Kauno miesto valdžia pareiškė, kad „Kauno autobusų“ vadovas Mindaugas Grigelis turės trauktis iš pareigų dėl autobusų įsigijimo iš jo sūnaus vadovaujamos įmonės.
Tai administracijos direktorius Vilius Šiliauskas sakė antradienį paaiškėjus, kad savivaldybės valdoma bendrovė 25 turkiškus autobusus pirko iš įmonės, kurios padaliniui vadovauja M. Grigelio sūnus.
„Šios sąsajos mums buvo labai nemaloni staigmena, kurią šiandien sužinojome iš žiniasklaidos. Visų savivaldybės įmonių vadovams keliame aukščiausius skaidrumo reikalavimus. Tai nuslėpęs „Kauno autobusų“ vadovas prarado miesto vadovų pasitikėjimą ir turės trauktis iš pareigų“, – BNS antradienį sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Jis taip pat žada, kad savivaldybė atliks visų „Kauno autobusų“ vykdytų viešųjų pirkimų auditą.
„Kauno autobusų“ atstovė Ramunė Tarandė BNS sakė, kad šių raginimų nei bendrovė, nei jos vadovas nekomentuos.
M. Grigelio sūnaus Prano Grigelio vadovaujamas „Kautros“ padalinys buvo vienintelis dalyvis 25 autobusų viešajame pirkime.
„Dokumentus pateikė vienas. Mažesni atstovai, mano žiniomis, neturėjo tiek pinigų pasiskolinti“, – BNS antradienį sakė M. Grigelis.
Viešųjų pirkimų dokumentuose skelbiama, kad „Temsa“ autobusų gamintojo atstovas bendrovė „Kautra“ 25 autobusus parduoti pasiūlė už 3,2 mln. eurų be pridėtinės vertės mokesčio.
„Vyko viešųjų pirkimų procedūros, buvo paruošta specifikacija visiems gamintojams, kurie gali sudalyvauti“, – paklaustas, kaip vertina šią situaciją, sakė M. Grigelis.
Jis teigė, kad susidomėjusių konkursu bendrovių buvo daugiau, tačiau galiausiai liko vienintelis dokumentus pateikęs tiekėjas.
„Man buvo iš tikrųjų keista, kad nepateikė kiti gamintojai“, – sakė „Kauno autobusų“ vadovas.
Anot jo, naujus autobusus norėta įsigyti gana greitai – per kelis mėnesius, todėl tokie trumpi terminai nebuvo patrauklūs daliai tiekėjų. Dėl to pasirinktas ir išperkamosios nuomos kelias.
„Kauno autobusai“ tai aiškina poreikiu skubiai atnaujinti autobusų parką, po to, kai bendrovei nepavyko įgyvendinti 50 autobusų pirkimo.
„Autobusai senesni kaip 2000 metų negali išvažiuoti į gatves, tai paprasčiausiai buvo operatyvus, greitas sprendimas“, – sakė M. Grigelis.
Jis tvirtino pats bendrovės viešųjų pirkimų komisijos veikloje nedalyvaujantis.
„Būtų keista sakyti, kad aš nežinau tų sąlygų – taip, aš žinau, bet aš komisijoje niekada nedalyvavau ir nedalyvauju“, – sakė „Kauno autobusų“ vadovas.
25 autobusus bendrovė nuomosis: šešerius metus už kiekvieną iš jų, M. Grigelio teigimu, kas mėnesį mokės po 2 tūkst. eurų.
Po šešerių metų bus sprendžiama, ar autobusus išsipirkti už sutartą likutinę vertę, ar grąžinti gamintojui.
„Kautros“ marketingo vadovas Mindaugas Sakalauskas BNS patvirtino, kad P. Grigelis vadovauja „Kautros“ padaliniui, kuris atsakingas už „Temsa“ autobusus. Jų atstovais Baltijos šalyse „Kautra“ yra jau 12 metų.
„Kauno autobusai“ yra Kauno savivaldybės valdoma uždaroji akcinė bendrovė.