Portalas „Kas vyksta Kaune“ tęsia straipsnių ciklą, kuriame pateikiamos svarbios XX amžiuje tą dieną spaudoje paskelbtos naujienos (kalba netaisyta), kurias pavyko išsaugoti Architektūros ir Urbanistikos tyrimų centro komandai. Gruodžio 15-ąją 1937-aisiais „Lietuvos žinios“ analizavo savivaldybės garažo katastrofos nuostolius.
„Garažo katastrofos nuostoliai buvo įvairiai vertinami ir apskaičiuojami. Kai kurie inžinieriai, norėdami sušvelninti katastrofos padarinių įspūdį, pradėjo įtikinėti, kad garažo nuostolių būsią 120, o daugiausia 150 tūkst. Lt.
Toji versija sugriūva paėmus vien darbo jėgą. Statybos darbai prasidėjo birželio mėn. ir tęsėsi ligi gruodžio 11 d., taigi pilnus 5 ½ mėnesio. Darbininkų dirbo apie 350 – 400. Darbininkai dirbo šventadieniais, nuo 7 val. ryto ligi 9 val. vak. Vieni uždirbo 3-4 Lt., bet buvo tokių, kurie per dieną uždirbdavo ir 8-10 Lt, o vežikai 10-15 Lt., be to, 9-10 Lt per dieną buvo mokama priežiūros personalo žmonėms ir meisteriams specialistams. Per mėnesį susidaro 9 tūkst. darbo dienų, o per 5 ½ mėn. išeina apie 50 tūkst. Darbo dienų. Vidutiniškai galima imti vieno žmogaus uždarbį 5 Lt per dieną, – tai išeina, kad vien darbo jėgai sumokėta apie 250 tūkst. Lt.
Burmistro paskirta komisija
irgi daro buhalterinius apskaičiavimus, kiek, būtent, yra išleista garažo statybos reikalams. Komisija patikrino sąskaitas ir vakar garažo statybos išlaidas subalansavo. Pagal tos komisijos apskaičiavimus, į garažo statybą savivaldybė įdėjusi 620 tūkst. Lt. Ar garažo statybai įdėtos medžiagos bent dalis bus galima panaudoti, abejojama.
Kai kas mano, kad geležį būsią galima sunaudoti. Bet geležis juk apibetonuota, griūvant dalimi susilankstė ir t.t.
Katastrofos priežasčių aiškinimas
Dar nėra kaip reik prasidėjęs. Pirmiausia, esą reikalinga kai kurias nesugriuvusias sienas sugriauti, pirmoje eilėje sieną, prie geležinkelio šakos, nes toje sienoje jau esąs 15 centimetrų plyšys. Kitose vietose reikia daryti atramas, nes šiaip eiti į garažo vidų ir ten pradėt ką nors dirbti yra pavojinga.
Garažo griovimo ir kt. su tuo susijusius darbus prižiūri ir jiems vadovauja inž. St. Kairys.
Kol paaiškės katastrofos priežastys, statybos vedėjo pareigos pavestos skyriaus vedėjo pad. inž. Jokymui.
Instaliacijos rangovas patiekė 35 tūkst. Lt. sąskaitą.
Kanalizacijos ir centrinio apšildymo rangovas techn. J. Mozelis savivaldybei patiekė 35 tūkst. Lt. Sąskaitą, nes tiek katastrofa jam padarius nuostolių.
Savivaldybė daro apskaičiavimus ir nori nustatyti nuostolius, nes jeigu bus byla, kad galima būtų patiekti civil. ieškinį.
Teismo tardytojas tardymą irgi tęsia.
Del to katastrofos būsianti baudž. Byla, nes yra žmonių aukų.
Pamename, kai Kalnų gat. Statant vienus namus nukrito darbininkas ir užsimušė, tai inž. tą statybą prižiūrėjęs, buvo nubaustas keliais mėn. kalėjimo.
Garažo statyba kinoteatre.
Nors garažas jau sugriuvęs ir visi apie tai žino, bet užvakar viename Kauno kine „Lietuviškoje kronikoje“ pradėjo demonstruoti garažo statybos darbus. Publika pradėjo labai juoktis, ploti, šaukti: „Parodykite garažo griuvimą!“
Garažo problema savivaldybei labai rūpi,
Nes nuo Naujų metų, iš Amer. Liet. B-vės garažo turi išsikraustyti. Jei šalčių nėra – pusė bėdos, bet per šalčius gatvėje palikti autobusai per naktį neužgesinami ir ūžia, „koncertuoja“. Aplinkiniai gyventojai, nepakęsdami tos „muzikos“, patys eina gesinti autobusų, išmėto raktus supykę, rašo savivaldybei skundus ir t.t.“