Nuo sausio gyventojų laukia naujovė atsiskaitant už paslaugas: už dujas ir elektrą mokėjimus priims ta pati įmonė, todėl nebereikės dukart mokėti už pavedimus.
Neatmetama, kad vėliau pavedimu vienai įmonei bus galima sumokėti ir už daugiau komunalinių paslaugų, bet tokias paslaugas jau teikianti įmonė „Viena sąskaita“ piktinasi ruošiama naujove.
Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos energija“ jungia dujų ir elektros energijos tiekimo paslaugas. Dėl to dabartiniai „Lesto“ ir „Lietuvos dujų“ klientai bus aptarnaujami prie „vieno langelio“.
Planuojama nuo sausio sujungti ne tik klientų aptarnavimą, tinklų priežiūrą, bet ir sąskaitų, įmokų, skolų administravimą, taip pat ir mokėjimus už elektros ir dujų tiekimą.
„Lietuvos energijos“ Finansų ir iždo departamento direktorius Darius Kašauskas dėsto, kad klientams tai duotų naudos, nes jie sulauks ne tik aptarnavimo dėl abiejų paslaugų vienoje vietoje, bet ir patogiau užsisakys naujų paslaugų, vienu metu galės deklaruoti apskaitos prietaisų rodmenis, gaus vieną sąskaitą už dvi paslaugas ir galės sutaupyti atsiskaitydami vienu mokėjimu.
„Klientams gauti vieną sąskaitą už dujas ir elektrą yra įprasta praktika daugelyje Vakarų Europos šalių“, – komentavo D. Kašauskas.
Tačiau vieningo atsiskaitymo už įvairias sąskaitas teikiančią bendrovę „Viena sąskaita“ papiktino tolesni įmonės planai.
„Grupė investuoja į klientų aptarnavimo ir mokėjimų priemones, kurios leidžia kurti naudą klientams ir mažinti grupės išlaidas. Ateityje, atsižvelgiant į vartotojų poreikius, siūlysime turima grupės infrastruktūra naudotis ir kitoms komunalines paslaugas teikiančioms įmonėms“, – kalbėjo D. Kašauskas.
Bendrovės „Viena sąskaita“ vadovas Vytenis Ziberkas tokiu „Lietuvos energijos“ sprendimu yra pasipiktinęs, nes, jei paslauga būtų siūloma ir kitoms komunalines paslaugas teikiančioms įmonėms, ji sudarytų konkurenciją jo vadovaujamos įmonės veiklai.
„Rinkoje veikia apie 30 įmokas priimančių įstaigų: bankai, kredito unijos, mokėjimo paslaugų įmonės, kurios yra priverstos konkuruoti siūlydamos mažesnę kainą arba patogesnę paslaugą. Dažnai už per didelius įmokos priėmimo įkainius kritikuojami bankai jau nebėra vieninteliai rinkos žaidėjai. Jų užimama rinkos dalis susitraukė iki trečdalio. Dalį klientų perėmė lanksčiau dirbantys nauji rinkos dalyviai. Todėl natūraliai kyla klausimas, kam „Lietuvos energijai“ už mokesčių mokėtojų pinigus kurti su jų veikla nesusijusias paslaugas, kurių rinkoje ir taip daug? Kas už tai mokės? Kokia nauda vartotojui?“, – klausė jis.
Įmonės vadovas pritaria bendrovės sprendimui steigti vieną aptarnavimo padalinį, kuris leis sumažinti išlaidas aukštesnio lygio vadovų atlyginimams, informacinėms sistemoms, fizinių klientų aptarnavimo vietoms išlaikyti.
„Vartotojas patogiai gaus visus atsakymus apie įmonės grupių teikiamas paslaugas vienoje vietoje, – mano V. Ziberkas. – Steigimas naujų paslaugų, kurios nesusijusios su įmonių tiesiogine veikla ir kurioms įmonės neturi jokių kompetencijų, iš karto kelia daug klausimų. Kalbu apie planus tapti mokėjimų paslaugų teikėju. Mano nuomone, minėta įmonė vietoj naujų paslaugų teikimo galėtų maksimaliai išnaudoti savo išskirtines kompetencijas energetikos sektoriuje ir sutelkti dėmesį į tai, ko iš jų tikisi šiandienos ir ateities vartotojas.“
Jo nuomone, kurti vieningo atsiskaitymo platformą yra netikslinga, nes šiuo metu tokia paslauga teikiama jo vadovaujamos įmonės ir kainuoja 1 eurą.
„Gerai žinau, ką reiškia ir kiek kainuoja sukurti tokią sistemą, kalbu ne apie programinę įrangą, o apie visą infrastruktūrą su plačiu bendradarbiaujančių įmonių ratu, ir kiek pastangų reikia, kad įtikintum vartotoją ja naudotis. Todėl bijau vieno – kad neturint tinkamų kompetencijų, iš mokesčių mokėtojų pinigų bus sukurtas prastas imitacinis produktas su menka pridėtine verte“, – dėstė komentare jis.