Per pastaruosius kelerius metus automobilių plovyklų koncentracija Kaune padidėjo tiek, kad specialiai ieškoti jų jau nebereikia. Nuprausti savo „mažulę“ taip paprasta, kaip pripildyti jos degalų baką. Renkantis tarp degalinių, vienur vilioja skanesnė kava, kitur – greitesnis interneto ryšys ar mielesnės personalo šypsenos. Žinoma, kainos – taip pat! O kas nulemia plovyklos pasirinkimą? Atsakyti į šį klausimą padėjo beveik mėnesį trukęs praktinis bandymas, paskatinęs apsistoti ties vienu favoritu – „H2AUTO“.
Švarus automobilis geriau važiuoja. Atrodytų, mistika, tačiau dažnas vairuotojas, uoliau besirūpinantis savo transporto priemonės „higiena“, sutiks, jog tame yra nemažai tiesos.
Iš kiemo – į plovyklą
Plauti automobilį namų kieme kadaise būdavo normalu, tačiau šiandien jau prilygsta įžūliai nuodėmei. Nei motina gamta, nei jos sergėtojai ar tuo labiau kaimynai už tokį elgesį nepagirs, o ir pačiam nejauku, kai nuo kelio surinktą purvą sau po kojomis paskleidi.
Paprasčiausia išeitis – plovykla. Tačiau kurią pasirinkti? Automatinės grasina šepečiais pernelyg smarkiai nušveisti šonus, tad teks dažniau rūpintis kėbulo poliravimu. Pernelyg įsijautus, tai ne tik kerta per kišenę, bet ir neprisideda prie automobilio dažų bei lako sluoksnio ilgaamžiškumo. Tuo jau spėjo įsitikinti ir pats eksperimentatorius, anksčiau nuolat lįsdavęs į „šepetinius tunelius“.
Rankinės plovyklos dažnai reiškia ilgesnes „grožio procedūras“, kurioms paprastai reikia registruotis iš anksto. Per daug papildomų sąlygų.
Belieka savitarna. Čia irgi nesunku pamesti galvą tarp skirtingų kainodarų, mokėjimo būdų ir galiausiai – paslaugų kokybės. Vis dėlto apsispręsti lengviau, kai nusistatai sau svarbius kriterijus.
Paprastas būdas sutaupyti
Eksperimento autoriui pirmiausia rūpėjo kaštai, operatyvumas ir patogumas. Savo improvizuotam tyrimui jis atsitiktine tvarka pasirinko penkias skirtingas savitarnos plovyklas. Reikia pripažinti, kad mokslinėmis metodikomis čia nesivadovauta, todėl rezultatai gali pasirodyti gana subjektyvūs, tačiau jiems pagrįsti yra užtektinai argumentų.
„H2Auto“ tinklo kiekvienoje iš plovyklų siūloma po 5–6 vietas. Vadinasi, eilės čia – itin retas reiškinys. Daug kur įrengta po vieną vietą lauke, tad nesunkiai gali tilpti ir sunkiasvoris transportas.
Tiesa, naujoviškos ir modernios technologijos bekontaktėje plovykloje privertė suklusti, kuomet gana senamadiškas klientas nerado įprasto šepečio. Pasirodo, šis tradicinis įrankis jau laikomas atgyvena. Dabar nebereikia karštligiškai mosuoti rankomis ir preciziškai trinti kiekvieną kampelį, mat purvus sėkmingai atmirko aktyviosios putos. Paprasta, efektyvu ir nė lašelio prakaito! Be to, nėra jokio nemalonaus kėbulo kontakto su šepečio šeriais.
Beje, norintiems išvengti bereikalingų išlaidų, verta atkreipti dėmesį, kad padengus automobilį tirštu baltų putų sluoksniu, rekomenduojama šiek tiek palaukti, kol jos atliks savo darbą. Tuo metu galima sustabdyti programos veikimą, o net ir trumpa pauzė padės šiek tiek sutaupyti.
Nusausinimas distiliuotu vandeniu
Tie, kas pedantiškai rūpinasi automobilio švara kas savaitę ar dažniau, gali apsieiti be plovimo šampūnu – pakaks tik atmirkyti aktyviomis putomis, nuskalauti aukštu vandens slėgiu ir galiausiai „nusausinti“ distiliuotu vandeniu.
Pastaroji funkcija iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kiek neįprastai, mat vanduo ir sausinimas tarsi neturi nieko bendro. Vis tik šiuo atveju osmosinis vanduo savo funkciją atlieka be priekaištų: net ir plieskiant kaitriai saulei, ant greitai nudžiūvusio automobilio nelieka jokių kalkių žymių.
Išvada: neteks vargti šluostant rankomis ir po to erzintis dėl kaskart „išlendančių“ lašų pėdsakų. Šansas prisiminti tikrąją dažų spalvą ir pamatyti, kaip iš tiesų ji gali spindėti.
Vis tik maksimaliam efektui pasiekti verta nepraleisti ir kitų dviejų režimų – plovimo šampūnu bei vaškavimo. Bandymo metu šie žingsniai užėmė itin nedaug laiko ir sudarė tik nedidelę dalį ir taip kuklios viso plovimo kainos.
Inovatyvūs sprendimai
Sakysite, panašų funkcionalumą galima rasti ir kitur? Tikėtina, jog būsite teisūs. Tačiau tradicinis kėbulo plovimas tėra tik viena iš „H2AUTO“ siūlomų paslaugų, tad verta pažvelgti plačiau.
Kiekvienas save gerbiantis vairuotojas rūpinasi ne vien automobilio išore, bet ir elementaria švara viduje. Čia ir išryškėja vieni didesnių pranašumų ryškiai oranžiniu eksterjeru išsiskiriančiose automatinėse plovyklose.
Jei įprastiniai galingi dulkių siurbliai sutinkami daugelyje vietų, tai „H2Auto“ įdiegti daugiafunkciniai įrenginiai dar papildomai siūlo suspausto oro kompresorių, padėsiantį išpūsti dulkes ir kitus nešvarumus iš atokiausių kampelių. Galiausiai salonui gaivos suteiks maloniai kvepianti antibakterinė dulksna, kuria galima padengti ne tik kilimėlius, bet ir sėdynes ar kitas šviežiai nuvalytas salono detales. Inovacijos paperka.
Viskas laiku ir vietoje
Vis dar norisi kažko daugiau? Prašom! Prisiminkite, kaip paskutinį kartą švarinote automobilio kilimėlius (žinoma, jei dar nedarėte to „H2AUTO“ plovykloje)? Purtėte, siurbėte, skalbėte ar valėte? Bet kurį iš šių variantų nuo šiol galima pamiršti. Dabar į pagalbą ateina specialus aparatas – kilimėlių šukavimo aparatas, kuris dažnu atveju leis pasijusti, lyg būtumėte ne plovykloje, o automobilių salone.
Pabaigai nevalia nutylėti ir langų apiplovimo skysčio automato bei įrenginio, išduodančio šluostes automobiliui valyti ar sausinti. Tarytum nieko ypatingo, bet viskas vienoje vietoje ir reikiamu momentu. Kodėl gi ne?
Paklausite, o kaip gi kaina? Kiekvienu individualiu atveju tai gali būti diskusijos objektas, bet po reguliarių apsilankymų skirtingose plovyklose, šių bandymų autorius įgijo patirties plovykloje nestoviniuoti vienoje vietoje su pistoletu rankose. Pasigrožėti savo automobiliu galima ir kitomis progomis. Galiausiai kaunietis įsigudrino vienu ypu išblizginti ne tik šeimos automobilį, bet ir motociklą bei porą dviračių, o visa tai atsiėjo tiek pat, kiek kitur veikiausiai būtų kainavęs kruopštesnis vienos transporto priemonės plovimas.
Dalis už „H2AUTO“ paslaugas sumokėtos kainos keliauja Kauno „Žalgiriui“, daugiau jokių dvejonių žaliai baltoje širdyje tiesiog savaime nebelieka.