Visi žino, jog draudžiama eksploatuoti techniškai netvarkingą automobilį. Į šį apibrėžimą įeina ir vairavimas nudilusiomis padangomis. Tiesa, nepanašu, jog vienai didžiausių keleivių vežėjų Kauno mieste tai labai rūpėtų.
[galerija kiek=””]
Portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas Martynas atsiuntė nuotraukas, kuriose užfiksuotas UAB „Kautra“ priklausantis maršrutinis taksi visiškai susidėvėjusiomis padangomis.
„Norėjau atkreipti dėmesį į mūsų miesto naujų mikriukų padangas, ant kurių protektoriaus nė žymės. Saugumas? Ne, negirdėjom“, teigė skaitytojas Martynas.
Kas vyksta Kaune susisiekus su „Kautros“ marketingo ir rinkodaros vadybininku Mindaugu Sakalausku šis teigė, jog vos išgirdus apie šį atvejį iš karto buvo išsiųsti specialistai sustabdyti ir patikrinti situaciją dar mikroautobuso maršrute, tačiau specialistai patikino, jog padangų protektorius atitiko būtiną 2mm reikalavimą.
„Džiaugiamės, kad mūsų miestiečiai yra atidūs, pilietiški bei skiria dėmesį saugiam keliavimui. Užtikriname, kad maršrutiniai taksi Kauno miesto gatvėse važinėja techniškai tvarkingi ir saugūs. Šiuo konkrečiu atveju patikrinome maršrutinio taksi padangų protektoriaus gylį ir jis atitiko keliamus saugumo reikalavimus“, – vėliau atsiųstame laiške rašė UAB „Kautra“ eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas.
„Mūsų įmonėje dirba profesionalūs technikai, kurie nuolat tikrina autobusų techninę būklę. Kauniečiai gali būti ramūs, gatvėse važinėja ne tik nauji ir patogūs, bet ir techniškai tvarkingi maršrutiniai taksi. Dar kartą dėkojame Jūsų skaitytojui už dėmesį, skiriamą saugiam keliavimui“, – tęsė jis.
Žurnalistui paprašius pamatyti skaitytojo minimą mikroautobusą gyvai į tolimesnius redakcijos prašymus nebuvo atsakyta.
Baudos baimės neįvaro?
Jei kelių policijos pareigūnai sustabdytų keleivius vežantį mikroautobusą plikomis padangomis, tragedijos nebūtų – įmonė susilauktų piniginės baudos nuo 28 iki 43 eurų. Taip pat, jei tai būtų pirmasis nusižengimas suma galėtų būti sumažinta pusiau.
Pasak Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos poskyrio vedėjos Odetos Tumelytės, bauda būtų tokio dydžio, nes ji nesiskiria nuo įprastos, kurią gautų paprastas vairuotojas už tokį patį pažeidimą.
Draudimas išieškotų pinigus
Nelaimės atveju, draudimo kompanijos galėtų visą žalą išieškoti tokiu pačiu būdu, kaip tai daroma kai avariją sukelia girtas vairuotojas. Tiesa, kad taip įvyktų, ekspertai turi pripažinti, jog transporto priemonė buvo techniškai netvarkinga, portalui Kas vyksta Kaune teigė „Lietuvos draudimo“ atstovė ryšiams su visuomene Ingrida Žaltauskaitė.
Kodėl negalima naudoti nusidėvėjusių padangų?
Ne paslaptis, jog susidėvėjusios padangos praranda sukibimą su kelio danga, tad stabdymo kelias tampa ilgesnis, tačiau netvarkingame automobilyje atsiranda ir kitų pavojų. Kuo mažesnis padangos protektorius – tuo didesnė tikimybė, jog esant drėgnoms sąlygoms transporto priemonė visiškai praras sukibimą su asfaltu. Tai būtų itin pavojinga važiuojant Parodos gatve, kur ir veda minimo maršrutinio taksi kelias.