Laukia 35 sudėtingos dienos: Kauno policija pateikė rekomendacijas – Kas vyksta Kaune

Laukia 35 sudėtingos dienos: Kauno policija pateikė rekomendacijas

Kauno apskrities policija trečiadienį informavo, kokie iššūkiai ir eismo pakitimai laukia nuo liepos 14 d. iš Vilniaus oro uosto visus skrydžius perkėlus į Kauno oro uostą. Laukia 35 sudėtingos dienos, mat liepą ir rugpjūtį oro uostuose pats karštymetis – tiršta poilsiautojų. Ar Kaunas išlaikė išbandymą paaiškės rugpjūčio 18 d., kai Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos didieji darbai bus baigti ir atkelti skrydžiai vėl sugrįš į sostinę. 

Sustiprintos policijos pajėgos

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Darius Žukauskas akcentavo, kad Kauno oro uostas visą mėnesį aptarnaus daugiausiai skrendančių žmonių Lietuvoje – 10 tūkst. per dieną.

„Laukia iššūkiai: vykdomi kelio darbai, tačiau noriu patikinti, kad policija, oro uostas ir pasienis yra pasiruošę dirbti kartu”, – teigė D. Žukauskas. Jis pažymėjo, kad visą mėnesį bus sustiprinta pareigūnų veikla šalia Kauno oro uosto, kad būtų užtikrinta viešoji tvarka. „Pareigūnų dirbs pakankamai, tiek, kiek reikės, visa Kauno apskrities policija”, – sakė D. Žukauskas.

Kauno oro uostas

Eismo patarimai

Kauno apskr. VPK Kelių policijos valdybos Kelių patrulių vadas, atliekantis valdybos viršininko funkcijas, Ramūnas Kemzūra siūlė visiems išvykas planuoti ši anksto, taip pat rekomendavo rinktis tokius maršrutus, kad būtų aplenktas Kauno oro uostas. Jei patenkama į spūstį, jis patarė stengtis nekeisti važiavimo krypties, laikytis saugaus atstumo bei Kelių eismo taisyklių.

Vežėjams, krovininio transporto vairuotojams rekomenduojama pasirinkti maršrutus įvertinus, kad oro uosto prieigose gali būti spūsčių, taip pat eismo srautas gali būti sutirštėjęs keliuose: Vilnius-Kaunas-Zarasai, Kaunas-Vilnius, galiausiai reikia atsižvelgti į piko metą.

Kauno oro uostas

„Atvykstantiesiems į oro uostą rekomenduojame keliauti viešuoju transportu. Kuo mažiau vyksime nuosavu transportu, tuo labiau išvengsime spūsčių,” – teigė R. Kemzūra.

Visgi, jei vykstama asmeniniu transportu, reikia planuoti kelionę iš anksto, sekti eismo informaciją (spūstis, kelio apribojimus, avarijas) portale eismoinfo.lt. Jis informavo, kad policijos ekipažai šalia Kauno oro uosto dirbs visą parą: „Patikiname, kad bus operatyviai reaguota ir pašalintos visos kliūtys, eismo įvykių padariniai, kelyje link oro uosto.”

Anot R. Kemzūros, spūstys susidaro dėl eismo įvykių, sugedusių automobilių, nepakantumo. „Jei vairuotojai kelyje bus tolerantiški, netrukdys vykti eismui, neužlindinės vieni kitiems kelyje, tuomet eismas vyks greičiau.” Jis pataria iš Vilniaus į Kauno oro uostą vykti per Ukmergę. „Nors 20 km toliau, bet atsiperka laiko sąskaita”, – patarė R. Kemzūra.

D. Žukauskas mano, kad kelionė į Kauno oro uostą užtruks tiek pat, kiek ir įprastai, tačiau susiduriama su kitomis problemomis, o jų padarinius prognozuoti nėra lengva. „Žmonės atvyksta iš Jonavos, Ukmergės ir Kauno, o ten vyksta kelio remonto darbai ir dėl to susidaro spūstys. Vairuotojams patariu būti pakantiems”, – ragino D. Žukauskas. Jis atkreipė dėmesį, kad penktadieniais žmonės masiškai vyksta į pajūrį, tad spūstims mažinti – autobusai turės papildomą eismo juostą ties Kaunu.

Kauno oro uostas

Keleiviams – atvykti anksčiau

Valstybės sienos apsaugos Kauno oro uosto užkardos vadas Vitas Packevičius informavo, kad per dieną bus aptarnaujami 105 lėktuvų nusileidimai ir pakilmai, tai sudarys maždaug 20 tūkst. keleivių.

Papildomai oro uoste numatyta 10 atvykimo ir 6 išvykimo vietos. Atvykimo ir išvykimo terminaluose įrengtos papildomos vietos, tad, pasak V. Packevičiaus, keleivių patikrinimo laikas neturėtų pailgėti. „Reikia pažymėti, kad užtrunka ne tik dokumento patikrinimas, bet ir papildomi keleivio klausimai. Jei nėra trikdžių, vieno keleivio patikrinimas trunka iki 30 sek.”, – teigė V. Packevičius.

Jis rekomendavo keleiviams atvykti į oro uostą anksčiau, atkreipiant dėmesį, kad keleivių registracija prasideda likus 2 val. iki skrydžio.

Dažniau veš visuomeninis transportas

Autobusai  į traukinių stotį. Į oro uostą visą mėnesį aktyviau veš visuomeninis transportas, autobusai veš dažniau ir naktį: Kauno geležinkelio stotį su oro uostu jungiantys 29-ojo maršruto autobusai kursuos kas pusvalandį, o naujas specialus 29E maršruto autobusas suteiks galimybę pasiekti oro uostą iš centro per 20 minučių nakties metu.

Rugpjūčio 18 d. užbaigus kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją Vilniaus oro uoste, 29–ojo maršruto autobusai jau važiuos pagal įprastą vasaros eismo tvarkaraštį, o 29E maršrutas bus panaikintas. Vienkartinis kelionės tiek 29, tiek 29E maršrutu bilietas, parduodamas autobuse, kainuoja 0,80 Eur. Naudojantieji elektroninių bilietų „Kauno kortelę“ už vieną kelionę iš arba į oro uostą mokės 0,58 Eur. Šio maršruto autobusai veš į miesto centrą ir geležinkelio bei autobusų stotis.

Autobusai iš Vilniaus į Kauną. Atsižvelgdama į skrydžių tvarkaraštį, reguliariai keleivius iš Klaipėdos ir Vilniaus į Kauno oro uostą vežios bendrovė „Ollex“. Transporto bendrovė „Toks“ maršrutu Vilniaus autobusų stotis-Kauno oro uostas vyks devynis kartus per dieną.

Tarpmiestiniai traukiniai. Iš Vilniaus į Kauną traukinys važiuos daugiau, nei 20 kartų per parą, o nuo liepos 14 dienos – ir papildomi naktiniai traukiniai. Traukinių ir autobusų grafikai yra suderinti, todėl iš Kauno geležinkelio stoties žmonės 29-uoju autobusu galės nuvažiuoti į Kauno oro uostą. Naktinis traukinys iš Vilniaus į Kauną išvažiuos 1 val. 35 min., o Kauną pasieks 2 val. 40 min., o iš Kauno į Vilnių – atitinkamai 1 val. 50 min. ir 2 val. 56 min.

Kauno oro uostas

Į pagalbą atvyks darbuotojai iš Vilniaus 

Į Kauno oro uostą persikels ne tik skrydžiai, bet ir keli šimtai darbuotojų, kurių didžiąją dalį sudarys aviacijos saugumo specialistai. Kauno oro uostui padės ir daugiau nei 100 laikinų darbuotojų, keliasdešimt savanorių, o esant poreikiui – ir specialistai iš Palangos oro uosto.

Kodėl vasarą?

Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija bus baigta rugpjūčio 17 d. 23:59 val. Būtent vasaros metas darbams pasirinktas, siekiant aukščiausios atliekamų darbų kokybės. Anot oro uosto, Vilniuje, remiantis 2012-2014 m. meteorologiniais duomenimis, statistiškai yra mažiausiai lietingų dienų, vyrauja aukšta temperatūra, o šviesus paros metas yra ilgiausias.

Sprendimą lėmė ir tai, kad paruošiamiesiems tako rekonstrukcijos darbams atlikti labiausiai tinkantis metų laikas yra pavasaris, o asfaltui kloti – ne anksčiau kaip vasaros vidurys.

Rekonstrukcijos metu bus pakeista senoji tako danga, sutvirtintas tako pagrindas, įrengtos naujos lietaus surinkimo ir drenažo sistemos bei rekonstruota žiburių sistema.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA