Mitai renkantis mokyklą: kokia mokykla yra geriausia Jūsų vaikui?

Organizatorių nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Išrinkti tinkamą mokyklą savo vaikui – užduotis ne iš lengvųjų. Galima kliautis kitų patirtimi, patarimais, bet mažiausiai naudinga pasitikėti apie privačias mokyklas kuriamais mitais, kuriuos lengva sugriauti, kai žinai, kaip mokymosi procesas čia vyksta realybėje, o ne kažkieno vaizduotėje.

Penkis populiarius mitus apie privačias mokyklas portalui „Kas vyksta Kaune“ sutiko paneigti Kauno Karalienės Mortos pradinės mokyklos vadovė Dovilė Manukian.

Mitas Nr. 1. Privati mokykla yra šiltnamis, todėl vaikai neturi galimybių patirti realaus gyvenimo.

Karalienės Mortos Mokykloje (KMM) ugdome pagal unikalią steigėjos dr. Austėjos Landsbergienės kontekstinio ugdymo programą ir tarptautinę Kembridžo ugdymo programą. Mūsų mokiniai bendradarbiaudami kūrybiškai, šiuolaikiškai sprendžia realaus pasaulio realijas ir problemas, reaguoja į savo mokyklos, savo miesto, savo šalies, net viso pasaulio aktualijas. Čia ir dabar keliame aktualius klausimus ir ieškome atsakymų. Tad realų gyvenimą patiriame kasdien ir ugdome šiuolaikiniam pasauliui būtinas kompetencijas.

Mitas Nr. 2. Mokykloje svarbiausia ugdymosi aplinka – naujas pastatas, ergonomiški baldai, naujausios IT ugdymo priemonės.

Ugdymosi aplinka, be abejo, yra trečiasis pedagogas, tačiau ergonomiški baldai ar naujausios IT priemonės neišugdys tvirtumo, empatijos, pagarbos, nesukurs mokytojo ir mokinio ryšio, kuris yra pamatas sėkmingam mokymuisi, neužtikrins mokyklos ugdymo sistemos nuoseklumo, dermės. KO ir KUR mokyti tikrai žino kiekviena mokykla, tačiau mums Karalienės Mortos Mokykloje itin svarbu KAIP mokyti.

Todėl mokykloje remiamės naujausiais mokslo tyrimais organizuodami ugdymo procesą, be abejo, keliame aukštus standartus ir ugdymo programai bei procesui. Mes kasmet peržvelgiame ir koreguojame ugdymo programą, kad ji atitiktų šiuolaikinio pasaulio standartus, o į šiuos procesus įtraukiame ir švietimo ekspertus iš viso pasaulio.

Kauno Karalienės Mortos pradinės mokyklos vadovė Dovilė Manukian / Organizatorių nuotr.

Mitas Nr. 3. Geras tik tas mokytojas, kuris turi ilgametę patirtį.

Kas yra patyręs mokytojas? Tas, kuris 20 metų nekeičia ugdymo planų ir metodų ar tas, kuris tobulėja kasdien? Karalienės Mortos Mokyklos mokytojas, nuolat tobulėja (kasmet vyksta KMM mokytojų akademija, kur mokytojai mokosi klasės valdymo, planavimo, vertinimo, pozityvios disciplinos ir t.t.) ir geba dirbti su XXI amžiaus vaikais. Svarbiausia – ne stažas, o lankstumas, atkaklumas, kūrybiškumas, kritinis mąstymas, reagavimas čia ir dabar.

Mūsų mokytojai moko ne dalyko, o vaiką. Todėl mokytojai nebijo išeiti iš pamokos rėmų, KMM tikslas – ne „išeiti programą“, o įgyti kompetencijas. Tai reiškia, kad svarbu žinių, gebėjimų ir vertybių dermė. Mokytojai turi laisvę kurti siekiant tikslo – ne aklai seka pasenusiais vadovėliais, nuobodžiomis pratybomis, o renka medžiagą iš įvairių šaltinių, integruoja dalykus, pamokos vyksta ne (tik) klasėje, o ir kitose erdvėse.

Tai reiškia, kad ne visiems mokytojams tinka ir patinka KMM sistema, tačiau mūsų tikslas – suburti tokią mokytojų komandą, kuri vieningai ir sistemingai dirbtų. Mokytojai turi galimybių ne tik lankytis geriausiose tarptautinėse mokyklose, bet ir vykti į žymiausias švietimo konferencijas, dalyvauti tarptautiniuose projektuose.

Mitas Nr. 4. Pradinės mokyklos tikslas – parengti mokinį stojamiesiems egzaminams.

Pagrindinis Karalienės Mortos Mokyklos tikslas – vaiką paruošti gyvenimui, statyti pamatus ateičiai, o ne (tik) išlaikyti testą / egzaminą ar atsidurti TOP 5-uke įvairių reitingų lentelėse. Todėl KMM didžiausią dėmesį skiriame kiekvienam vaikui, siekiame atsižvelgti į kiekvieno mokinio stiprybes, galimybes. Visiems mokiniams keliame aukštus lūkesčius ir ieškome įvairiausių būdų, kaip padėti kiekvienam vaikui tobulėti. Mokytojai stebi asmeninę kiekvieno vaiko pažangą kiekviename dalyke, tėveliai su mokytojais kalba apie vaiką kontekste, o ne reitingų lentelėje.

Kauno Karalienės Mortos pradinė mokykla / Organizatorių nuotr.

Mitas Nr. 5. Privačiose mokyklose svarbiausias rodiklis – geras pažymys.

Atvirkščiai, KMM vertinimas ne tiek pažymys, kuris yra tik kryptis tobulėjimui, bet reguliarūs vaiko progreso aptarimai su vaiku ir jo šeima. Pažymys rašomas ne už viską (drausmė, nepadaryti namų darbai ir pan.), o tik už žinias, todėl ugdymo procesas paremtas ne iškalimu ir atkartojimu, o suvokimu ir mąstymu.

Tai dar viena iš priežasčių, kodėl mokyklos ugdymo programa yra gilesnė, daugialypė, dėmesys kreipiamas ne į rezultatą, o į procesą. Mes turime daugiau ne tik mokytojų (klasės mokytojams padeda įgyvendinti ugdymo procesą ir augantys mokytojai), bet ir specialistų, pavyzdžiui, jau pradinėje mokykloje matematiką vaikams dėsto ne klasės mokytojas, o dalykininkas.

Taip pat didžiuojamės KMM Proveržio ambasadoriais (Nicole DuFouchard (JAV), Hanne Ruuskannen (Suomija), Aurelijus Katkevičius, prof. Vilija Targamadzė, Kristupas Sabolius), kasmet atvykstančiomis švietimo ekspertėmis – auditorėmis iš JAV, kurios dirba su mokytojais ir su administracija. Džiaugiamės mokinių apklausos rezultatais – net 79 proc. pradinės Karalienės Mortos mokyklos mokinių ne nori, o labai nori eiti į mokyklą, nes čia juos gerbia, čia jiems įdomu mokytis, čia jie jaučiasi saugūs, laukiami ir svarbūs.

Renkantis mokyklą savo vaikui reikėtų tai daryti atsakingai ir negailėti laiko, į šį procesą būtina įtraukti ir patį vaiką. Deja, vienos geros mokyklos visiems nėra, nebuvo ir nebus.

Kodėl? Todėl, kad kiekviena šeima yra unikali, turinti savo požiūrį, vertybes, ir renkantis mokyklą turės vienus prioritetus, o kitos šeimos – kitus. Todėl, visų pirma, būtina kliautis ne kitų šeimų istorijomis ar sklandančiais mitais, o remtis tuo, kas konkrečiai jūsų šeimai yra svarbu, kas atliepia jūsų šeimos vertybes. Kas vienai šeimai tinka, nebūtinai tiks ir Jūsų šeimai, o ypač Jūsų atžalai.

Visų antra, kviečiu apsilankyti ne tik ugdymo įstaigoje, bet ir linkiu rasti atsakymą į klausimą, ar mokykla, į kurią norite leisti savo vaiką, gyvena deklaruojamomis vertybėmis, filosofija, kurios artimos ir mūsų šeimai, ar tai nėra tik skambūs lozungai, ar mokykla, žino, ne tik ko ir kur mokyti, o kaip mokyti, nes vaikas joje praleis nemažą gyvenimo dalį.

8 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Sukčiai sugalvojo „verslo planą“ - pakeisdami brūkšninį kodą įsigydavo prekes pigiau

Toliau smunka V. Matijošaičio reitingai, pasitikėjimas policija pasiekė rekordines aukštumas

Ne vieną prietaisą patikrinę pareigūnai: radarų detektoriai prieš „trikojus“ neveikia

Pasaulinė muzikos sensacija iš Lietuvos Dynoro pristato naują dainą ir vaizdo klipą

Gražiausio lietuviško įmonės pavadinimo titulas atiteko kauniečiams

„Senukai“ už 3 mln. eurų modernizuos Kaune esantį prekybos centrą

Kauno valdantieji ignoruoja siūlymus atsisakyti vienkartinių plastiko gaminių miesto šventėse

Nauja tvarka daugiabučių kiemuose: automobilio galite ir neberasti

Kauno rajone buvusios žmonos šaldytuvą siaubęs miškinis atsidūrė pareigūnų rankose

Kauno teismas išnagrinėjo I. Strazdauskaitės nužudymo bylą: budeliai kaltę pripažįsta tik iš dalies