Lietuvoje veikiantys komerciniai bankai bendradarbiaudami sukūrė naują klientų identifikavimo būdą, leisiantį prisijungti prie el. paslaugų. Jau šių metų pirmąjį ketvirtį pirmieji savo klientams naują sprendimą – programėlę „Smart-ID“, pasiūlys SEB ir „Swedbank“ bankai.
Kaip paminėjo Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas, naujo būdo identifikuoti klientą poreikis atsirado dėl prieš metus Europos centrinio banko (ECB) sugriežtintų reikalavimų saugumui. Taip pat ieškoti naujų būdu elektroninėje erdvėje identifikuoti klientus reikalauja ir sparti skaitmenizacija.
„Prieš metus ECB paskelbus naujus reikalavimus, bankų darbuotojai pradėjo ieškoti bendro sprendimo, kuris būtų patogus ir saugus, – pristatant naują programėlę kalbėjo S. Kropas. – Deja, pasižiūrėjus į rinką, šiuolaikiškų produktų, kurie galėtų tenkinti ir ateities poreikius, nebuvo rasta, todėl buvo suburta bankų grupė, kuri sutarė dėl techninių galimybių, kurias galėtų suteikti šita priemonė“, – teigė jis.
Pasak S. Kropo, paskelbtame atvirame konkurse sukurti naują identifikavimo priemonę dalyvavo 11 bendrovių iš septynių šalių. Nugalėtojais tapo Estijos įmonė „SK ID Solutions“.
„Smart-ID“ – programėlė, skirta išmaniesiems įrenginiams, kuri leis jungtis prie el. paslaugų bei tvirtinti operacijas. Įsidiegus programėlę savo paskyrą susikurti bus galima internetu naudojant jau turimas identifikavimo priemones – kodų kortelę, PIN kodų generatorių, el. parašą ir m. parašą.
„Smart-ID“ identifikavimo programėlė skelbiama, kaip atviras sprendimas, kuriuo galės naudotis įvairūs el. paslaugų teikėjai.
Naujos programėlės kūrėjai planuoja greitu metu kreiptis dėl sprendimo nacionalinio sertifikavimo ir suteikti „Smart-ID“ kvalifikuoto parašo statusą.
„SK ID Solutions“ vadovas Kalev Pihlas teigė, kad investicijos į naujo sprendimo kūrimą siekė apie 2 mln. eurų, tačiau investicijos dar tęsiasi.
Be „Swedbank“ ir SEB iniciatyvoje sukurti naują identifikavimo būdą dalyvavo ir DNB bei „Citadelė“ bankai.
Tiek „Swedbank“, tiek SEB teigia, kad savo klientų, naudosiančių šį identifikavimo būdą, nežada apmokestinti.
„Swedbank“ Lietuvoje vadovė Dovilė Grigienė teigė, kad tikisi, kad esant daugiau sprendimų identifikuoti klientą šalyje pradės mažėti kol kas dažniausiai naudojamo būdo – kodų kortelių. Vis dėlto atsisakyti kodų kortelių nežadama greitu metu.
SEB banko mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis skaičiavo, kad per kelerius paskutinius metus naudojimas bankininkystės paslaugomis per mobiliuosius įrenginius išaugo 7 kartus.
Per paskutinius dvejus metus kodų kortelių naudojimas krito 15 proc., mob. parašo – išaugo 5 proc.
Daugiau naujienų skaitykite čia