Vasarai persiritus į antrą pusę „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė netikėta žinia apie naują maršrutą Nemunu į Nidą. „Raketai“ iki šiol neišplaukiant į Neringą, greitaeigį Zaria tipo laivą „Deima“ tuo pačiu vandens keliu paleisti ryžosi kita įmonė. Kaip skelbiama pranešime spaudai, jau šį mėnesį startuos maršrutai Kaunas-Rusnė-Kaunas ir Kaunas-Nida-Kaunas.
„Apie planus plukdyti šiuo maršrutu skelbėme dar vasaros pradžioje, – pasakoja bendrovės „Nemuno turas“ vadovas Mindaugas Žiedelis. – Šiam tikslui pernai lapkritį įsigijome laivą, kurio remontas, kaip ir reikiamų dokumentų paruošimas, užtruko šiek tiek ilgiau nei planavome. Tačiau šiandien turime visus leidimus ir galiu patvirtinti, kad jau suplanuoti maršrutai bei pradėta bilietų prekyba.“
Pasak M. Žiedelio, kai kuriuos dokumentus – įvairius techninius brėžinius, laivo stovumo, kitus projektinius dokumentus – teko siųsdintis net iš Archangelsko srityje (Rusija) veikiančios laivybos įmonės.
Atsiėjo keliasdešimt tūkstančių eurų
„Nemuno turas“ Zaria tipo laivą „Deima“, nurodoma pranešime, įsigijo praėjusių metų lapkritį. Šio tipo laivai dėl savo techninių ypatybių gali be vargo plaukti sekliais vandenimis – užtenka 40-60 cm gylio, laivo greitis siekia apie 40 km/val. Vandens transporto priemonė talpina 50 keleivių.
Laivo „Deima“ įsigijimas ir restauravimo darbai siekia apie 80 tūkst. eurų. Daugiausiai investicijų, pasak „Nemuno turas“ vadovo, pareikalavo laivo apdaila bei laivo pritaikymas šiuo metu taikomiems saugumo reikalavimams. Mat išorė buvo bene idealios būklės dėl savo techninių savybių – tai yra vientisa aliuminio konstrukcija, kuriai įtakos neturi nei laikas, nei erozija.
„Laive nenaudojama nė viena kniedė. Zaria tipo laivams taip pat nėra būtina prieplauka, nes gali stoti tiesiai į krantą. Kadangi sraigtas yra įtaisytas viduje, o ne išorėje, laivas gali be jokio vargo atbuline eiga ir atsistumti nuo kranto“, – naujo pirkinio privalumus vardina M. Žiedelis.
Laive naujai įrengta vėdinimo ir kondicionavimo sistema, sumontuota garso įranga bei šviesos diodų apšvietimas, sudėti tamsinto stiklo langų paketai, reguliuojamos orlaivio „Airbus A319“ sėdynės, kurios patogios ilgesnėms išvykoms. Siekiant sumažinti triukšmą laivo korpusas izoliuotas specialiomis medžiagomis.
„Šis greitaeigis laivas savo išore nesiskirs nuo pastatyto 1979 metais, tačiau keleivių patogumas bus nepalyginamai didesnis. Laive taip pat įdiegtos šiuolaikinės saugos priemonės bei techniniai sprendimai“, – sako M. Žiedelis.
Per dieną plukdys dvi grupes
„Šiais metais startuojame su nauju maršrutu, kurį pavadinome „Kruizas į Rusnę“, – pasakoja M. Žiedelis. – Tai visos dienos kelionė Nemunu nuo Kauno iki Rusnės salos. Šį sezoną suplanuoti du maršrutai: rugpjūčio 17 bei 31 d.“
Viena grupė ryte į Rusnę bus išplukdoma laivu, o parvežama autobusu, kita grupė išvežama autobusu, o popiet parplukdoma iš Rusnės į Kauną laivu. Anot M. Žiedelio, tokį maršruto planavimą lemia kelios priežastys, tačiau pagrindinė – maršruto trukmė ir kaina.
„Kelionė laivu trunka apie 6 val., plaukiame 220 km. Be to, norime keleiviams pasiūlyti kiek įmanoma mažesnę kainą, mat šis maršrutas nėra tiesiog nuvykimas iš vieno taško į kitą. Tai visą dieną trunkanti pramoginė ir pažintinė išvyka“, – aiškina „Nemuno turas“ vadovas.
Keliausiantiesiems šiuo maršrutu paruošta ekskursinė programa, kurios metu aplankomas Rusnės miestelis, Rusnės etnografinė žvejo sodyba-muziejus, Uostadvario vandens kėlimo stotis bei senasis švyturys. Keleivius nuolat lydės kvalifikuoti gidai, kurie supažindins su mūsų krašto istorija bei lietuviškąją Venecija vadinamu Lietuvos pamariu.
Į Nidą nuplauks pirmąkart po beveik 10 metų
Tokiu pačiu principu organizuojama ir pirmoji po bene 10 metų kelionė laivu į Nidą. „Į bilieto kainą įskaičiuotas plaukimas Kaunas–Nida arba Nida–Kaunas bei ekskursija laive. Vieniems ši kelionė primins vaikystę, kitiems padės pažinti mūsų istoriją, o tretiems galbūt bus patrauklu tai, kad išvengs eilių į keltą ar spūsčių autostradoje“, – sako M. Žiedelis.
Šiemet suplanuoti keturi maršrutai į Vakarų Lietuvą. Kelionės Kaunas-Rusnė-Kaunas vyks rugpjūčio 17 ir 31 d. ir atsieis 45 eurus, už kuriuos keliautojai gaus kelionę laivu, ekskursinę programą beplaukiant, ekskursiją po Rusnės salą bei grįžimą autobusu į Kauną. Rugpjūčio 24 d. „Deima“ plauks iš Kauno į Nidą, o grįš rugpjūčio 25 d. Į šią 39 eurus kainuojančią pramogą įeina kelionė laivu ir ekskursinė programa.
Kaip skelbiama pranešime, kitais metais kelionės į Rusnę bei Nidą turėtų startuoti nuo keleivinės laivybos sezono pradžios gegužę – birželį. Be šių maršrutų „Nemuno turas“ reguliariai plukdo turistus į Birštoną, taip pat – Kauno mariomis į Kadagių slėnį ir Rumšiškes.
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad gegužės pabaigoje Kaune į Nemuną triukšmingai nuleista gerokai už Zaria grakštesnė „Raketa“. Istorinę transporto priemonę įsigiję verslininkai planavo visą vasarą į Nidą plukdyti tris kartus per savaitę, tačiau ambicingas projektas įstrigo institucijoms pareikalavus pateikti daugiau laivo techninę būklę ir saugumą patvirtinančių dokumentų. Prie nesėkmės galėjo prisidėti ir birželio sausros, smarkiai nusekinusios Nemuną.