„Facebook“ klausėsi „Messenger“ programėle siunčiamų garso įrašų – Kas vyksta Kaune

„Facebook“ klausėsi „Messenger“ programėle siunčiamų garso įrašų

delfi.lt 2019/08/14 20:03

„Facebook Inc.“ mokėjo šimtams išorinių rangovų, kad šie transkribuotų „Messenger“ paslaugos vartotojų garso įrašus, teigia žmonės, turintys informacijos apie minėtą užsakymą.

Ši užduotis sukėlė daug klausimų kompanijos pasamdytiems darbuotojams, kuriems nebuvo pasakyta, nei kur tie garso įrašai buvo įrašyti, nei kaip jie buvo gauti – tik nurodyta juos transkribuoti, teigė žmonės, prašę likti anonimais, nes bijo prarasti darbą. Pašnekovai tvirtina, kad jiems tenka klausytis kartais vulgaraus turinio „Facebook“ vartotojų pokalbių, tačiau jie nežino, kodėl „Facebook“ sumanė juos perrašyti.

„Facebook“ patvirtino, kad perrašinėjo vartotojų garso įrašus, ir pareiškė, kad daugiau to nebedarys, atsižvelgiant į griežtą kitų kompanijų patikrinimą. „Panašiai kaip ir „Apple“ ar „Google“, mes pristabdėme žmonių atliekamą garso transkripciją daugiau kaip prieš savaitę“, – antradienį patvirtino bendrovė. „Facebook“ teigimu, kai kurie vartotojai yra nustatę „Facebook Messenger“ programos parinktį, kad jų balso pokalbiai būtų transkribuojami. Rangovai esą tikrino, ar „Facebook“ dirbtinis intelektas teisingai interpretavo pranešimus, kurie buvo anonimizuoti.

Didelės technologijų kompanijos, įskaitant „Amazon.com Inc.“ ir „Apple Inc.“, pateko į reguliavimo institucijų akiratį po to, kai tapo žinoma, kad jos renka garso įrašų fragmentus iš vartotojų įrenginių ir duoda juos perklausyti samdytiems darbuotojams. Kritikų teigimu, tokia praktika pažeidžia privatumą. „Bloomberg“ dar balandžio mėnesį pranešė apie tai, kad „Amazon“ yra pasamdęs tūkstančių darbuotojų komandą visame pasaulyje, kurie klausosi „Alexa“ garso užklausų, siekiant patobulinti programinę įrangą, ir kad panašią praktiką naudoja ir „Apple Siri“ bei „Alphabet Inc.“ projektas „Google Assistant“. Nuo to laiko „Apple“ ir „Google“ patvirtino tos praktikos nebetęsiantys, o „Amazon“ pareiškė, kad leis vartotojams atsisakyti transkripcijos galimybės.

Socialinių tinklų milžinas, ką tik įvykdęs 5 milijardų dolerių atsiskaitymą su JAV Federaline prekybos komisija po to, kai buvo nuodugniai patikrinta jo privatumo praktika, ilgą laiką neigė, kad renka vartotojų įrašus, norėdamas suteikti vertingos informacijos reklamuotojams ar nustatyti, ką žmonės mato savo naujienų sklaidos kanaluose. Generalinis direktorius Markas Zuckerbergas paneigė kaltinimus tiesiogiai per Kongreso klausymą.

„Kalbate apie populiarią sąmokslo teoriją, neva mes klausomės, kas vyksta jūsų mikrofone, ir naudojame tai reklamos tikslais, – pareiškė M. Zuckerbergas JAV senatoriui Gary’ui Petersui 2018 m. balandį. – Mes to nedarome.“

Tolesniuose atsakymuose Kongresui kompanija teigė, kad „prieiga prie vartotojo mikrofono gaunama tik tuo atveju, jei vartotojas yra davęs leidimą ir jei aktyviai naudoja specifinę funkciją, kuriai reikalingas garsas (pvz., balso pranešimus)“. Menlo Parke (Kalifornija) įsikūrusi kompanija nepaaiškino, kas garso įrašams nutinka vėliau.

Po pranešimo „Facebook“ akcijų pelnas išaugo. Akcijos pakilo 1,6 proc. ir 15.30 val. antradienį Niujorke kainavo 188,37 dolerių, palyginus su ankstesniu 3,2 proc. padidėjimu.

„Facebook“ savo vartotojams neatskleidė, kad jų garso įrašų gali klausytis trečiosios šalys. Todėl kai kurie rangovai jaučia, kad jų darbas neetiškas, pasak informuotų žmonių.

Viena iš įmonių, perrašinėjančių vartotojų pokalbius, yra „TaskUs Inc.“ – Santa Monikoje, Kalifornijoje įsikūrusi užsakomųjų paslaugų firma, turinti padalinių visame pasaulyje, teigė šaltiniai. „Facebook“ – vienas didžiausių ir svarbiausių „TaskUs“ klientų, tačiau darbuotojams neleidžiama viešai minėti, kam jie dirba. Klientams jie skambina prisistatydami kodiniu pavadinimu „Prism“.

„Facebook“ taip pat samdo „TaskUs“, kad šie peržiūrėtų turinį, kuris galimai pažeidžia kompanijos politiką. Kai kurios „TaskUs“ komandos dirba su rinkiminėmis kampanijomis ir tikrina politines reklamas, nors dalis darbuotojų neseniai buvo perkelti į naują transkripcijos komandą.

„Facebook“ daugiau nei prieš savaitę paprašė „TaskUs“ pristabdyti šį darbą, ir mes tai padarėme“, – patvirtino „TaskUs“, atsakydami į prašymą pakomentuoti transkripcijos darbą.

„Facebook“ duomenų naudojimo politikoje, peržiūrėtoje praėjusiais metais, kad būtų suprantamesnė visuomenei, garso įrašai neminimi. Tačiau ten sakoma, kad „Facebook“ rinks „jūsų pateikiamą turinį, pranešimus ir kitą informaciją“, gaunamą tada, kai vartotojai „siunčia žinutes ar bendrauja vieni su kitais“.

„Facebook“ teigia, kad „sistemos automatiškai apdoroja turinį ir jūsų bei kitų žmonių siunčiamus pranešimus, kad išanalizuotų kontekstą ir tai, kas juose yra“. Kompanija neužsimena apie samdytus žmones, tikrinančius turinį. „Trečiųjų šalių, su kuriomis dalijamės informacija“ sąraše „Facebook“ nemini transkripcijos komandos, tačiau miglotai užsimena apie „pardavėjus ir paslaugų teikėjus, kurie remia mūsų verslą“, „analizuodami, kaip naudojami mūsų produktai“.

Žmonių vaidmuo analizuojant įrašus pabrėžia dirbtinio intelekto ribotą gebėjimą atpažinti žodžius ir kalbos šablonus. Mašinos vis geriau atlieka užduotis, bet kartais vis dar vargsta su nepažįstamais elementais. Tai, kad kai kuriems rangovams garsinis turinys pasirodė nepadorus tik primena, kad „Facebook“, didžiausias pasaulyje socialinis tinklas, neapsieina be žmogiškojo indėlio moderuojant turinį.

„Facebook“ savo „Messenger“ vartotojams leidžia užsisakyti garso įrašų transkripcijas nuo 2015 m. „Mes visada ieškome būdų, kaip padaryti „Messenger“ naudingesnį“, – „Facebook“ įraše teigė tuo metu už minėtą paslaugą atsakingas vykdomasis direktorius Davidas Marcusas.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA