Apkrauta Partizanų gatvės ir Pramonės prospekto sankryža šią savaitę sulaukė nemenkų permainų, kurias kauniečiai kol kas vertina nedviprasmiškai. Juostose pakeitus judėjimo kryptis, Partizanų gatvėje formuojasi spūstys, o sankryžoje kyla avarinės situacijos. Savivaldybės atstovai sako, kad tai – tik tarpinis rekonstrukcijos etapas, o užbaigus darbus sankryžos pralaidumas turėtų gerėti.
[galerija kiek=”4″]
Laukia ne mažiau kaip pusvalandį
„Kas vyksta Kaune“ nuo savaitės vidurio sulaukė ne vieno skaitytojų nusiskundimo nauja judėjimo tvarka Partizanų gatvės ir Pramonės prospekto sankryžoje.
„Po pakeitimo iš pirmos juostos galima važiuoti tiesiai ir sukti į dešinę, o iš antros juostos galima tik sukti į kairę. Anksčiau iš antros juostos leista važiuoti tiesiai ir į kairę, o pirma buvo skirta tik dešiniam posūkiui“, – pokyčius, iš abiejų pusių pasitinkančius prie sankryžos privažiavus Partizanų gatve, nusakė Kristina.
Kaunietė nurodė objektyvias priežastis, kodėl piko metu dėl minėtų pakeitimų Partizanuose driekiasi labai ilga eilė. Jos aiškinimu, dauguma vairuotojų važiuoja tiesiai ir suka į dešinę, o sukančių kairėn srautas mažas. Degant raudonam šviesoforo signalui anksčiau esą dauguma mašinų pasukdavo į dešinę, nes čia kabo žaliai rodyklė, bet dabar šie eismo dalyviai turi laukti automobilių, kurie važiuoja tiesiai.
„Po darbo, 17 val., sankryžai įveikti teks paaukoti mažiausiai pusvalandį. Ar teisingas sprendimas priimtas? Nes praktiškai visos transporto priemonės turės rikiuotis į pirmą juostą. O dar atsiranda skubančių vairuotojų, kurie nelaukia eilės, privažiuoja arčiau ir rikiuojasi į pirmą juostą – laukiantieji dėl to turi stovėti dar ilgiau“, – kalbėjo moteris.
Sąlygos avarinėms situacijoms
Kiti kauniečiai „Kas vyksta Kaune“ dėstė, kad prasidėjus pikui sankryžoje šiuo metu įsivyrauja visiškas chaosas. Esą sukantieji į kairę kerta ištisinę liniją ir „atidaro“ trečią juostą.
Problemų kyla ne tik dėl Kristinos įvardytų priežasčių, bet ir vairuotojų neatidumo – dalis eismo dalyvių nekreipia dėmesio į naująjį ženklinimą ir pagal įpratimą važiuoja tiesiai antra juosta. Kirtus sankryžą, tarp šių ir ženklais besivadovaujančių vairuotojų kyla konfliktas, mat tolesniam judėjimui belieka viena juosta.
„Eismo įvykių čia tikrai bus. Ir taip miestas kemšasi, o jeigu per piką avariją, srautas iš viso stoja“, – tvirtino į redakciją paskambinęs kaunietis, pridūręs, kad piko metu dabar sankryžą iš viso stengiasi aplenkti. Visgi netoliese gyvenantis vyras teigė matantis, kad vairuotojai yra pasimetę.
Dėl transporto mazge įvestų reformų diskusija kilo ir socialiniuose tinkluose: vieni jos dalyviai svarstė, kad privažiavus sankryžą Partizanų gatvėje reikalingos trys juostos, kurių kiekviena butų dedikuota judėjimui skirtinga kryptimi, kitiems neįtiko saugos kalneliai, padaryti prie kiekvienos perėjos, neva pernelyg stabdantys srautą.
Pralaidumas turėtų didėti
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras „Kas vyksta Kaune“ sakė, kad Pramonės ir Partizanų gatvių sankirtoje šiuo metu baigiama šviesoforų bei sankryžos rekonstrukcija. „Po rekonstrukcijos atsiras papildoma eismo juosta kairiajam posūkiui iš Pramonės pr. į Partizanų g., taip pat papildoma eismo juosta Partizanų g. prieš sankryžą, atvažiuojant nuo Kovo 11-osios g. pusės“, – aiškino P. Keras.
Anot jo, šiuo metu atliekami baigiamieji šviesoforo derinimo bei važiuojamosios dalies ženklinimo darbai, todėl laikini eismo pakeitimai gali sukelti nepatogumų vairuotojams. Jei leis orai, darbus planuojama pabaigti iki penktadienio vakaro – po to, tikimasi, sankryžos laidumas padidės.
„Taip pat šioje sankryžoje padidėjus kairiojo posūkio į Pramonės pr. laidumui, teigiama įtaka turėtų būti juntama ir gretimoje Savanorių pr. bei Pramonės pr. sankryžoje, kurios pralaidumą mažina šiuo metu vakarinio piko metu susidarančios spūstys Pramonės pr. Vairuotojus prašome būti atidiems ir sekti kelių eismo ženklus“, – skatino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.