Portalas „Kas vyksta Kaune“ tęsia straipsnių ciklą, kuriame pateikiamos svarbios tą dieną spaudoje paskelbtos naujienos (kalba netaisyta), kurias pavyko išsaugoti Architektūros ir Urbanistikos tyrimų centro komandai. Rugpjūčio 1-ąją 1935-ais metais „Lietuvos aidas“ išspausdino straipsnį apie tai, kad Kaunas atsisveikino su siauruoju geležinkeliu.
„Kasdien pro Kauną pravažiuodavo 128 traukinėliai. Iš viso geležinkeliukas pervežė apie 35.000.000 keleivių. Šiandien jau ardomi jo bėgiai. Tarnautojai perkeliami į kitus ruožus. (Pasikalbėjimas su siaurųjų geležinkelių direktorium inž. V. Račkausku).
Vakar vakare 11 val. Kauno siaurųjų geležinkelių ruože paskutinis traukinys iš senamiesčio pravažiavo į A. Panemunę. Gyvenantiems pagal traukinėlio ruožą jis nuolat gadino nervus ir maitino stipriais anglies dūmais. Daug kartų buvo pasikėsinta jį likviduoti, bet Šančių ir Panemunės gyventojų, daugiausia neturtingojo luomo, prašymai su tūkstančiais parašų jo gyvenimą vis prailgindavo. Pagaliau, Kauno miesto taryba nutarė prašyti susisiekimo ministerija jį panaikinti. Vakar vakare sustabdžius traukinėlį, Kaunas pasilaisvino iš dviejų, okupantų paliktų, susisiekimo priemonių: prieš kelis metus triukšmingomis „manifestacijomis“ palaidojo caro Rusijos paliktą „konkę“, o vakar vakare tyliai, tik keliems keleiviams tevažiuojant, likviduotas vokiečių okupantų didž. karo metu įrengtas traukinėlis.
Šįryt kreipėmės į siaurųjų geležinkelių direktorių inž. V. Račkauską pasiinformuoti apie likviduotąjį traukinėlį.
Kauno traukinėlio bėgiai, garvežiai, vagonai ir kiti įrengimai bus sunaudoti kitiems ruožams, nes tokio platumo bėgiais siaurieji geležinkeliai yra Kazlų Rūdoje, Jonava – Ukmergė ir dar keliose vietose. Bėgiai iš A. Panemunės pusės jau šiandien pradėti ardyti. Tarnautojų šiame ruože buvo apie 100, bet siaur. Geležinkelių direkcija palaipsniui juos mažino. Vakar jų buvo 82. Kai kurie paleidžiami į pensiją, o kiti bus nukelti į kitus siaur. gelež. Ruožus ir keli užskaityti kandidatais tarnybai gauti.
Lietuvos nepriklausomybės metais traukinėlis yra pervežęs apie 35.000,000 žmonių. Paskutiniais metais padidėjus autobusų skaičiui ir pasunkėjus gyvenimo sąlygoms kasmet pervežamų keleivių skaičius mažėjo, bet vis dėlto, kasdien Kauno pakraščiu pravažiuodavo 128 traukinėliai.
Traukinėlio tarifas, tiesa, buvo žemas – nuolatiniu bilietu už 12,80 lt. mėnesiui galėjo keleivis važiuoti kiek tik norėjo. Autobusu važiuoti mėnesinis nuolatinis bilietas kaštavo 24 lt. Tačiau traukinėlis savo išlaidas padengdavo. Buvo mėginta juo vežioti ir prekes, bet praktika parodė, kad tai neįmanoma. Nuo to atsisakyta. Keleiviams buvo leidžiama vežtis ir didesnį bagažą.
Per visą laiką žymesnių katastrofų traukinėlis neturėjo. Tiesa, buvo nemaža susidūrimų su autobusais, sunkvežimiais, vežimais ir dviratininkais, bet skaudžių tų susidūrimų pasekmių beveik nebuvo. Taukinėlis yra atėmęs nemažam žmonių skaičiui gyvybę, bet tie atsitikimai daugiausia buvo ne katastrofų pasėka, o tik dėl keleivių neatsargumo, kurie, važiuojant traukinėliui, mėgindavo iš jo iššokti ar į jį įšokti. Daugiausia nelaimingų atsitikimų buvo su girtais keleiviais.“