Skelbiama, kur per artimiausius metus atsiras nauji vidutinio greičio matuokliai

delfi.lt 2019/02/11 17:40

Vasario 11-oji – diena, kai Lietuvos keliuose išjungiami iki šiol veikę momentinio greičio matuokliai. Juos pastačiusi bendrovė įrangą išmontuos ir kuriam laikui greičio mėgėjus stebės tik vidutinio greičio matuokliai. Tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) akcentuoja, kad tokia padėtis nebus amžina.

Praėjusių metų pabaigoje buvo patvirtinti du sąrašai: vienas, kuriame suskaičiuoti keliuose atsirasiantys nauji momentiniai greičio matuokliai, kitas – su vidutinio greičio matuoklių įrengimo prioritetine tvarka. Abejuose sąrašuose – tūkstančiai ruožų ir kelių, kurių dalyje bus įrengtos Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjus ribojančios priemonės.

Tiesa, tai nereiškia, kad per artimiausius kelerius metus Lietuvoje atsiras tūkstančiai įvairiausių matuoklių. Iki 2020 m. bus įrengta 130 vidutinio greičio matuoklių (260 įrenginių) ir 70 naujų momentinio greičio matuoklių.

Kaip DELFI aiškino Vitalijus Andrejevas, LAKD vadovas, naujai įsigyti momentinio greičio matuokliai galės užfiksuoti ne tik viršytą greitį, bet pateikti ir daugiau duomenų. Pavyzdžiui, pastebėti tuos, kurių automobiliai neturi techninės apžiūros, draudimo, yra vogti. O, pasak jo, jau dabar esantis vidutinio greičio matuoklių tinklas, dengiantis 120 kilometrų kelių, yra gerokai efektyvesnis nei išmontuojami momentiniai greičio matuokliai.

Lietuvoje šiuo metu veikiantys sektoriniai greičio matuokliai / LAKD nuotr.

Imsis A2 magistralės

Daugiausia dėmesio šiemet bus skiriama vidutinio greičio matuoklių tinklo plėtrai. Žadama, kad prie dabar esamų 25 ruožų, kuriuose matuojamas vidutinis greitis, iki metų pabaigos atsiras dar 50. Tai, kur atsiras vidutinį greitį stebinti įranga, vertinama remiantis keliais kriterijais – eismo intensyvumu, eismo įvykių pasekmėmis, vertinant, ar nesaugus greitis yra pagrindinė eismo įvykių priežastis, taip pat įvertinus, ar pasirinktame greičio ruože draudžiama lenkti.

Planuojamų įrengti vidutinio greičio matuoklių sąraše aukščiausias prioritetas skirtas dviem ruožams: kelio A9 (Panevėžys-Šiauliai) atkarpai nuo 5-ojo iki 8-ojo kilometro, taip pat kelio A6 (Kaunas-Zarasai-Daugpilis) atkarpai nuo 28-o iki 30-o kilometro.

Visgi įdomiai atrodo tai, kad šiame sąraše atsidūrė ir A2 magistralė, vedanti nuo Vilniaus į Panevėžį. Nepaisant to, jog anksčiau buvo žadama, kad magistralėse tokių greičio ruožų, kuriuose stebimas vidutinis greitis, neatsiras, planai pasikeitė. Planuojama, kad per šiuos metus A2 turėtų būti įrengtos bent trys atkarpos, kuriose bus matuojamas vidutinis transporto priemonių judėjimo greitis.

Pirmasis vidutinio greičio matavimo ruožas bus įrengtas A2 magistralės atkarpoje nuo 11 iki 25 kilometro. Vidutinis greitis bus matuojamas 14 km ilgio atkarpoje. Antrasis A2 magistralėje matuojamo vidutinio greičio ruožas bus įrengtas nuo 25 km, esančio Vilniaus rajone, iki 45 km, esančio jau Širvintų rajone. Stebimo ruožo ilgis – apie 19 km. Trečiasis toks ruožas atsiras A2 kelyje nuo 45 km, esančio Širvintų rajono savivaldybėje, iki 70 km, esančio Ukmergės rajono savivaldybė. Ruožo ilgis – 25 km.

„Buvo įvertintas visas valstybinės reikšmės kelių tinklas. Paaiškėjo, kad A2 kelyje yra ruožai, kurie, vertinant visą kelių tinklą, yra pavojingi, todėl juose atsiras vidutinio greičio matuokliai“, – aiškino V. Andrejevas.

Jis neslėpė, kad atkarpos su stebimais greičiais atsiras ir A1 magistralėje. Šiame kelyje ruožų, kuriuose bus matuojamas vidutinis greitis, bus gerokai daugiau nei A2 magistralėje, tačiau šių ruožų įrengimo prioritetas ganėtinai žemas, tad jų dar teks palaukti.

Be to, vidutinio greičio matuokliai, žadėjo LAKD, turėtų būti šiemet įrengti ir maždaug penkiose gyvenvietėse, per kurias veda valstybinės reikšmės keliai.

Pabirs ir momentinių

Sąrašas su planuojamais įrengti momentiniais greičio matuokliais taip pat labai ilgas. Visgi per šiuos metus LAKD ruošiasi įrengti kelis pačiose svarbiausiose vietose, o darbus tęsti kitąmet.

Pirmieji modernūs momentinio greičio matuokliai atsiras A12 kelyje (Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas) ties Taurage. Įrenginį žadama pastatyti ruože tarp 151 ir 157 kelio kilometro.

Aukščiausią prioritetą turi ir kelyje A9 (Panevėžys-Šiauliai), tarp 53 ir 60 kelio kilometro ties Radviliškiu, atsirasiantis momentinis greičio matuoklis. Taip pat aukščiausias prioritetas skirtas ties Vilniumi, kelyje A1 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) tarp 10 ir 17 kilometro, atsirasiančiam momentiniam greičio matuokliui.

Ilgainiui naujų greičio matuoklių turėtų atsirasti Kuršėnuose, Kėdainiuose, Utenoje, Prienuose, Garliavoje, Kretingoje, Zarasuose, Naujojoje Akmenėje ir daugelyje kitų miestų, kur transporto srautas intensyvus, o eismo įvykių ir žūčių skaičiai dideli.

Sutartis buvo per brangi

DELFI primena, kad vasario 11-ąją baigėsi LAKD sutartis su 139 momentinius greičio matuoklius kelyje įrengusia ir prižiūrėjusia UAB „Fima“.

„Mes nei galime, nei svarstėme senos sutarties pratęsimo, nes ji ypatingai brangi – keturis kartus brangesnė nei būtų nauja. Ir turtas nelieka valstybei, jį išsimontuoja tiekėjas, – argumentavo LAKD vadovas, priminęs, kad sutartis su momentinių greičio matuoklių rangovu kainavo 13,9 mln. eurų. – Be to, vyksta konkursai naujai įrangai.“

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA