Lietuvos prekyvietėse – nauji vėjai: paaiškėjo, kur keliauja pigiausi automobiliai

delfi.lt 2016/09/04 19:21

Lietuvos pirkėjai jau nėra pagrindinis automobilių pardavėjų taikinys. Kauno automobilių turgų jau senai „okupavo“ užsienio šalių interesantai, o nauja mašinų pardavėjų kryptis – tolimieji Rytai ir Afrika.

Gana senai buvo galima pajusti optimizmo gaidelę kalbant apie naudotų automobilių prekybą Kauno automobilių turguje. Didžiausias Europoje turgus pastariaisiais metais vis traukiasi, tačiau pasibaigusios vasaros rezultatai nuteikė gana optimistiškai, o optimizmo įpūtė Kaune kol kas mažai matyti ukrainiečiai. Atrandamos tolimos užsienio rinkos optimizmo suteikia ir kitiems rinkoms žaidėjams.

Ukrainos prekeiviai ieško tik tai, kas pigiausia. Kaina – pagrindinis akcentas ne tik ukrainiečiams, bet ir lietuviams. Beje, lietuvių pasirinkime naujienų nėra – Lietuvos keliuose ir toliau dominuos Vokietijos gamintojų mašinos.

Ukrainiečių invazija

Kauno autoturgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis sako, kad šią vasarą situciją pakeitė į turgų plūstelėję ukrainiečiai.

„Vasara kaip ir visai nebloga, gyva vasara. Ukrainiečiai pridėjo vasarai gyvumo – dar ir dabar jie perka automobilius. Dabar ukrainiečiai tampa pagrindiniais pirkėjais. Jų buvo ir anksčiau, bet ne tiek daug. Dabar jų skaičius auga, nes pas juos pasikeitė muitų sistema. Įvyko gana reikšmingas pokytis. Turgelis gyvas, nors automobilių nedaug. Dabar mūsų pirkėjai ruošiasi važiuoti pirkti automobilių į Vokietiją, Belgiją, nes jie baigė atostogas – vasarą jie buvo uždarę garažus“, – DELFI teigė V. Naujanis.

Ukrainos pirkėjus į Lietuvą atginė pasikeitusi muitų sistemą. Tiesa, ukrainiečiai dairosi į pigiausias mašinas.

„Jie ieško pigių automobilių, kainuojančių iki 2 tūkst. eurų. Populiarios „Audi“ mašinos, tačiau viskas remiasi į kainą. Jie dirba kaip sanitarai – išvalo Lietuvą nuo pigių, suvažinėtų automobilių. Surasti pigų automobilį turguje nėra lengva, internetas aplenkia – turguje tokių naujų pigių automobilių neatveža. Tai jau Lietuvoje buvę automobiliai, kuriuos žmonės nori parduoti. Daug tokių pigesnių automobilių yra provincijoje. Jie kraunasi automobilius ant autovežio ir veža į Ukrainos-Slovakijos pasienį. Tokia dabar tendencija“, – pastebi V. Naujanis.

Tuo tarpu Lietuvos pirkėjų įpročiai ir prioritetai nesikeičia.

„Nieko naujo – lietuviai renkasi kuo pigesnį automobilį ir kad būtų vokiškas. Vokiški modeliai dominuoja. Anksčiau atsimenu, kad emigrantai sugrįžę ieškodavo vienatūrių, o dabar to nėra. Žiemą populiarūs įvairūs visureigiai, bet dar reikia truputį palaukti ir pažiūrėti, ar šią žiemą tendencija išliks“, – sako V. Naujanis.

Atrado naujas rinkas

JAV – Lietuva – Vokietija. Vokietija – Lietuva. Tokia pirkimų-pardavimų schema pastaruoju metu tampa vis efektyvesnė ir populiaresnė, pastebi „BRC Auto“ lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Žilvinas Voverys.

„Dalis pardavimų nukrypo į Vakarų rinką, Vokietiją. Vieni tralai veža mašinas į Vokietiją, kiti – iš Vokietijos į Lietuvą. Tai jau nėra paslaptis. Į Vokietiją išvažiuoja išskirtinės mašinos – sportinės ir senovinės. Kalbame apie tokius modelius, kaip „BMW M3“ ar M5, M6, „Audi RS“ modeliai. Tokios mašinos buvo parvežtos iš JAV, galimai suremontuotos ir parduodamos į Vokietiją. Tai ir tokie automobiliai, kaip „Ford Mustang“. Arba senoviniai automobiliai, kabrioletai. Tokios mašinos tralais išvažiuoja į Vokietiją“, – DELFI teigė Ž. Voverys.

Be to pastaruoju metu automobilių pardavimų geografija ėmė drastiškai plėstis.

„Turime pastovius pirkėjus Kambodžoje. Aš lenkiu prie to, kad kuo toliau, tuo labiau visa prekyba persikelia į internetą ir atstumai jau nebeturi reikšmės. Parduoti automobilį į Kambodžą ar į kurią Afrikos šalį jau nieko nuostabaus nėra. Atstumų jau nėra – mašinos plaukia iš JAV, paskui važiuoja į Vokietiją, Belgiją, Suomiją, Afriką ar tą pačią Kambodžą. Tai jau nėra nieko stebuklingo. Be to ir mūsų geografinė padėtis labai patogi.

Viskas labai įdomu. Tik labai svarbu gerai užsirekomenduoti ir pasiūlyti kokybišką prekę, nes gali labai greitai nudegti, kaip pats perki ir parduodi. Nuveši ne tokią prekę ir ta rinka užsidarys visiems laikams. Tai mes visi bendrai turėtume tas rinkas išsikovoti ir saugoti“, – sako Ž. Voverys pridurdamas, kad įmonė net priėmė darbuotoją, kuris dirbtų išskirtinai su Rytų ir Afrikos šalių klientais.

Ž. Voverys sako, kad ateityje pardavimai į tolimas užsienio šalis tik didės.

„Viskas keičiasi ir įdomūs dalykai dedasi rinkoje. Prieš 20 metų nuvažiuodavai į Radviliškį ir mašiną pardavei arba nepardavei. O dabar reikia įdėti energijos į „online“ reklamą. Viskas klostosi neblogai. Viskas keičiasi, bet ne į blogą pusę, nes atsidaro didelės rinkos. Jei kalbėtume apie Afriką, tai ten daug pinigų, didžiulė rinka ir gali pirkti ir seną, ir naują techniką, ir sunkvežimius, ir lengvuosius automobilius. Manau, kad ateityje mūsų laukia neblogi laikai“, – įsitikinęs Ž. Voverys.

Daugiau skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA