Ketvirtadienio vakarą kino mylėtojai ir užsienio kino kūrėjai susirinko į iškilmingą 21-ojo „Kino pavasario“ uždarymo ceremoniją. Tradiciškai renginio metu buvo išdalinti prizai tarptautinių konkursinių programų nugalėtojams bei paskelbti daugiausia publikos simpatijų sulaukę filmai.
[galerija kiek=”4″]
Šiais metais žiūrovus labiausiai sužavėjo ispanų režisieriaus Cesc Gay drama „Trumanas“ („Truman“) apie paskutinį dviejų geriausių draugų susitikimą. Festivalio publika savo balsus už geriausią trumpametražį filmą atidavė nuotaikingam animaciniam filmui „(Otas)“ („(Otto)“, rež. Marieke Blaauw, Joris Oprins, Job Roggeveen).
„Geriausi kino meistrai skleidė tokias emocijas, kurioms buvo sunku atsilaikyti ne tik Vilniaus, bet ir Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Šiaulių žiūrovams. Tikiu, kad ta emocija, kurią paskleidėme per festivalį, išliks iki kitų metų“, – sakė „Kino pavasario“ direktorė Vida Ramaškienė.
Ceremoniją pradėjo dainininko Vido Bareikio atliekamas šių metų „Kino pavasario“ himnas – legendinės grupės „Beach Boys“ kūrinys „God Only Knows“ iš filmo „Meilė ir malonė“. Renginio metu publikai taip pat savo kūrinius atliko dainininkės Jurga Šeduikytė ir Erica Jennings. Ceremoniją vedė Marijus Žiedas ir aktorė Aistė Diržiūtė.
Išdalinti prizai konkursinių programų nugalėtojams
Šiais metais konkursinių programų nugalėtojams buvo įteiktos skulptoriaus Algirdo Kuzmos kurtos statulėlės. Programą „Nauja Europa – nauji vardai“, skirtos debiutiniams arba antriems vaidybiniams režisierių iš Vidurio ir Rytų Europos filmams, darbus vertino tarptautinė žiuri: kino kritikas ir istorikas Andrey Plakhov (Rusijos Federacija), režisierius, scenarijų autorius Gus Van den Berghe (Belgija), Talino kino festivalio „Juodosios naktys“ atrankos komiteto narys, Taragonos kino festivalio REC direktorius Javier Garcia Puerto (Ispanija), Busano tarptautinio kino festivalio programos sudarytojas, kino kritikas, Korėjos kino istorijos dėstytojas Jin Park (Pietų Korėja) bei kino kritikė, žurnalistė Pamela Biénzobas (Čilė).
Pirmą kartą festivalio istorijoje žiuri nariai geriausio programos „Nauja Europa – nauji vardai“ juostos apdovanojimą skyrė dviems filmams – „Aš Olga Hepranova“ („I, Olga Hepnarova“, rež. Petr Kazda ir Tomáš Weinreb) bei „Troškulys“ („Thirst“, rež. Svetla Tsotsorova). „Už drąsią visuomenės interpretaciją ir ekspresyvų asmenybės portretą filme „Aš Olga Hepnarova“,“ – įteikdama apdovanojimą režisieriams sakė žiuri narys Andrey Plakhov.
„Už visų kinematografijos elementų harmoniją ir visais aspektais įspūdingai įgyvendintą filmą,“ – „Troškulio“ filmą apibūdino žiuri narė Pamela Biénzobas. Geriausia režisierė paskelbta Agnieszka Smoczyńska už fantasmagorišką juostą „Šokių aikštelės dukterys“ („The Lure“). „Linkiu visiems atrasti savo žuvies uodegą“, – iš video sveikinimo ceremonijoje dalyvauti negalėjusi kalbėjo režisierė. Geriausia aktorė pripažinta Monika Naydenova už turtingą, intriguojantį vaidmenį ir provokatyvų pasitikėjimą filme „Troškulys“ („The Thirst“), o geriausiu aktoriumi tapo Uliks Fehmiu, sukūręs kompleksišką personažą filme „Mūsų kasdienis gyvenimas“ („Our Everyday Life“). „Tai labai svarbus pastebėjimas ne vien aktoriui, bet ir visai filmo komandai“, – atsiimdama aktoriaus prizą sakė filmo režisierė Ines Tanović.
Tarptautinės festivalių konfederacijos CICAE komisijos nariai: Monso „Love“ kino festivalio vykdantysis direktorius André Ceuterick (Belgija), kino kuratorė Gertraud Eiter (Austrija) ir už Vilniaus kino teatro „Pasaka“ programą ir komunikaciją atsakinga Rūta Švedkauskaitė (Lietuva), taip pat vertino šios programos filmus ir geriausiu išrinko režisierės Mirjana Karanović juostą „Gera žmona“ („A Good Wife“). „Į šį filmą įdėjau visą savo energiją, talentą ir asmenybę. Džiaugiuosi, jog filmas jungia žmones visame pasaulyje“, – video sveikinime kalbėjo režisierė.
Trečius metus festivalyje rengiamos programos „Baltijos žvilgsnis“ pristatančios Baltijos jūros regiono kino režisierių darbus vertino tarptautinė žiuri, kurią sudarė: kino kritikas ir istorikas Ariel Schweitzer (Izraelis), Dublino tarptautinio kino festivalio direktorė Gráinne Humphreys (Airija), prodiuserė Juliette Lepoutre (Prancūzija), praėjusiais metais programos „Nauja Europa – nauji vardai“ geriausia aktore už vaidmenį filme „Pamoka“ pripažinta Margita Gosheva (Bulgarija), režisierius, scenarijų autorius, prodiuseris, kurio filmas „Aloysas“ rodomas šių metų „Metų atradimai“ programoje, Tobias Nölle (Šveicarija).
Geriausiu programos „Baltijos žvilgsnis“ filmu paskelbtas Šiaurės Korėjoje filmuotas režisieriaus Vitaly Mansky darbas „Čia visad šviečia saulė“ („Under the Sun“). „Ačiū, kad parodėte mums stiprią, iššūkių kupiną Šiaurės Korėjos propagandos mechanizmo viziją, ir už delikatų bei žmogišką jaunos merginos paveikslą, kuri negali pasipriešinti ideologinėms jėgoms“, – apdovanojimą įteikdama sakė viena iš žiuri narių. „Be laisvės gyvenimas yra beprasmis“, – tarė specialiai į „Kino pavasario“ uždarymo ceremoniją atvykęs režisierius Vitaly Mansky. Geriausio režisieriaus apdovanojimą atsiėmė Mantas Kvedaravičius už filmą „Mariupolis“, fiksavusį Ukrainos, Donecko srities miesto gyventojų kasdienybę. Tarptautinėse konkursinėse „Kino pavasario“ programose lietuvių kino kūrėjui prizas įteiktas pirmą kartą. „Norisi padėkoti visai komandai ir žmonėms, apie kuriuos ir yra šis filmas. Taip pat noriu išreikšti padėką žvejui, kuris filme nieko nesugauna,“ – atsiimdamas prizą dėkojo M. Kvedaravičius.
Geriausia aktorė už intymų ir nuoširdų vaidmenį be barjerų dramoje „Komuna“ („The Commune, rež. Thomas Vinterberg) paskelbta Trine Dyrholm, o geriausiu aktoriumi tapo Oleg Maximov, vaidinęs pats save dokumentiniame filme „Donžuanas“ („Don Juan“, rež. Jerzy Sladkowski). „Trapus ir žmogiškas personažas, kurio kilni dvasia įsileido į savo visatą“, – paskelbdama apdovanojimą sakė žiuri narė Margita Gosheva. Specialaus paminėjimo prizas skirtas ir švedų režisierės Hannos Skold filmui „Močiutė šoka ant stalo“ („Granny‘s Dancing on the Table“). „Režisierius atkreipia dėmesį į smurtą artimoje aplinkoje ypatingai asmenišku, drąsiu ir vaizdingu būdu. Kino menas padeda kalbėti tema, kurią žodžiais būtų sunku apibūdinti. Tai nutrūktgalviškas, brutalus ir magiškas meno kūrinys. Prašau, nesustok kurti filmų“, – sakė žiuri narys Tobias Nölle.
Uždarymo ceremonijos metu taip pat išdalinti prizai ir geriausiems programos „Trumpas konkursas“, kurioje rungėsi 27-i režisieriai iš Rytų ir Vidurio Europos, filmams. Šiais metais konkurso filmus vertino: režisierius, scenarijų autorius, prodiuseris Martín Mejía Rugeles (Kolumbija), režisierė, scenarijų autorė, aktorė Uisenma Borchu (Mongolija), kurios filmas „Nežiūrėk į mane taip“ pateko į festivalio „Kritikų pasirinkimas“ programą, režisierius, scenarijų autorius, prodiuseris Yorgos Zois (Graikija). Geriausiais „Trumpo konkurso“ filmas – „Baimė“ („Fear“, rež. Mihal Blaško). „Filmas atskleidžia šiurkštų šiandieninį paauglių gyvenimą, leidžia įsiklausyti į vidines vaikino, kuriam kiekvieną dieną tenka susidurti su smurtu, mintis,“ – sakė žiuri narė U. Borchu. Specialiuoju paminėjimo prizu apdovanota juosta „Galas skaistybei“ („End of Puberty“, rež. Fanni Szilágyi).
Papildoma „Kino pavasario“ savaitė
Papildomų festivalio seansų metu, balandžio 15–21 d., bus galima išvysti mistinę dramą „Gyvatės apkabinimas“, nepaprastai vizualią juostą „Nuotaka“, dokumentinį filmą „Geismas ir garsas Vakarų Berlyne (1979-1989)“, islandų jautrų filmą „Avinai“ ir kitus daugiausiai žiūrovų dėmesio susilaukusius festivalio filmus.
Balandžio 19 d., po filmo „Juoda“ seanso, su Vilniaus žiūrovais susitiks jo režisieriai Adil El Arbi ir Bilall Fallah bei pagrindinė aktorė Martha Canga Antonio. Už jaunos merginos Mavelos, įsimylėjusios priešininkų gaujos narį, vaidmenį M. C. Antonio Talino kino festivalyje „Juodosios naktys“ pelnė geriausios aktorės apdovanojimą, o šių metų Berlyno kino festivalyje dalyvavo kaip viena iš „European Shooting Star“ aktorių