Nuo pirmadienio viešuoju transportu besinaudojantiems kauniečiams ir miesto svečiams pakaks turėti išmanųjį telefoną, kad galėtų sumokėti už kelionę. Kauno miesto savivaldybėje pristatyta programėlė „Žiogas“ – per ją įsigyti autobusų ir troleibusų bilietai šią savaitę bus itin pigūs.
Penkias dienas kelionė kainuos iki 10 centų
Kaip savivaldybėje surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, žiogai gamtoje miega, bet Kaune į trasą įšoka žiemos pradžioje. „Žiogas“ – mobilioji programa, skirta atsiskaityti už keliones viešuoju transportu.
„Iki gruodžio 1 d. siūlau visiems atsisiųsti ir testuoti, nes važiavimas mokant už jį „Žiogu“ penkias darbo dienas (lapkričio 26-30 d. – „Kas vyksta Kaune“) kainuos tik 10 centų, o lengvatiniai bilietai atitinkamai atsieis 5 arba 2 centus, – programai populiarinti skirtą lengvatinį apmokėjimą pristatė M. Grigelis.
– Džiaugiuosi „Kauno autobusų“ informacinių technologijų (IT) komanda, sukūrusia patogią aplikaciją. Šiandien ją jau išbandžiau atvykdamas į savivaldybę – veikia puikiai, greitai. Išnyko bilieto atpažinimo nepatogumai jį tikrinant kontrolieriams, matai, kiek laiko liko iki nemokamo persėdimo (persėsti nemokant už kelionę iš naujo galima per 30 minučių – „Kas vyksta Kaune“), kur ir kada važiavai, koks likutis.“
Viena naujovių, nurodė bendrovės generalinis direktorius – terminuotojo bilieto paskaičiavimas. M. Grigelio manymu, tai pati sąžiningiausia važiavimo viešuoju transportu sistema, nes pravažiavus 40 kartų, bilietas toliau bus žymimas, bet kelionė nieko nekainuos.
„Matome, kad įsigiję terminuotus bilietus, kai kurie žmonės važiuoja 20-30 kartų ir ekonomiškai jiems tai nenaudinga. Keliaujant su „Žiogu“, per mėnesį panaudojus 40 važiavimų, toliau pinigai nebenuskaitomi. Kai važiavimas toks pigus, manau, daugelis naująją programėlę įsidiegs, ir ji taps vis labiau mėgiama miestiečių ir svečių“, – optimizmo neslėpė M. Grigelis.
Pasak „Kauno autobusų“ atstovų, toks pavadinimas programėlei parinktas, kadangi žiogas yra žalias, greitas, pozityvus, muzikalus. Tai vaizdiniai, kurie kauniečių turėtų būti siejami su kelione viešuoju transportu. Be to, pusvalandžio periode aplikacija leidžia „šokti“ iš vienos visuomeninio transporto priemonės į kitą.
„Apple“ įrenginius turintiems keleiviams teks palaukti
„Žiogą“ galima nemokamai parsisiųsti „Google Play“, artimiausiu metu – ir „Apple Store“ parduotuvėse, ji veikia išmaniuosiuose įrenginiuose, turinčiuose 7 kartos „Android“ ir 8 kartos „iOS“ arba naujesnes operacines sistemas.
Tiesa, „Apple“ įrenginius turintys kauniečiai lengvata šiandien pasinaudoti dar negali, nes „Apple Store“ sistemoje užtruko programos verifikavimo procesas – „Kauno autobusų“ programuotojo Tomo Lukošiaus teigimu, atsiranda nenumatytų priežasčių, kodėl programėlė atmetama, bet tikimasi, kad ją parsisiųsti bus galima šią savaitę. Be to, „Kas vyksta Kaune“ žurnalistų žiniomis, programėlę surasite tik įvedę jos pavadinimą lietuviškomis raidėmis.
„Parsisiuntus, reikia suvesti asmens duomenis, pridėti banko kortelę ir jau gali žymėti bilietą. Kiekviena viešojo transporto priemonė turi identifikacinius numerius. Bilieto žymėjimas vyksta nuskenavus QR kodą, kuris nuo šiol užklijuotas ant komposterių, arba rankiniu būdu suvedus šalia esantį trijų skaitmenų numerį. Pažymėjus bilietą, jį reikia parodyti vairuotojui, kuris įvertina, ar bilietas galiojantis“, – aiškino įmonės Informacinių technologijų skyriaus vadovas Paulius Lengvenis.
Reikia priminti, kad į mobiliąją „Žiogo“ piniginę galima įsidėti mažiausiai 2 eurus – „Kauno autobusų“ rinkodaros direktoriaus Karolio Dekerio teigimu, toks buvo bankų prašymas. Pervedus šią minimalią sumą, nuskaičiuojami bilietai, kurie šią savaitę, kaip minėta, kainuos 10, 5 arba 2 centus.
Funkcionalumą galima lengvai išplėsti
Komentuodamas techninius programos sprendinius, T. Lukošius džiaugėsi, kad įmonė padėjo įgyvendinti projektą, skirtą žmonėms. Orientuotasi į tai, kad „Žiogas“ veiktų greitai, pasirinktos naujausios technologijos, užtikrinančios bet kokio lygio pralaidumą. Tokia programa, „Kauno autobusų“ programuotoj teigimu, galėtų apdoroti didelio miesto informacijos srautą, o pagal mūsų miestų dydį – netgi visos Lietuvos.
„Sujungta daug nematomų dalykų – sistemos, rodančios, kur yra autobusai, kelionės trukmės skaičiavimas realiu laiku, kiek liko pravažiuoti, kad keleivis gautų mėnesinį bilietą, – dėstė T. Lukošius. – Sprendimas lankstus: galima turėti ir dieninį bilietą, ir savaitės, pridėti įvairiausius vežėjus. Aplikaciją nesunkiai galima pritaikyti ir tarpmiestinių kelionių apmokėjimui.“
Vienas stambaus atsinaujinimo etapų
Plačiu kampu į „Kauno autobusų“ inovacijas žvilgtelėjęs Kauno vicemeras Andrius Palionis spaudos konferencijoje sakė, kad 2018-ieji laikinosios sostinės viešajam transportui yra istoriniai ir įsimintini. Neseniai pasirašyta rekordinė Europoje naujų troleibusų pirkimo sutartis – gaminamos 85-ios keleivinės transporto priemonės, kurios kitąmet pasieks Kauną. Organizuojamas ir naujų autobusų pirkimas – jie miestą taip pat turėtų pasiekti kitais metais.
O šiandien, pristačius mobiliąją programėlę „Žiogas“, pasak A. Palionio, žengiamas žingsnis, leidžiantis paprasčiau atsiskaityti už keliavimą visuomeniniu transportu.
„Visi turime telefonus – išnaudojus elektroninio bilieto kortelę, jos bus galima tiesiog atsisakyti ir mokėti už keliones telefonu. Man, kaip besinaudojančiam viešuoju transportu tai – paskata, žingsnis pirmyn kalbant apie patogumą. Programėlė, manau, greitai atras vartotoją. Tikiuosi, šį išmanų sprendimą vartotojai priims puikiai ir jis ves į tolimesnį „Kauno autobusų“ informacinį atsinaujinimą“, – šnekėjo Kauno vicemeras.
Atsiėjo keliasdešimt tūkstančių eurų
„Kas vyksta Kaune“ primena savivaldybės tarybą spalio 10 d. pritarus, kad lapkričio 26–30 d. kauniečiams būtų taikomos nuolaidos įsigyjant vienkartinį bilietą su „Žiogu“ – jis kainuos 10 centų.
Naujoji programėlė veiks telefonuose su „iOS“ ir „Android“ operacinėmis sistemomis. Joje užsiregistravęs keleivis galės papildyti savo paskyrą nuo 2 iki 56 eurų suma ir bilietą pažymėti nuskaitydamas specialų kodą.
Tikimasi, kad per ateinančius dvejus metus programėle naudosis iki 15 proc. visų keleivių. Sprendimo projekte nurodomais duomenimis, programėlės kūrimas „Kauno autobusams“ kainavo 65 tūkst. eurų.