Ministrų kabinetas pritarė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) parengtam nutarimo projektui, kuriuo būtų aiškiau reglamentuojama, kaip spręsti triukšmo valdymo problemas šalyje. Didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių – savivaldybės turės laikytis vieningos tvarkos planuojant triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, skirtas apsaugoti triukšmingiausiose vietovėse gyvenančius žmones.
Reikalavimų taip pat turės būti laikomasi rengiant triukšmo prevencijos veiksmų planus teritorijoms šalia intensyviausio eismo valstybinės reikšmės kelių ir geležinkelių už miestų, rašoma LR Sveikatos apsaugos ministerijos puslapyje.
Ekspertų teigimu, per didelis triukšmas yra vienas iš rizikos veiksnių, darančių įtaką žmonių psichinei sveikatai, trukdantis kokybiškai pailsėti. Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) vertinimus, palyginti su kitomis aplinkosaugos sritimis, aplinkos triukšmo lemiama ligų našta – per metus prarandami sveiko gyvenimo metai – yra antra po aplinkos oro taršos lemiamos ligų naštos.
SAM Rizikos sveikatai valdymo skyriaus vyr. specialisto Valdo Uscilos teigimu, ši problema itin aktuali didžiuosiuose miestuose gyvenantiems žmonėms, kur triukšmo lygis yra didžiausias. Tad būtina atsižvelgti į jų poreikius įvedant vieningą šalyje triukšmo valdymo sistemą ir artimiausiu metu iki š. m. liepos 18 d. parengti naujus triukšmo prevencijos veiksmų planus, kuriuos ES teisės aktai įpareigoja kas 5 metus sudaryti visose ES valstybėse.
„Vyriausybei patvirtinus projektą atsirado realios galimybės parengti vieningus reikalavimus atitinkančius planus ir užtikrinti, kad žmonėmis būtų pasirūpinta vienodai. Deja, bet iki šiol atskiros savivaldybės šiai problemai spręsti teikdavo ne vienodai aukštą prioritetą, o dabar turės bendrai koordinuoti savo veiksmus ir spręsti problemas. Suprantama, kad triukšmo visiškai išvengti nepavyks, tačiau vadovaujantis tam tikrais reikalavimais jį sumažinti yra visiškai realu“, – sako V. Uscila.
Taigi Vyriausybei patvirtinus naują tvarką, bus aktyviau sprendžiamos tokios problemos, kaip pavyzdžiui triukšmo mažinimas kelių, geležinkelių, oro transporto triukšmo veikiamose zonose. Siekiama, kad vietose, kuriose viršijami triukšmo ribiniai dydžiai, triukšmas kas 5 metus mažėtų po 2,5 proc. ar daugiau.