Kauno centre esanti Kęstučio gatvė yra svarbi miesto transporto linija. Lygiagrečiai Laisvės alėjos išdėstytoje trijų juostų gatvėje vyksta intensyvus viešojo transporto bei automobilių eismas. Pastaraisiais metais Kęstučio g. atlikti eismo organizavimo pakeitimai sukėlė kai kurių vairuotojų pasipiktinimą. Tačiau Kauno miesto savivaldybės transporto eismo specialistai didesnių problemų šioje gatvėje neįžvelgia.
[galerija kiek=”20″]
DELFI sulaukė neigiamų nuomonių apie naująją tvarką. Pasak nepatenkintų vairuotojų, pokyčiai labiausiai apsunkino eilinių automobilių važiavimą Kęstučio gatve.
Pirmiausia, palyginus su senesne tvarka, visoje gatvėje dešinėje pusėje atsirado dviračių takas. Viešajam transportui skirta juosta šiek tiek pasislinko į gatvės vidurį.
Kiek vėliau kairėje Kęstučio g. pusėje atsirado papildomos žymėtos automobilių stovėjimo vietos, daugiausiai atkarpoje tarp sankryžų su Mickevičiaus ir Maironio gatvėmis. Gatvės ženklinimas buvo perbraižytas.
Dabartiniame gatvės išdėstyme liko po vieną stovėjimui, automobiliams, viešajam transportui ir dviračiams skirtą juostą. Verta pažymėti, kad ir anksčiau gatvės pradžioje bei pabaigoje buvo leidžiama statyti automobilį trečioje eismo juostoje.
„Kęstučio gatvėje automobiliams ženkliai sumažėjo važiavimo erdvė. Anksčiau eiliniams automobiliams buvo skirtos dvi juostos. Dabar, atsiradus stovėjimo vietoms, liko tik viena. Eismą stabdo į kairę sankryžose sukančios mašinos, kurios, esant žaliai šviesai, praleidžia pėsčiuosius. Taip pat nepatogu ir, sakyčiau, pavojinga kuomet pažymėtose stovėjimo vietose mašinos pastatomos netvarkingai arba atidaromos pastatyto automobilio keleivio durelės. Juosta automobiliams yra labai siaura ir kiekviena menka kliūtis priverčia vairuotojus stabdyti arba staigiai rikiuotis į autobusų juostą. Automobiliai toje juostoje tiesiog netelpa ir dažniausiai važiuoja „apžergę juostą“. Naujoji eismo tvarka tikrai yra nepatogi ir pavojinga“, – atsiųstame laiške teigė kaunietis Dovydas.
Atsisakyti dviračių tako?
Vairavimo mokyklos „Noriu vairuoti“ vairavimo instruktorius Valdas Rudaitis mano, kad vairuotojų skundai turi pagrindo, tačiau instruktorius supranta ir gatvės pokyčio tikslus. Kitais metais numatoma Kęstučio gatvės rekonstrukcija. V. Rudaičio nuomone, po remonto, galutiniame variante reikėtų atsisakyti dviračių tako, tuo pačiu automobiliams juosta bus platesnė.
„Dviračiams nėra saugu važiuoti šalia viešojo transporto, be to, ten nemažai posūkių į dešinę. Kęstučio gatvėje yra net trys sustojimai autobusams ir troleibusams. Asmeniškai nemačiau, kad ten daug dviračių važiuotų.
Aišku, specialistai turėtų panagrinėti, gal Laisvės alėjoje užtektų dviračių tako. Jis yra pažymėtas ir pakankamai saugus. Jei dviratininkai draugautų su pėsčiaisiais, tai būtų ir saugiau ir sveikiau patiems dviratininkams, užterštumo tokio nebūtų. O Kęstučio gatvėje padaryti dvi eismo juostos transportui ir viena stovėjimui būtų tinkamas variantas. Norėta padaryti optimaliai ir visiems įtikti. Naujos stovėjimo vietos automobiliams tikrai reikalingos, nes jų centre yra mažai“, – teigė V. Rudaitis.
Kauno miesto Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras teigia, kad 2017 m. Kauno miesto savivaldybės užsakymu bendrovė SWECO parengė Kauno miesto centrinės dalies pritaikymo dviračiams projektą. Šis projektas buvo plačiai išdiskutuotas su visuomene bei dviratininkus atstovaujančiomis organizacijomis. Dviračių eismo juosta Kęstučio gatvėje projekte nurodyta kaip viena svarbiausių dviračių takų tinklo dalių. Šiuo metu Kauno mieste yra beveik tūkstantis kilometrų gatvių iš jų vos 3 km. šiuo metu yra įrengtos dviratininkams skirtos eismo juostos, todėl, P. Kero nuomone, lengvųjų automobilių vairuotojai tikrai nėra skriaudžiami.
Specialistas taip pat patvirtino, kad miesto centrinėje dalyje nuolat juntamas automobilių stovėjimo vietų trūkumas, todėl stengiamasi išnaudoti visas galimybes.
„Naujos automobilių stovėjimo vietos Kęstučio gatvėje atsirado tik vienoje kelio atkarpoje. Likusioje gatvės dalyje stovėjimo vietos arba išliko buvusiose vietose, arba buvo nukeltos nuo šaligatvio, kur užimdamos didžiąją dalį šaligatvio smarkiai trukdė pėsčiųjų bei dviratininkų eismą.
Automobiliams skirtos eismo juostos plotis Kęstučio gatvėje 3,5 m. Tai maksimalus eismo juostos plotis C1 kategorijos gatvėje. Tam tikrų nepatogumų vairuotojams kelia kai kurie toliau nuo važiuojamosios dalies krašto statomi automobiliai, todėl ateityje planuojame punktyrine linija paženklinti ir stovėjimo vietos ribas“, – DELFI sakė P. Keras.
Gatvės plotis nedidės
Visgi „Noriu vairuoti“ instruktorius V. Rudaitis mano, kad bendram eismui skirta juosta yra per siaura. Viešojo transporto juosta atskirta punktyrine linija, tad vairuotojams nėra draudžiama rikiuotis į A juostą.
„Tačiau gaunasi per dažnas laviravimas. Automobiliai neretai naudojasi viešajam transportui skirta juosta. Šiuo atveju, gaunasi užprogramuotas prieštaravimas. Galvoju, kad visiems geras nebūsi, čia yra senos konstrukcijos gatvė ir visus eismo dalyvius tikrai neįmanoma sukišti joje, kad visi būtų laimingi“, – sakė Valdas Rudaitis.
P. Keras teigia, kad rengiant Kęstučio gatvės rekonstrukcijos projektą buvo nuspręsta neliesti greta gatvės augančių medžių, todėl po rekonstrukcijos gatvės važiuojamosios dalies plotis išliks nepakitęs. Esamas gatvės plotis bus padalintas viešajam transportui, lengviesiems automobiliams, dviračiams bei stovintiems automobiliams pagal Statybos techninio reglamento reikalavimus.
Siūlo važiuoti lėčiau
Specialistas teigia, kad eismui trukdantys, netvarkingai statomi automobiliai yra problema ne tik šioje miesto vietoje.
„Tiek policija, tiek ir Kauno miesto savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyrius žadėjo skirti ypatingą dėmesį automobilių statymui miesto centre. Vairuotojams taip pat reiktų priminti, kad kelių eismo taisyklės nedraudžia įvažiuoti viešojo transporto eismo juosta siekiant apvažiuoti stovintį automobilį ar kitą eismo kliūtį“, – sakė P. Keras.
Pasak Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo, Lietuvos miestų vairuotojai yra pripratę prie platesnių nei kitose šalyse eismo juostų. Mokslininkų atlikti tyrimai nekartą parodė, kad platesnės eismo juostos atitinkamai skatina rinktis ir didesnį automobilio greitį.
„Deja, padidinti Kęstučio gatvės pločio nėra galimybės, todėl dviratininkams, viešajam transportui bei lengvųjų automobilių vairuotojams, taip pat ir tiems vairuotojams, kuriems reikalingos stovėjimo vietos, teks dalintis esamą gatvės plotį. Vairuotojams rekomenduočiau Kęstučio gatvėje tiesiog pasirinkti saugų greitį“, – sakė P. Keras.
Specialistas patikino, jog nepastebėta, kad po eismo tvarkos pakeitimų Kęstučio gatvėje būtų susiformavusios eismo spūstys ar padidėjęs avaringumas.
Daugiau naujienų skaitykite čia.