Kaip skelbta portale „Kas vyksta Kaune“, pasirodžius informacijai apie naktį iš penktadienio į šeštadienį pakaunėje klaidžiojusios senolės, kuriai pasiekti namus pasiekė pro šalį automobiliais važiavę jaunuoliai, Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovai pateikė savo turimą įvykio versiją.
Primename, jog lapkričio 17 dienos naktį, po vidurnakčio, link Giraitės, esančios Kauno rajone, važiavęs vaikinas, pastebėjo pakele einančią, plonais drabužiais apsirengusią senyvo amžiaus moterį.
Kaip tvirtino su „Kas vyksta Kaune“ susisiekusi minėto asmens mama, šis stabtelėjo paklausti, kur senolė tokiu vėlyvu metu eina. Sužinojęs atsakymą, jog ji ketina pasiekti savo namus Mosėdžio gatvėje, jaunas vyras sakė supratęs, kad jo kalbinta moteris būtų nuėjusi į visiškai priešingą pusę nei buvo jos įvardytas kelionės tikslas.
Šiems besikalbant abejingi neliko ir kiti du vaikinai, važiavę pro šalį „BMW“ automobiliu. Jie sustojo ir sužinoję, kas nutiko, pasiūlė senolei parvežti ją namo. Tačiau kadangi moteris baiminosi ir lipti į transporto priemonę sutiko ne iš karto, jaunuoliai paskambino BPC numeriu 112 tikėdamiesi sulaukti tarnybų atstovų pagalbos. Bet esą paskambinus minėto telefono numeriu, nebuvo sulaukta tikėtos pagalbos ir pasiūlyta senole pasirūpinti patiems ją radusiems asmenims.
Sureagavę į „Kas vyksta Kaune“ savaitgalį pasklidusią žinią, su redakcija susisiekė BPC atstovai. „Suradome duomenų bazėje minėto skambučio įrašą. Perklausę jį galime teigti, kad straipsnyje paminėtos aplinkybės ne visai atitinka realybę. Į pagalbos skambutį atsiliepusi Bendrojo pagalbos centro Klaipėdos skyriaus operatorė neatsisakė padėti, priešingai – ji išsiklausinėjo pranešėjo apie pasiklydusios moters būklę, savijautą, ar jai būtini medikai, ar reikia tik policijos. Girdėdama, kaip skambinantis vaikinas tuo pat metu siūlosi šalia jo buvusiai moteriai parvežti ją iki namų, operatorė pasitikslino, ar jis turi galimybių ją palydėti. Išgirdusi, kad vaikinas sutinka pasiklydusią moterį palydėti iki namų, kurie, sprendžiant iš jos žodžių, turėjo būti gretimoje gatvėje, operatorė pasiūlė taip ir padaryti. Tačiau, baigdama pokalbį, patarė vaikinui, jei kiltų kokių nors neaiškumų, vėl skambinti numeriu 112 – tada informacija būtų perduota policijos pareigūnams“, – savo versiją dėstė BPC atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė.
Pasak jos, ši situacija – puikus pilietiškumo ir bendruomeniškumo pavyzdys, kai jaunuoliai pasirūpino pasiklydusia senute, – palydėjo ją iki namų. Moteriai nereikėjo šalti ir laukti lauke, kol į įvykio vietą būtų atvykęs policijos ekipažas, o ribotos policijos pajėgos galėjo būti nukreiptos ten, kur tuo metu jos galbūt buvo reikalingesnės, pridūrė ji.
„Pagalba savo artimui, solidarumas daro gyvenimą geresniu ir gražesniu. Tik labai gaila, kad užuot pasidžiaugus gražiai išsisprendusia situacija, puolama ieškoti neigiamų dalykų ir nepagrįstai apkaltinama savo pareigas tinkamai vykdžiusi skubios pagalbos skambučių operatorė“, – kalbėjo pašnekovė.
Portalo žurnalistų paklausta apie tai, ar BPC atstovai visuomet taip pasitiki skambinančių piliečių žodiniu geranoriškumu ir neišsiunčia tarnybų bent jau tam, kad šios įsitikintų, jog vienam ar kitam žmogui nieko nenutiks, nors senolės parvežimo į namus situacijoje jaunuoliai buvo išties geranoriški, bet, juk galėjo nutikti ir kitaip, V. Juozevičiūtė sakė, jog aprašytoje situacijoje jaunuoliai pademonstravo neabejingumą savo artimui, patys kreipėsi skubios pagalbos numeriu 112, todėl nebuvo priežasčių jais nepasitikėti.