Praėjusią savaitę įvykdyta akiplėšiška automobilio „Audi Q7“ dalių vagystė ir transporto priemonės suniokojimas stovėjimo aikštelėje, šalia Kauno oro uosto, privertė plačiau pasidomėti šioje teritorijoje „Unipark“ valdomų automobilių stovėjimo aikštelių saugumu ir atsakomybe už jų priežiūrai paliktą turtą.
[galerija kiek=”16″]
Atsako tik, jei dėl įvykio kalti darbuotojai
Pasak „Unipark“ rinkodaros vadovės Eglės Šimkevičienės, apie nusikaltimą, kai buvo neatpažįstamai nusiaubtas bei apvogtas svečioje šalyje atostogavusių vilniečių Kaune paliktas automobilis, bendrovės atstovai pranešė policijai, draudimo kompanijai ir susisiekė su transporto priemonės savininkais, apie vagystę juos informuodami telefonu bei užfiksuotomis nuotraukomis su aiškiai matomais padariniais.
„Už vagystes „Unipark“ automobilių stovėjimo aikštelėje mūsų atstovai neatsako. Teikiame transporto priemonių parkavimo paslaugas, kitaip tariant, nuomojame vietas. Todėl, jei, pavyzdžiui, mūsų darbuotojai važiuodami su savo įranga sugadintų kliento paliktą stovėti automobilį, už tokio tipo įvykį atsakomybę prisiimtumėme“, – aiškino bendrovės rinkodaros vadovė.
Apvogtas automobilis nepateko į stebimą teritoriją
Vaizdo stebėjimo kameros apima apie 80 procentų „Unipark“ automobilių stovėjimo aikštelės teritorijos, priklausomai nuo aptvėrimų. Į tą vietą, kurioje buvo paliktas „Audi Q7“ vaizdo kameros esą nepataikė. „Po visas „Unipark“ aikšteles važinėja saugos tarnybos, yra darbuotojai, kurie stebi lokaciją vaikščiodami joje, bei atsakingi asmenys, stebintys įvykius per vaizdo kameras. Todėl tikrai nėra taip, kad mes neprižiūrime ir nesirūpiname saugumu“, – patikino pašnekovė.
E. Šimkevičienės teigimu, minėtoje automobilių stovėjimo aikštelėje, esančioje netoli Kauno oro uosto, yra darbuotojai, kurie vežioja klientus nuo „Unipark“ iki laikinosios sostinės oro uosto ir atvirkščiai. „Tikriausiai būtent tada, per 20-30 minučių ilgio tarpą, kai žmonės buvo vežami į oro uostą, arba, kai vakare valandą vėlavo atskristi lėktuvas, ir įvyko lengvojo automobilio apiplėšimas bei suniokojimas“, – galimas piktavališko įvykio versijas svarsto ji.
Tikėtina, jog „Audi Q7“ apšvarinimo atvejis „Unipark“ nėra vienintelis. Google Maps paieškos sistemoje anglų kalba apie šią automobilių stovėjimo aikštelę prie Kauno oro uosto taip pat paliktas negatyvus atsiliepimas. „Jei nenorite, kad jūsų automobilį suniokotų vandalai, nestatykite jo šioje aikštelėje. Čia nėra vaizdo stebėjimo kamerų, išskyrus prie įvažiavimo ir išvažiavimo. Be to, „Unipark“ atstovai neprisiima jokios atsakomybės, tai lygiai tas pats kaip palikti savo automobilį stovėti plyname lauke“, – kritikos negailima prieš mėnesį paskelbtame įvertinime.
Pasenusia sargų su šunimis praktika nesivadovauja
Anot „Unipark“ rinkodaros vadovės, skirtingose miesto zonose esančiose pastarojo prekinio ženklo automobilių stovėjimo aikštelėse parkavimo kainos skiriasi. Minėtoje aikštelėje prie Kauno oro uosto paros kaina siekia nuo 3 iki 9 eurų už parą priklausomai nuo jos užimtumo.
„Parkavimo sistema keičiasi, modernėja – automobilių stovėjimo aikštelėse nėra sargų su šunimis ar specialių būdelių. Tačiau, kaip jau minėta, mūsų įmonė turi visą parą prie vaizdo stebėjimo kamerų monitorių sėdinčius darbuotojus, bendradarbiaujame su saugos tarnyba. Tikriausiai ilgapirščiai būtų ėmęsi tokių pat veiksmų ir tada, jei automobilis būtų stovėjęs Kauno senamiesčio viduryje. „Audi Q7“ vagystės ir suniokojimo atvejis „Unipark“ veiklos istorijoje buvo vienintelis. Toliau tobulinsime savo teikiamų paslaugų kokybę. Tai darėme ir anksčiau, nepriklausomai nuo pastarojo įvykio“, – sakė E. Šimkevičienė.
Alternatyvus variantas: stebi net slaptomis vaizdo kameromis
Apie galimas alternatyvas paliekantiems savo transporto priemones prie Kauno oro uosto, portalo „Kas vyksta Kaune“ žurnalistai teiravosi ir Lietuvos oro uostų Komunikacijos skyriaus vadovo Mariaus Zeleniaus.
„Kauno oro uostui priklausančioje teritorijoje neturime nei vienos sutarties su automobilių parkavimo aikštelių operatoriais. Visas aikšteles valdome patys“, – pabrėžė jis.
Pasak Lietuvos oro uostų Komunikacijos skyriaus vadovo, laikinosios sostinės oro uostas valdo dvi aikšteles – P1 ir P3. Jose teikiama ilgalaikio parkavimo paslauga (detalesnę informaciją galima rasti šioje nuorodoje).
Visose Kauno oro uosto teritorijoje esančiose ir jai priklausančiose aikštelėse yra įrengtos vaizdo stebėjimo sistemos su aiškiai matomomis bei slaptomis vaizdo kameromis. Stebimi įvažiavimai ir išvažiavimai bei bendra aikštelių teritorija, pridūrė M. Zelenius.
Tačiau kaip ir „Unipark“, taip ir Lietuvos oro uostai, turi verslo civilinės atsakomybės draudimą, kuris galiotų tokiu atveju, jei incidentas nutiktų bendrovės valdomose automobilių stovėjimo aikštelėse dėl įmonės darbuotojų kaltės ar aplaidumo, t.y. trečiųjų šalių padaryta žala, įskaitant ir vagystes, nėra atlygintina.
Patarė, kur geriausia statyti transporto priemones
„Ilgesniam laikui paliktas automobilis visuomet sulauks padidinto ilgapirščių dėmesio, todėl kviečiame keleivius niekuomet neprarasti budrumo ir kritiškai įvertinti vietą, kurioje palieka savo transporto priemonę. Nuošalesnės, retai praeinamos ir prasčiau apšviestos teritorijos, dažniausiai yra patogesnės vagystėms, todėl į oro uostą atvykstantiems savo transportu, siūlome jį palikti arčiau keleivių terminalų esančiose aikštelėse, kuriose įrengtos stebėjimo sistemos bei geresnis apšvietimas. Taip pat, visuomet pravartu atidžiai peržiūrėti ar salone, matomoje vietoje, nėra paliekama vertingų daiktų, kurie gali tapti papildomu traukos objektu vagims“, – pataria Lietuvos oro uostų atstovas.
Siekdami maksimaliai užkirsti kelią incidentams, savo valdomose automobilių stovėjimo aikštelėse Kaune, oro uostas yra įrengęs vaizdo stebėjimo sistemas, jose nuolatos prevenciškai lankosi ir situaciją prižiūri darbuotojai. „Deja, nuo incidentų transporto priemonių savininkai pilnai negali būti apsaugoti nei Lietuvos oro uostams priklausančiose, nei prekybos centrų, nei mokamose miesto aikštelėse. Nepaisant to, bet koks, netipinis įvykis mus skatina dar kartą įvertinti taikomas priemones ir imtis papildomų žingsnių didesnio saugumo užtikrinimui“, – kalbėjo pašnekovas.
Kauno rajono savivaldybė neturi teisės investuoti į privatų verslą
Po įžūlios vagystės, kurios metu buvo apšvarintas ir suniokotas „Audi Q7“, apie papildomas saugumą užtikrinančias priemones „Kas vyksta Kaune“ klausė ir Kauno rajono mero patarėjo Edmundo Mališausko. Jo teigimu, kadangi Lietuvos oro uostai yra valstybės įmonė, o „Unipark“ automobilių stovėjimo aikštelė įrengta privačioje žemėje, savivaldybė neturi teisinio pagrindo investuoti į privatų verslą. Todėl klientų saugumu turėtų rūpintis patys verslininkai.
„Kauno rajono savivaldybės atatovai glaudžiai bendradarbiauja su Kauno apskrities Vyriausiuoju policijos komisariatu ir atkreipia dėmesį į problemines vietas, rengiamos ir saugumo gerinimo programos bei imamasi kitų įmanomų priemonių“, – patikino E. Mališauskas.