Lietuvos verslo alėja: Kauno transporto bendrovė pati kuria ir įgyvendina inovacijas

BERTA BANYTĖ 2018/04/18 08:44

Kaune įsikūrusi transporto bendrovė „Kautra“ yra nuolatinių inovacijų šioje verslo srityje pradininkė ne tik mūsų mieste, bet ir visoje Lietuvoje. Sparčiu žingsniu naujoves autobusų keleiviams siūlanti įmonė yra Lietuvos valstybės 100-mečio proga Kaune atidarytos Lietuvos verslo alėjos ir Verslo skvero rėmėja.

[galerija kiek=”8″]

Galimybe autobusais vežtis dviračius aplenkė užsienį

Kad į kelionę autobusu „Kautra“ žvelgia visai kitu kampu, žinutė buvo ištransliuota beveik prieš dešimtmetį, kuomet jie pirmieji Lietuvoje tarpmiestinių „Kautros“ autobusų keleiviams pasiūlė galimybę autobusu vežtis ir dviračius. Šiuo metu ši paslauga jau nieko nebestebina, bet 2010-aisiais tokių paslaugų nebuvo siūloma ir užsienyje.

Vėliau pradėta galvoti, kokių dar papildomų paslaugų savo kelionėse norėtų keleiviai. „Tiesiog važiuoti autobusu nūdienoje nebepakanka, keleivis tikisi vis didesnės įvairovės. Pastarasis aspektas paskatino media centrų tarpmiestiniuose „Kautros“ autobusuose atsiradimą“, – sako bendrovės „Kautra“ marketingo vadovas Mindaugas Sakalauskas.

Naujoji paslauga „Kautra plius“ keliaujantiems populiariausiais tarpmiestiniais maršrutais leidžia nemokamai naudotis bevieliu 4G internetu, klausytis muzikos, žiūrėti populiariausius filmus, vaikišką animaciją ar skaityti elektroninius žurnalus tiesiog savo išmaniajame įrenginyje.

„Nors tarptautinių vežėjų pasiūloje media centrai nebėra naujovė, tačiau Lietuvoje buvome pirmieji, kurie tokią galimybę pasiūlė klientams, vykstantiems, pavyzdžiui, iš Kauno į Vilnių ar iš Kauno į Klaipėdą, o dabar ir į mažesnius šalies miestus. Norėjome žengti į priekį ir kilstelėti paslaugos kartelę dar aukščiau“, – prisimena įmonės marketingo vadovas.

Dar daugiau inovacijų – naujoje autobusų stotyje

Dar didesnius keliavimo technologinius pokyčius „Kautra“ įdiegė pernai metų pradžioje Kaune atidarytoje atsinaujinusioje autobusų stotyje. Čia pirmoje stotyje Lietuvoje įrengti savitarnos terminalai, skirti įsigyti kelionės bilietą, nelaukiant eilėje prie kasos. Taip pat stotyje veikia ekranai, kuriuose galima stebėti autobusų judėjimą realiu laiku.

„Suteikėme alternatyvą, kad atėjus į autobusų stotį, bilietą būtų galima užsisakyti pasinaudojus savitarnos terminalu ir jį gauti už paslaugą sumokėjus banko kortele. Minėtas procesas trunka nepilną minutę. Žvelgiant į turimus duomenis, paslauga pasiteisina ir populiarėja ne tik tarp studentų, bet ir vyresniojo amžiaus žmonių – lietuvių bei užsieniečių“, – pastebi M. Sakalauskas.

Savitarnos terminaluose galima ne tik nusipirkti kelionės bilietą, bet ir sužinoti tarpmiestinių autobusų maršrutus, jų išvykimo ir atvykimo laikus. Tokių inovatyvių terminalų Kauno autobusų stotyje yra trys.

Taip pat stotyje veikia ir siuntų skyrius, o naujoje stotyje jas galima atsiimti net neišlipus iš automobilio naudojantis siuntos „drive“ paslaugomis.

Sugalvojo, kuo pakeisti keleivių kontrolę

„Nuo seno žinoma, kad į viešąjį transportą įlipus keleivių kontrolės darbuotojams, apsidžiaugia retas žmogus. Tam, kad to išvengtumėme, 2014 metais Kaune pradėdami keleivius vežti maršrutiniais taksi  nutarėme juose įdiegti modernią keleivių kontrolės sistemą, leidžiančią keleiviui naudotis keliavimo paslauga be streso“, – kalbėjo pašnekovas.

Todėl kiekvieno naujojo Kauno maršrutinio taksi viduje buvo pasirinkta sumontuoti inovatyvią keleivių kontrolės sistemą, veikiančią „akių“ principu ir fiksuojančią ne tik transporto priemonės buvimo vietą realiu laiku, žmogaus įlipimą į vidų, bet ir kelionės bilieto įsigyjimo veiksmą.

„Jei važiuojant mikroautobusu pasitaikytų keblumų, tarkime, keleiviui būtų neatspausdintas bilietas ar į transportą įlipus trims asmenims, tik du iš jų nusipirktų bilietus, informacija internetu praėjus vos kelioms minutėms pasiektų atsakingus vadybininkus. Naujovė kitaip nei anksčiau įgalina patikrinti ne tik klientų, bet ir vairuotojų sąžiningumą“, – šypsosi „Kautros“ atstovas.

Elektroniniai bilietai mikroautobusuose

Vos prieš keletą mėnesių bendrovės mikroautobusuose buvo įdiegta dar viena inovacija – galimybė kelionės metu papildyti turimą elektroninį bilietą.

„Keleivis gali pasipildyti elektroninį terminuotą arba vienkartinį bilietą ne tik kelionėms maršrutiniais taksi, bet ir troleibusais bei autobusais“, – sakė M. Sakalauskas.

Apmokėjimas įvykdomas ypač greitai – kelių mygtukų spustelėjimu. Tad pagrindinės vairuotojo veiklos kokybė  – vairavimas nenukenčia, sakė jis.

Paklaustas apie inovatyvius ateities planus, M. Sakalauskas, prasitarė, jog mąstoma apie mobiliąją aplikaciją, kuria naudojantis būtų galima akimirksniu įsigyti, pavyzdžiui tarpmiestinio maršruto kelionės autobusu bilietą. Taip pat neatmetama galimybė papildyti turimų transporto priemonių parką elektra varomais autobusais.

„Pastebime, jog esame tie, kurių įgyvendinamas inovacijas stebi ir mėgdžioja konkurentai. Būtent todėl stengiamės sparčiai žengti į priekį siūlydami vis didesnę kokybiškų paslaugų įvairovę“, – atviravo pašnekovas.

Šiuo metu daugelio Lietuvos miestų keliais važinėja per 300 „Kautros“ autobusų.

Prieš karą Kauno gatvėmis jau riedėjo firminio ženklo autobusai

Vienos iš didžiausių Lietuvoje keleivių vežėjų įmonių – „Kautra“ verslo ištakos Kaune siekia 1934 metus. Būtent tuomet vežioti keleiviams mieste Kauno tarybos sprendimu buvo įsteigta pirmoji tokio pobūdžio bendrovė – „Kauno įmonė“.

Šaltiniai byloja, kad įsigyti pirmieji autobusai miestą pasiekdavo ne iš užsienio – dar prieš Antrąjį pasaulinį karą juos surinkdavo tiesiog Šančiuose. O didžioji dalis visuomeninio transporto buvo firminės „Mercedes Benz“ markės.

 

1995-aisiais „Kauno įmonę“ miesto valdyba nutarė reorganizuoti ir pavadinti „Kautra“. Po beveik dešimties metų – 2004 metais  bendrovė iš valstybinės tapo privačia ir pirminiais planais – teikti visuomeninio vežėjo paslaugas tik Kauno ribose, neapsiribojo – ėmė plėsti veiklos spektrą bei siūlyti šalies gyventojams tarpmiestinius maršrutus.

Šiandien „Kautros“ filialai veikia Vilniuje, Klaipėdoje, Alytuje, Kėdainiuose, Druskininkuose, Vilkaviškyje, Prienuose. Bendrovė sparčiai gerina teikiamų paslaugų kokybę drąsiai taikydama moderniąsias technologijas ne tik tarpmiestiniuose autobusuose, bet ir Kauno maršrutiniuose taksi, kurių paslaugos pradėtos teikti nuo 2014 m.

Šis straipsnis yra iš ciklo „Lietuvos valstybės 100-mečiui – Lietuvos verslo alėja Kaune“, skirto supažindinti kauniečius su Lietuvos verslo ištakomis, pristatyti sėkmingai Kaune susikūrusias įmones, kurios seniai išaugo ne tik miesto, bet ir valstybės ribas, taip pat ir mažesnius verslus, be kurių miestas būtų tuščias ir neveiklus.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA