Kovo mėnesio viduryje Lietuvoje paskelbus apie karantiną, vieni pirmųjų, kuriems teko stabdyti veiklą, tai ugdymo įstaigos. Pirmosiomis karantino savaitėmis moksleivius išleidus atostogų, švietimo sistema susidūrė su iššūkiu, jog tęsiantis karantinui, visas ugdymo procesas turės būti perkeltas į virtualią erdvę. Tačiau, anot tėvų ir mokytojų, pirmoji diena neprasidėjo sklandžiai.
Pirmadienį mokymą pradėjus organizuoti nuotoliniu būdu, sistema iškart susidūrė su nesklandumais. Vienas pagrindinių mokyklose naudojamų elektroninių dienynų „TAMO“ dėl didžiulio srauto užstrigo. Daugelis tėvų ir vaikų pasipiktino, jog negali prisijungti prie pamokų.
Socialinio tinklo „Facebook“ TAMO.lt profilyje šį rytą buvo pasidalinta žinia apie galimus nesklandumus ir kaip reikėtų bandyti juos išspręsti.
„Informuojame TAMO e. dienyno naudotojus, kad dėl didelio vartotojų srauto galimi laikini sistemos sutrikimai“, – skelbiama įrašė.
Tėveliai pradėjo piktintis, jog pasiruošta šiam ugdymo etapui nebuvo. Kaunietė Jurga Chomskytė savo „Facebook“ profilyje pasidalino įrašu apie šį rytą kilusius iššūkius.
„Vaikams pirma diena virtualioje mokykloje… mokytojai, kurie sugebėjo kažkur kažkaip prisijungti, pasimetę – mini užduotis duoda, bet nežino, kaip tikrins. E-mokymo sistemos 8 ryto nulūžo. Mano 12-tokei išvis šiandien vyks vienintelė, matematikos pamoka.
Anglų nebus visą savaitę, nes mokytoja nežino, ką daryti. Privalomų perskaityti knygų LTU egzaminams nėra… ir t. t.“, – apie sudėtingas mokymosi sąlygas diktavo J. Chomskytė.
Anot jos, Švietimo ministerija darbo neatliko, kai per praėjusias dvi karantino savaites mokyklos nebuvo paruoštos šiam iššūkiui. Jos teigimu, daug kas sako, kad tai pirmas kartas istorijoje ir reikėtų kantrybės, tačiau moteris nepagailėjo kelių kritiškų pastabų ir klausimų apie šio ryto nuotolinio mokymosi fiasko.
„Kas vyksta Kaune“ redakciją taip pat pasiekė ne vienas su nemalonia situacija susidūrusio skaitytojo laiškas.
„Sveiki, šiandien prasideda „kitokie“ mokslo metai tačiau neleidžia prisijungti prie pagrindinės sistemos TAMO“, – plūdo pasimetusių kauniečių laiškai apie pirmąją nuotolinio mokymosi dieną.
„Nuotolinio mokymo vaizdelis rytinis“, – apie užstrigusią TAMO sistemą komentavo skaitytojas.
Skaitytojai vieningai skanduoja, jog prisijungti prie sistemos neįmanoma, nes dėl per didelės apkrovos užlūžo serveriai. Kaip bus sprendžiama ši problema, nėra aišku.
Keli tėvai pasidalino, jog kai kurios sistemos visgi veikia, ir vaikai šiuo metu sėdi „mokykloje“. Kitos mokymo įstaigos pasiruošė kitais būdais pravesti pamokas, jungiasi prie „Google classroom“, transliuoja pamoką, o vaikai klauso.
„Pradinukai gavo užduotis iš vakaro ir sprendžia susirašinėdami su mokytoja žinutėmis per „viber“ ir „Zoom“ chate. Be garso ir video“, – apie sklandesnius mokymosi ypatumus komentavo viena mama.
Kiti komentavo, jog pamoka vyksta sklandžiai, nes vaizdo transliaciją atlieka tik mokytoja, o vaikai dirba klausydami ir naudodami mikrofonus.