Kauno riedmenų ir konteinerių cechas – istorinės dirbtuvės, atviros naujiems iššūkiams

Organizatorių nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kauniečiai puikiai žino Kauno geležinkelio stotį. Bet tik nedaugeliui teko lankytis šalia esančiame Kauno riedmenų ir konteinerių remonto ceche, kuris šiandien yra Vilniaus lokomotyvų remonto depo dalis.

Pradžia dar devynioliktame amžiuje

XIX amžiaus viduryje, jei tiksliai – 1851 m. vasario mėnesį, buvo priimtas istorinis sprendimas tiesti geležinkelį per Lietuvos teritoriją. Pirmoji 1250 km geležinkelio linija turėjo sujungti Peterburgą ir Varšuvą. Vilniuje atsiskirianti atšaka suplanuota siekiant palengvinti susisiekimą per Kauną su Prūsija.

1859 m. patvirtinamas Kauno stoties statybos projektas, o 1861 m. pradedama Kauno geležinkelio stoties komplekso statyba. Ataskaitoje apie eksploataciją rašoma, kad 1861-aisiais geležinkelio linija Virbalis – Kaunas važiavo beveik penki tūkstančiai prekinių (ir ūkinių) traukinių, o keleivinių – daugiau nei tūkstantis.

Kauno cecho grąžos ratas: 1975 m. rato ferma ant kurios užvažiuoja garvežys, rato valdymo budelė ir dirbtuvės kuriose matosi garvežio tenderiai / Organizatorių nuotr.

Natūralu, jog kilo poreikis įrengti ir dirbtuves. Buvo pastatytos tūkstančio kvadratinių metrų dydžio vagonų dirbtuvės, taip pat – 732 m2 dydžio garvežių depas (dabar VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto cechas), 2 grąžos ratai (46 m. ir 23 m ilgio), išvystytas Kauno stoties žemutinis parkas.

Dar ir šiandien VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto cecho teritorijoje išlikę keletas XIX a. pastatų, atspindinčių geležinkelių statybos pradžią ir menančių pirmąją geležinkelio liniją, nutiestą per Lietuvą.

2017 m. rato ferma ant kurios užvažiuoja lokomotyvai, rato valdymo budelė ir dirbtuvės.

Pridėtinė vertė Kauno miestui

Šiuo metu VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto ceche atliekami geležinkelio riedmenų ir konteinerių remonto darbai.

Verta paminėti, jog dirbtuvės yra pačioje „Rail Baltica“ projekto širdyje, o šio projekto pirmas etapas jau įvykdytas – nutiesta 1435 mm pločio (europinė) vėžė Kauno geležinkelio stotyje. Planuojama, jog artimiausiais metais 1435 mm pločio keliai atsiras iš Kauno geležinkelio stoties Kauno žemutiniame parke. Bendrovei atsiveria plačios galimybės planuoti 1435 mm pločio vėžės riedmenų remonto dirbtuves.

Platforminio vagono rekonstrukcijos projektas. / Organizatorių nuotr.

VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių cecho darbuotojai nebijo imtis ir nestandartinių darbų – pateiktas platforminio vagono rekonstrukcijos projektas, specialiojo geležinkelio riedmens MPT-6 valdymo pulto projektas.

Atviras visuomenei ir naujai darbo jėgai

LEAN standartus diegianti VLRD tampa atvira visuomenei. VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto cecho administracija nuolat gauna prašymus ekskursijoms. Domisi ir pradinių klasių, ir vyresni moksleiviai, taip pat techninio pobūdžio studentai. Vieniems įdomi cecho istorija, kitiems infrastruktūra bei grąžos ratas, tretiems – įsidarbinimo ir karjeros galimybės perspektyvioje įmonėje. Mažiausiems, be abejo, įdomu pasivažinėti lokomotyvų stumtuvu ir paspausti lokomotyvo kauklio signalą.

Susidomėjimas VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto cecho galimybėmis itin padidėja po renginių, kuriuose aktyviai dalyvauja ši bendrovė. Štai spalį surengtoje KTU karjeros dienų mugėje studentai galėjo susipažinti, kokie specialistai itin reikalingi šiuolaikiškai įmonei. Tai technologai, inžinieriai, šaltkalviai elektrikai, dažytojai.

VLRD komanda KTU renginyje „Karjeros dienos“ Kaune 2018 m. / Organizatorių nuotr.

 

4 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Dėl jauno vairuotojo klaidos avarijoje sužalotas kūdikis

Kaune – nemokama paroda apie Vilnių

Nori keisti vaikų paėmimą – kartu pas globėjus išsikraustytų ir vienas iš tėvų

Pristatytų picų vaizdas klientą išmušė iš vėžių: „kažkas iškrito, nepykite“

Buvusios mokyklos pastate Pakaunėje įsikurs nauja įstaiga

Suskaičiuotos parlamentarų išlaidos: vieni žarstė tūkstančius, kiti nepanaudojo nė cento

Mirtinas smūgis nusikalstamam statybų verslui: akiratyje - daugiau nei 100 asmenų ir įmonių

Kaune vystys technologijas, kurios leistų sutaupyti milijardus eurų

Siūloma darbo skelbimuose privalomai nurodyti naują informaciją

Kauniečiai įspėja: čia net vos judėdami slydome šonu