Siekiant išugdyti inteligentišką asmenybę, jau nuo pat ankstyvųjų vaikystės dienų reikia puoselėti vaiko kūrybinius gebėjimus. Šiuos gyvenime parankius įgūdžius vaikystėje geriausiai lavina meninė veikla, kurios tarpe garbingą vietą užima muzika.
Pastaruoju metu vis labiau populiarėja iš JAV kilusi ugdomoji muzikinė disciplina vaikams – miuziklas.
Miuziklas kaip žanras yra labiausiai paplitęs Amerikoje. Ten bene kiekvienoje vidurinėje mokykloje yra statomi miuziklai, kas jau tapo kasmetine mokyklos bendruomenių tradicija.
Muzikos kūrybiškumo įgūdžius vaikams ugdyti geriausia didesnėje grupėje – teigia vaikų muzikinio ugdymo centro „Muzikos miestas“ vadovė Giedrė Teiberytė. Dirbant didesnėje grupėje išmokstama ne tik muzikuoti, bet ir bendrauti bei su aplinkiniais. Vykstant tokiems užsiėmimams vaikai kartu žaidžia, pajunta muziką, jos ypatybes, susipažįsta su muzikiniais instrumentais bei padeda pamatus muzikos kūrimo link. Miuziklo kūrimo metu pasitelkiami kompleksiniai užsiėmimai, kurie leidžia įvaldyti instrumentus bei įvairias muzikines disciplinas. Vaikai besimokydami miuziklo pradmenų, savo dainoms patys kuria muziką bei tekstus, patys dainuoja ir vaidina.
G. Teiberytės teigimu sisteminga muzikinė veikla padeda įsisavinti socialinius vaidmenis, padeda save išreikšti, ugdo intelektinius gebėjimus. Augant kartu su muzika vaikai ir paaugliai lengviau įsilieja į visuomeninį gyvenimą, pradeda drąsiau reikšti savo mintis.
Kaune veikiančiame muzikinio ugdymo centre „Muzikos miestas“ vykdomos moderniojo muzikinio ugdymo programos paremtos „Conmusica“ ugdymo metodika, kuri leidžia miuziklo pagalba visapusiškai lavinti ne tik techninius, bet ir kūrybinius vaikų sugebėjimus. Vaikų muzikiniams įgūdžiams progresuojant, į programą būna įjungiamos bei užduotims sunkinti pasitelkiamos ir „Suzuki“ bei „Orfo“ muzikinio lavinimo technikos.
Vaikų ugdymas su muzika prasideda nuo pusės metų amžiaus bei tęsiamas iki brandos. Prisijungti prie muzikinio ugdymo grupių gali ne tik vaikai ar paaugliai, bet ir suaugusieji. Vadovės teigimu, ypač didelis dėmesys skiriamas besilaukiančioms mamoms.
„Vaiko muzikalumą galima pradėti lavinti ne tik nuo pirmųjų metų, bet dar ir jam esant įsčiose. Tyrimais įrodyta, kad vaikas jaučia aplinką dar iki gimimo, todėl didelį dėmesį centre skiriame besilaukiančių mamų muzikiniam ugdymui. Tokiu būdu mama ne tik išmoksta muzikuoti, bet ir padeda pamatus savo vaiko muzikalumui“, – pasakoja „Muzikos miestas“ vadovė G. Teiberytė.
Giedrė džiaugiasi, jog tėvai vis labiau supranta, kad tradicinių bendrojo ugdymo disciplinų asmenybės augimui nepakanka ir vis labiau atsigręžiama į modernaus neformaliojo ugdymo priemones kurios suteikia galimybes atrasti bei lavinti vaikų prigimtinius talentus, kurių turi kiekvienas.