti laisvą vietą – lengviau, nei kad atsidarius salonams, kai artimiausių laikų pavykdavo rasti po dviejų savaičių. Anot M. Antanaitytės, norintieji apsikirpti šiandien dar rastų vietų kitai savaitei.

Ji taip pat pastebi, kad klientai keliasi į internetą, – nemaža dalis klientų pradėjo paslaugoms užsirašyti internetu vietoj skambučio ar žinutės salonui.

Be to, dauguma klientų pradėjo užsisakyti paslaugas iš anksto – nuo 2 dienų iki 2 savaičių. To priežastis – užimti salonai ir lengviau prisitaikantys klientai.

Salonai keičia kainodarą ir darbo valandas

Dėl padidėjusio saugumo nemažai salonų prailgino darbo valandas, kad saugiai galėtų priimti daugiau klientų vienos dienos metu. Pašnekovė pasakoja, kad dėl to darbuotojai dirba viršvalandžius.

„Yra salonų, kurie prailgino darbo valandas, kad galėtų priimti visus norinčius klientus, taip pat ir dėl apribojimų klientų srautams“, – pažymi ji.

„Treatwell“ keturių Europos šalių duomenimis, apie 20 proc. visų grožio salonų pakėlė kainas, palyginti su kovo 1 d. Tuo metu Lietuvoje 32 proc. visų salonų pakėlė bent vienos paslaugos kainą.

Grožio procedūrų paslaugos / DELFI nuotr.

Kai kurie salonai pakėlė paslaugų kainas vidutiniškai 5–10 proc., arba 2–5 Eur, kad kompensuotų papildomas darbo valandas ir reikalingų saugumo priemonių pirkimą. Anot M. Antanaitytės, klientai tai supranta ir vis tiek noriai užsirašo paslaugoms.

„Pirma, salonai fiziškai negali priimti tiek daug žmonių dėl visų apribojimų. Antras dalykas – jie turi papildomai naudoti apsaugines priemones, tarkim, dezinfekcinį skystį ar kaukę, tai pridėjo išlaidų. Todėl salonai dalį išlaidų perkėlė klientams“, – kainodaros pokyčių priežastis vardija vadovė.

Pasak „Treatwell“ vadovės, klientai mažiau ieško nuolaidų, jiems svarbu tiesiog gauti laisvą vietą. „Sumažėjo tiek mūsų platformoje, tiek pačių salonų taikomų nuolaidų“, – sako ji.

M. Antanaitytė pažymi, kad kainos augo bendrai visoms paslaugoms, tačiau ji išskyrė paslaugas, kurios kainos daugiausiai padidėjo: antakių ir blakstienų procedūros, moteriški plaukų dažymai, vyriškas barzdos skutimas ir terapiniai masažai.

Pašnekovė pačioje pradžioje, kai tik buvo leista teikti plaukų ir nagų paslaugas, pastebėjo ryškią tendenciją, kad žmonės nori susitvarkyti viską vienu metu: „Jei Lietuvoje iš pradžių buvo leistos tik plaukų ir nagų procedūros, tai klientai itin dažnai stengdavosi iškart užsirašyti šioms dviem paslaugoms – apsikirpti ir susitvarkyti nagus. Todėl ir užsakymo krepšelio suma išaugo.“

Kurių paslaugų klientai per karantiną pasiilgo labiausiai

Nors platformoje paslaugoms daugiausiai registruojasi moterys, pati populiariausia paslauga, kuriai šiuo metu daugiausiai registruojamasi, – vyriškas kirpimas. Teigiama, kad vyrai itin pasiilgo barzdaskučių. Tai pati populiariausia paslauga šioje kategorijoje.

Bendra pastebima tendencija – plaukų priežiūros paslaugų populiarumas ypač išaugo. Per dieną užsakymų kiekis padidėjo 51 proc. Moteriškų plaukų dažymų užsakymų beveik padvigubėjo.
Nagų priežiūros paslaugos pagal populiarumą yra antroje vietoje. Per dieną užsakymų kiekis padidėjo 13 proc.

Pedikiūras ir manikiūras – pačios populiariausios paslaugos kategorijoje. „Treatwell“ stebi 54 proc. užsakymų augimą šioms paslaugoms.

Veido paslaugų klientai užsako tiek pat kiek prieš karantiną. Klientai ypač nori antakių procedūrų, jų užsakymų padaugėjo 20 proc.

Tuo metu depiliacijų užsakymų padaugėjo 10 proc.

Tiesa, priešingai nei kitų procedūrų, pastebimas masažų užsakymų sumažėjimas.

„Atlikome papildoma klientų apklausą. Jie atsakė, kad masažas yra tarp jų paslaugų, kurioms užsirašys vėlesniam laikui, nes nori atlikti pirmo būtinumo paslaugas, t. y. apsikirpti ir susitvarkyti nagus“, – pasakoja pašnekovė.

Populiariausios valndos / Treatwell nuotr.

Klientai užsirašo visomis dienoms ir bet kuriomis valandomis

Pašnekovė atkreipė dėmesį, kad šiuo metu klientams visos dienos tampa vienodai svarbios, o darbo dienomis visos valandos tampa populiarios. Pietų valandos ar vakariniai laikai nebėra vieninteliai užimti laikai kaip iki karantino. Rytinis laikas, ypač 10 val., tapo populiaresnis laikas nei vakarai.

„Jeigu anksčiau populiariausios paslaugų suteikimo valandos būdavo po darbo arba savaitgalį, tai šiuo metu žmonės yra daug laisvesni.

Seniau patys populiariausi salonai buvo esantys centre, pavyzdžiui, prie verslo centrų, tai šiuo metu itin populiarėja užsakymai miegamuosiuose rajonuose. Manau, todėl, kad klientai dirba iš namų“, – įžvalgomis dalijasi „Treatwell“ vadovė.

M. Antanaitytė pasakoja, kad vieną didžiausių iššūkių salonai įvardija institucijų patikrinimus, darbuotojai esą baiminasi netikėtų apsilankymų, o tai apsunkina darbą.

Iš pat pradžių buvo sunku dirbti su apsaugos priemonėmis – kaukėmis, pirštinėmis, kas buvo nepratęs, tam kėlė sunkumų.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA