Jau metus keleivius vežantys maršrutiniai taksi keičia kauniečių požiūrį

Lygiai prieš metus, į Kauno gatves išriedėjo naujieji marštutiniai taksi. Nuo jų darbo pradžios nuvažiuota daugiau nei 6 mln. kilometrų ir pervežta virš 3 milijonų keleivių.

Kasdien į miesto gatves išvažiuoja 73 transporto priemonės, o jas vairuoja 188 vairuotojai. Praėjus metams, apie maršrutinių taksi naujienas ir nuveiktus darbus kalbiname UAB „Kautra“ generalinį direktorių, Liną Skardžiuką.

Kaip vertinate pirmus metus, kuomet Kaune važiuoja naujieji maršrutiniai taksi?

Metai tikrai įdomūs, pilni iššūkių. Nors dirbome tikrai daug ir sunkiai, patys būdami kauniečiais ir miesto patriotais džiaugiamės naujomis ir pagerintomis keliavimo sąlygos ir nesikuklindamas pasakysiu, dėl to ir gražesniu miestu. Džiaugiamės, kad keleiviai priprato prie naujų, gražių ir švarių maršrutinių taksi bei užmiršo senuosius – aplūžusius, tamsius, senus autobusus ir kelia mums vis didesnius reikalavimus. Miestui neabejotinai buvo reikalingas maršrutinių taksi atnaujinimas, nes dalis senųjų transporto priemonių buvo visiškai nusidėvėjusios, dažnai gendančios. Vasaros metu keleiviai dar labiau jautė skirtumą nuo senųjų maršrutinių taksi. Visuose autobusuose veikia oro kondicionieriai kas suteikia atgaivos karštą vasaros dieną.

Skaitytojai skundėsi dėl neveikiančių kondicionierių vasaros metu

Patikinu, kad visuose maršrutiniuose taksi veikia kondicionieriai ir jie yra naudojami. Tikrai netaupome šioje vietoje ir visi vairuotojai yra įpareigoti, naudoti visas priemones, kad keleiviai kelionės metu jaustųsi komfortabiliai. Aišku, sudėtinga sukontroliuoti, ar visi vairuotojai elgiasi tinkamai, šiuo atveju ar naudojo kondicionierių. Kita vertus, turime suprasti visi, kad kai lauke 30 ir daugiau laipsnių karščio, o durys atsidarinėja kas kelios minutės, kondicionieriai nepajėgia atšaldyti oro iki norimos temperatūros. Todėl visuomet prašome keleivių tokiais atvejais kreiptis į mūsų kokybės skyrių ([email protected]) ir kartu spręsti kilusias problemas.

Ar gali kauniečiai tikėtis daugiau maršrutų ir dažnesnio maršrutinių taksi važiavimo?

Pradėdami darbą su maršrutiniais taksi nuo pat pradžių stebime keleivių srautus, juos analizuojame, atliekame monitoringą. Dėl to, bendradarbiaudami su miesto savivaldybe, populiariausiuose maršrutuose padidinome autobusų kiekį. Pavyzdžiui, populiariausio 57-ojo maršruto autobusų kiekį padidinome vietoj planuotų 10 autobusų iki 13. 54-ojo maršruto autobusų skaičių padidinome nuo 10 iki 12 ir t.t. Reaguojame į keleivių poreikį ir kiek leidžia savivaldybės transporto skyrius, stengiamės padažninti autobusų važiavimą.

Bet yra ir maršrutų, kuriuose važiuoja mažiau autobusų?

Po metų darbo galima tvirtinti, kad ilgi maršrutinio taxi maršrutai nepasitvirtina. Skirtinguose rajonuose reikalingas skirtingas intensyvumas. Pvz  52 ir 56 maršrutų centrinėje miesto dalyje reikalingas 10 min intrevalas, o Romainiuose, Vaišvydavoje, Rimgauduose ar Neveronyse toks dažnis per didelis.

Metų darbas parodė, kad ilgi maršrutinio taksi maršrutai nepasitvirtina. Pavyzdžiui 52-ojo maršruto dažnumas Romainiuose ir Vaišvydavoje reikalingas daug mažesnis nei maršruto atkarpoje nuo Šilainių iki Panemunės. Analogiška situacija 56-ame maršrute. Neveronyse, Palemone ir Ringauduose reikalingas dažnumas yra daug mažesnis nei atkarpoje nuo Petrašiūnų iki senamiesčio. 56 maršrutu naudojasi mažiausiai keleivių. Pajamos už bilietus nedengia maršruto eksploatacijos kaštų. Tiesa, reikia priminti, kad nuo 2014 m. rudens keleivius iš Ringaudų pradėjo vežioti naujo miesto 32-ojo maršruto autobusai. Tai ženkliai sumažino keleivių skaičių 56 maršrutinio taksi maršrute ir tuo pačiu jo reikalingumą. Nuolat bendraujame su savivaldybe ir teikiame pasiūlymus, kaip galėtume suteikti paslaugą kuo daugiau miesto gyventojų.

Kokie tai pasiūlymai?

Prieš pradedant dirbti „Kautrai“, Kauno miesto savivaldybė radikaliai pertvarkė maršrutinių taksi maršrutų tinklą. Daug maršrutų pakeista ir panaikinta. Vietoje panaikintų atsirado naujų maršrutų.

Suprantu, kad ne visi pasikeitimai buvo teigiamai priimti keleivių. Keleiviai pasigedo 55-ojo maršruto Šiaurės prospekte, 54-ojo maršruto prie Kauno pilies ir kt. Naujieji maršrutai aplenkė Baranausko ir kitas intensyvesnes gatves. Analizuojame situaciją ir jau turime paruošę pasiūlymų paketą savivaldybei, kurį tikimės įgyvendinti, atnaujinus eismą Panemunės tiltu. Tiek mūsų, tiek ir savivaldybės pagrindinis tikslas, kad viešasis transportas atitiktų kauniečių poreikius.

Anksčiau senieji mikroautobusai garsėjo būtent dėl vairuotojų kultūros. O kaip dabar vertinate vairuotojų darbą?

Džiaugiamės „Kautros“ vairuotojais, matome kaip keleivių aptarnavimas keičiasi iš esmės.

Autobusuose nebeliko rūkančių, treningais apsirengusių, garsiai muziką klausiančių vairuotojų. Be abejo suprantame, kad tai nuolatinis darbas, nesustojame ir dirbame intensyviai ties šiuo klausimu – organizuojame tiek bendrus, tiek indivdualius mokymus, rengiame slapto pirkėjo tyrimus.

Vairuotojams sudarome geras darbo sąlygas ir tikimės, kad tai atsilieps ir jų darbe bei bendravime su klientais.

Miela, kad dalį autobusų vairuoja merginos, jų turime septynias. Džiaugiamės turėdami kolektyve moterų, tai ne tik gerai nuteikia keleivius, bet ir priverčia pasitempti kolegas vyrus.

Pastebėjome, kad sumokėjus už važiavimą bilietai keleiviams išduodami visada, ko dažnai trūkdavo senuosiuose mikroautobusuose. Kaip jums pavyko šią situaciją pakeisti?

Tikriausiai pastebite ir tai, kad maršrutiniuose taksi keleiviai nėra tikrinami plačiapečių kontrolierių, kurie kartais sukelia stresą keleiviams tikrinimo metu. Į maršrutinius taksi įdiegėme modernią keleivių skaičiavimo įrangą, skaičiuojančią kiekvieną keleivį ir rezultatus lyginanti su parduotais bilietais. Esant neatitikimui formuojamas pranešimas ir situacijos vaizdo įrašas.

Ar planuojate galimybę kauniečiams už keliavimą maršrutiniu taksi apmokėti Kauno miesto kortele?

Nuo pat naujų maršrutinių taksi darbo pradžios kalbame su savivaldybe ir siekiame, kad naujuose maršrutiniuose taksi būtų galima už kelionę atsiskaityti elektroniniu bilietu. Dirbame šiuo klausimu su savivaldybe ir tikimės, kad jau greitu metu maršrutiniai taksi bus integruoti į miesto elektroninių bilietų sistemą.

Dažniausiai įvairiomis progomis yra kažko palinkima. Ką norėtumėte metų proga palinkėti maršrutinių taksi keleiviams?

Keleiviams norėčiau palinkėti patogių kelionių bei bendradarbiavimo.. Norėčiau, kad keleiviai kartu prisidėtų prie viešojo transporto situacijos gerinimo aktyviai kreipdamiesi į mus su pasiūlymais, galbūt išryškindami vietas, kuriose reikėtų mums pasitempti. Tik kartu galime mieste sukurti gerą ir kokybiškai veikiantį susisiekimą maršrutiniais taksi.

Povilas Mačiulis, Kauno vicemeras

Visų pirma, džiaugiamės, kad Kauno gatvėmis važinėja nauji ir tvarkingi maršrutiniai taksi. Tik pradėję dirbti atlikome kelis esminius maršrutinių taksi tinklo patobulinimus. Pratęsus 54-ąjį maršrutą, atsirado susisiekimas tarp Aukštųjų ir Žemųjų Šančių bei tarp Kauno respublikinės ligoninės ir Kauno klinikų. Taip pat pagerinome susisiekimą su prekybos miesteliu „Urmas“ -keleivių pageidavimu 57 maršrutinis taksi važiuoja iki pat „Urmo“ ir dažnesniu tvarkaraščiu. Tai puikiai pasiteisino. Be to, specialistai peržiūrėjo ir pakoregavo populiariausių maršrutinių taksi važiavimo dažnumą. Labiausiai tai pajautė 57-ojo maršruto keleiviai. Šiuo metu analizuojame situaciją ir ruošiamės tolimesniam sistemos tobulinimui. Artimiausiu metu planuojame maršrutinius taksi integruoti į miesto elektroninių bilietų sistemą, taip pat – pertvarkyti keleivių informavimo sistemą taip, kad maršrutinių taksi atvykimo laikas būtų matomas viešojo transporto stotelių švieslentėse.

Paulius Keras, Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas

Praėjus metams galime teigti, kad maršrutinių taksi paslauga tapo viešojo transporto sistemos dalimi – naujos tvarkingos transporto priemonės, mandagūs ir uniformuoti vairuotojai neabejotinai kuria teigiamą miesto transporto sistemos įvaizdį. Pagaliau užtikrinamas maršrutinių taksi reisų reguliarumas, paslaugos ankstyvo ryto ir vėlyvo vakaro valandomis. Elektroninė stebėsenos įranga leidžia užtikrinti, kad suplanuoti tvarkaraščiai būtų įvykdomi.

Visos transporto priemonės aprūpintos rampomis neįgaliesiems, todėl ženkliai pagerėjo judėjimo negalią turinčių asmenų mobilumas. Elektroninė bilietų kontrolės įranga leidžia stebėti keleivių srautus reisuose ir šiuos duomenis panaudoti planuojant tvarkaraštį, taip pat užtikrinamas mokesčių surinkimas. Nuo metų pradžios jau turėjome galimybę stebėti keleivių srautus ir visuose maršrutinių taksi maršrutuose, todėl šio rudens sezono tvarkaraščiai jau sudaryti pagal realų apkrovimą. Didžiausi maršrutų ir tvarkaraščių pokyčiai laukia lapkritį, kai bus atnaujintas eismas Panemunės tiltu. Permainos turėtų labiausiai nudžiuginti Šančių ir Panemunės gyventojus.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA