Uostamiestyje vairuotojams-aktyvistams ėmus taikyti išradingas įspėjimo priemones apie gatvėse greitį matuojančius mobilius radarus, neatsilieka ir Kaunas. Socialiniame tinkle pranešama apie „trikojams“ skelbiamą karą, dalijamasi nuotrauka su specialiai pagamintu tentu, trimituojančiu apie išdygusius naujuosius prietaisus.
Ketina statyti savadarbius įspėjamuosius ženklus
„Jau greit skelbsime karą trikojams Kaune! Dalinkitės!“ – „Facebook“ grupėje „Kur stovi trikojis radaras Kaune?“ skelbė kaunietis, paviešinęs ant dviračio prikabinto tento nuotrauką. Šiame – ryškus užrašas, primenantis važiuoti 50 km/val. greičiu ir perspėjantis netoliese stovint kilnojamą radarą.
Panašaus „priešnuodžio“ savaitės pabaigoje griebėsi nepaprastai suintensyvėjusia greičio kontrole nepatenkinti Klaipėdos vairuotojai. Analogiškas užrašas buvo pakabintas ant galinės „BMW“ dalies, informacinė akcija dar labiau pridengta pakėlus automobilio kapotą.
Tiesa, vairuotojai tvirtino, kad tąkart greit sureagavę policijos pareigūnai įteikė geradariui protokolą. Visgi iniciatyva, rodosi, tęsiama – portale „Patreon“ sukurtas puslapis „trikojo“ stebėjimui finansuoti, surinkti 172 doleriai, o pasiekus 300 dolerių, ketinama paleisti dar vieną automobilį su įspėjamaisiais ženklais.
„Labai gera iniciatyva! Reikia per visą Lietuvą tokią surengt. Tokiam reikalui negaila paremti. Nes žiūrint, su kokiu azartu kelių policija perka ir stato kameras, ateina tik viena mintis – kad tai labai geras versliukas“, – didesnė dalis apie akciją sužinojusių gyventojų socialiniame tinkle ją palaikė.
Matuojamų ruožų žymėti nereikia
Kaip šeštadienį skelbė naujienų agentūra BNS, Policijos departamento atstovo Ramūno Matonio duomenimis, naujieji greičio matuokliai išdalyti visoms apskritims, daugiausiai teko Vilniui. Greitis matuojamas visose apskrityse ir rajonuose.
Pasak R. Matonio, priklausomai nuo pasirinktos vietos, per valandą vidutiniškai užfiksuojama apie 15 greičio viršijimo atvejų. Lazerinių mobiliųjų matuoklių buvimo vietos nepažymėtos, taip pat šie vadinamieji „trikojai“ gali būti kilnojami vis į kitą vietą. „Įspėjamųjų ženklų prieš šiuos matuoklius nėra“, – sakė R. Matonis.
[susije_video kurie=””]
Jis taip pat teigė, kad informacinių ženklų „Automatinė eismo kontrolė“ prieš šiuos matuoklius neįrengti leidžia Kelių eismo taisyklės, kadangi šie matuokliai nėra įrengiami kelyje ir nepriskirtini prie įrengtų greičio matavimo prietaisų.
Praktiškai sulig pirmosiomis naujųjų radarų „fotosesijomis“, „Facebook“ socialiniame tinkle sukurta grupė „Kur stovi trikojis radaras Kaune?“, kurioje itin aktyviai dalijamasi naujausia informacija apie greičio matuoklių lokacijas. Didelis nepasitenkinimas tarp vairuotojų kilo ir dėl prietaisų „anonimiškumo“ stebimuose ruožuose, tačiau kol kas oficialiai žymėti apie veikiantį „trikojį“ pareigūnai, atrodo, neketina.
Plečia pažeidėjų fiksavimo galimybes
Iš rugsėjį Policijos departamentą pasiekusių 37 radarų komplektų Kauno apskrities VPK perduoti 6 rinkiniai. Laikinasis komisariato vadovas Elanas Jablonskas savaitės pradžioje žiniasklaidai aiškino, kad mobilūs greičio matuokliai fiksuoja visų artėjančių ir tolstančių transporto priemonių greitį, „sugauna“ pažeidėjus šešiose skirtingose juostose 300 m atstumu.
Naujieji įrenginiai geba registruoti greitį nuo 10 iki 320 km/val. – pažeidimus fiksuoja dvi skaitmeninės kameros, o sistema pasirenka, kuri kamera geriausiai atkuria vaizdą ir ją naudoja pažeidimui užfiksuoti. Tada nuotrauka ir kiti duomenys automatiškai siunčiami Administracinių nusižengimų registrui.
Prie nešiojamos įrangos, montuojamos ant trikojo, dirba neuniformuoti pareigūnai, jiems nereikalingas skiriamaisiais ženklais pažymėtas policijos automobilis. Mobiliais prietaisais greitį galima matuoti ir tose vietose, kur policijos ekipažui sunku sustoti.
„Vienas prietaisas per mėnesį dirbs ne mažiau kaip 60 valandų. Greičio kontrolė Kaune vyko visuomet, žūčių gatvėse ir keliuose yra sumažėję, tačiau kiekviena gyvybė yra neįkainojama. Dažnu atveju viena pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių yra greičio viršijimas“, – portalui lrytas.lt anksčiau pasakojo E. Jablonskas.