Naujų radarų metai: paskelbė, kur ir kokie greičio matuokliai stovės Kaune ir apylinkėse

R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Gandai, jog Kaune greitai atsiras nauji, išmanesni ir dar daugiau pažeidimų fiksuojantys greičio matuokliai, tarp vairuotojų sklando beveik nuolat. Vis dėlto šįkart jie – tiesa. Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus Egidijaus Skrodenio teigimu, iki metų pabaigos tikimasi netoli Kauno įrengti daugiafunkcinį greičio matuoklį. Savivaldybė, savo ruožtu, naujus stacionarius greičio matuoklius žada įrengti iki metų pabaigos.

Neskirta „pasipinigavimui“

Nors vairuotojai dažnai stebisi greičio matuoklių gausa ir vietomis, kuriose jie yra įrengti, bei yra įsitikinę, kad dalis jų skirti tam, kad būtų surinkta daugiau pinigų, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius tvirtina, jog tai – netiesa: ir ženklai, ribojantys leistiną greitį, ir greitį fiksuojantys matuokliai įrengiami tik tam, kad tame kelio ruože būtų padidintas eismo saugumas. Tai neva įrodo ir įspėjamųjų ženklų apie greičio matuoklius buvimas keliuose.

„Ir (įspėjamieji, red.) ženklai stovi todėl, kad ta sistema nėra sukurta pasipinigavimui, arba netikėtam vairuotojų gaudymui“, – „Žinių radijo“ laidoje „Ekspertai pataria“ pirmadienį teigė E. Skrodenis. „Ta sistema greičio matuoklių įrengta kaip priemonė, kad tose vietose, kur tikrai yra pavojinga, vairuotojai važiuotų tuo leistinu greičiu ir taip išlaikytų saugias sąlygas ir nepakenktų nei sau, nei aplinkiniams“, – tvirtino jis.

Nauda – akivaizdi

Pasak specialisto, pastebėta, jog greičio matuokliai yra viena iš efektyviausių priemonių, mažinančių eismo įvykių skaičių tose kelio atkarpose, kuriose yra pritaikoma – efektyvumas siekia beveik 90 procentų.

„Greičio matuokliuose matau didžiulę naudą. Šiandien, kada mes gyvename technologijų pasaulyje, tai yra pakankamai pigi ir greitai įrengiama priemonė, kuri duoda efektą labai greitai. Nereikia daryti didelių infrastruktūrinių pokyčių, nereikia ilgų derinimo projektų ar procedūrų, o tiesiog galima paimti ir pastatyti matuoklį“, – pasakojo E. Skrodenis.

„Mes kiekvienais metais atliekame visų inžinerinių priemonių, kurios buvo mūsų įrengtos, efektyvumo (tikrinimą, red.) – tai yra, pasiteisino ar ne, kiek pasiteisino – galbūt ateityje nereikėtų jų statyti. Tai eismo įvykių prie greičio matuoklių sumažėja apie 89 procentais“, – akivaizdžią greičio matuoklių naudą vardino Kelių direkcijos vadovas.

Vairuotojai nežinos, kuris veikia

Tuo tarpu Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras portalui „Kas vyksta Kaune“ pripažino, jog šiuo metu mieste veikia vos vienas stacionarus greičio matuoklis Pašilės gatvėje, tačiau šį skaičių žadama padidinti iki šešių.

„Šiemet ketinama įrengti dešimt greičio matavimo vietų bei įsigyti penkis įrenginius, kurie bus nuolat rotuojami. Matavimo prietaisų vieta bus keičiama, tad vairuotojai realiai nežinos, kuris greičio matavimo „inkilas“ yra aktyvus, o kuris – ne“, – pasakojo P. Keras.

Specialistas kol kas teigė negalintis pasakyti, kada tiksliai bus įrengti naujieji greičio radarai, mat kol kas vyksta pirkimo procedūros. „Pavasarį tikimės išsiaiškinti darbų rangovą, kuris ir įrengs greičio matuoklius. Įrenginiai galėtų atsirasti šiltuoju metų laiku“, – teigė jis. Skaičiuojama, jog šie greičio matuokliai Kaunui kainuos apie 400 tūkst. eurų.

Planai – dideli

Lietuvos automobilių kelių direkcija, savo ruožtu, šiuo metu yra įrengusi 139 stacionarius greičio matuoklius, veikiančius visą laiką, ir, drauge su policija, administruoja dar 11 mobilių greičio radarų, įrengtų automobiliuose. Tačiau tai – tik pradžia. E. Skrodenio teigimu, direkcija tikisi iki 2018 metų įrengti 25 sektorinio greičio matavimo ruožus keliuose. „Tokios vietos bus priemiestinėse zonose, kur yra mokyklos, kur žmonės vaikšto, gyvenviečių ribose, kur iš tikrųjų reikia išlaikyti tą stabilų 50 ar 70 kilometrų per valandą greitį“, – apie planus pasakojo jis.

Tuo tarpu kauniečiai turėtų suklusti, išgirdę apie dar vienus greičio matuoklius, kuriuos taip pat numatyta įrengti artimiausiu metu.

Pasak E. Skrodenio, praėjusią savaitę buvo pasirašyti visi reikiami dokumentai, leidžiantys per 2017-uosius Lietuvoje įrengti tris bandomąsias daugiafunkcinės pažeidimų kontrolės sistemas. Viena iš šių vietų numatoma netoli Kauno. „Tai bus specialiai magistraliniuose keliuose, prie Kauno ir pasienyje su Lenkija, tai bus tokie prietaisai arba tokios vietos, kurios apims daugybę funkcijų“, – pirmadienį laidoje „Ekspertai pataria“ kalbėjo jis.

Dar Lietuvoje nematytos radaro funkcijos

Daugiafunkcinis greičio matuoklis – tai matuoklis, kuris ne tik fiksuos sektorinį vairuotojų greitį (tai yra fiksuos laiko tarpą, per kurį automobilis įveikia tam tikrą atstumą), bet ir turės kameras, fiksuosiančias transporto priemonių numerius ir tikrinančias, ar automobiliai turi reikiamus dokumentus, taip pat – transporto priemonių dydį ir svorį.

„Tai bus ir sektorinio greičio matavimo kontrolė, ir kameros fiksuos transporto priemonių numerius ir tikrins duomenų bazėje ar jie turi techninę apžiūrą galiojančią bei civilinės atsakomybės draudimą, taip pat daugybė priemonių bus nukreipta prieš sunkiasvorius automobilius, nes šiose vietose automobiliai pravažiuojantys bus automatiškai sveriami ir jei bus viršijamas leistina 40 tonų apkrova, automatiškai bus formuojama bauda“, – naujųjų radarų funkcijas vardino E. Skrodenis. „Taip pat bus specialus lazeris, kuris tikrins ir automobilio matmenis, tai yra, ar jis nevažiuoja didesnis ir platesnis, nei leistina teisės aktuose, o jeigu jis nori važiuoti – tam yra specialus mokestis, kurį jis turi susimokėti.“

Jeigu sistema pasiteisins, tokių daugiafunkcinių greičio matuoklių iki 2020-ųjų Lietuvoje planuojama įrengti apie pusšimtį.

Tuo tarpu vietas, kuriose Kauno miesto savivaldybė žada įrengti stacionarius greičio matuoklius, rasite šiame žemėlapyje. Juos planuojama įrengti Savanorių prospekto įkalnėje, Europos prospekto nuokalnėje, Nuokalnės, Tunelio, R. Kalantos, Jonavos gatvėse, Baltų ir K. Mindaugo prospektuose Šiaurės prospekto įkalnėje bei už Kauno hidroelektrinės, T. Masiulio gatvėje.

44 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Prestižinis Žaliakalnio rajonas: kuo tokia ypatinga jo dvasia?

Devintoje vietoje įsikūręs muziejus kviečia drąsiai sėsti ant „art deco“ baldų

Šviesoforo principu atnaujintas paveiktų šalių sąrašas: Lietuva nusidažė geltonai

Antrajame Seimo rinkimų ture iš anksto balsavo jau daugiau nei 226 tūkst. rinkėjų

Per parą užfiksuoti 474 nauji koronaviruso atvejai – pranešama apie dar 3 mirtis

Nauja tvarka: net turėjus sąlytį su sergančiu, saviizoliaciją bus galima palikti anksčiau

Naujuoju LSMU rektoriumi išrinktas kardiochirurgas R. Benetis

Kaunas ir dar kelios savivaldybės pateks į raudoną zoną: gali grėsti karantinas

Naujojo Kauno policijos vadovo tikslas: žmonės turi jaustis saugūs net ir nematydami pareigūno

Paskutinę minutę atšauktas J. Jankevičiaus šou Kaune - žymusis vedėjas saviizoliacijoje