Jau kuris laikas netylant kalboms ir diskusijoms apie automobilių mokesčio įvedimą tema įgauna naujus atspalvius. Seime įregistruotas įstatymo pakeitimo projektas, kuriame numatomi mokesčiai už automobilius.
Seimo narys Stasys Brundza vėl prabyla apie mokestį lengviesiems automobiliams. Parlamentaras teigia, kad šio pasiūlymo imtasi atsižvelgiant į tai, kad kasmet kelių būklė prastėja, o kelių priežiūrai bei jų modernizavimui skiriamos lėšos yra nepakankamos. Taip pat „Tvarka ir teisingumas“ frakcijos narys tikina, kad įvestas mokestis visiems automobiliams skatins mažiau taršių transporto priemonių naudojimą.
Įstatymo pakeitimo projekte numatoma, kad nenaujiems automobiliams nuo 2016 m. pradžios būtų įvestas 70-100 eurų metinis mokestis.
Kaip portalui DELFI teigė S. Brundza, pagal įstatymo pakeitimo projektą lengvųjų automobilių mokestis kristų ant tų vairuotojų, kurių automobiliai yra nenauji arba labai galingi.
Pataisoje numatyta, kad priėmus įstatymą 70-100 eurų mokestį turėtų mokėti automobilių savininkai, kurių automobiliai atitinka Euro0-EuroIV oro taršos prevencijos standartus.
DELFI primena, kad pagal EuroV standartus automobiliai pradėti gaminti nuo 2009 m.
Taip pat S. Brundza pažymi, kad mokestis kristų ne tik ant senesnių automobilių savininkų pečių, bet ir ant galingų automobilių turėtojų.
Nurodoma, kad be oro taršos standartų būtų atkreipiamas dėmesys į anglies dvideginio išmetimą. Lengviesiems automobiliams mokestį tektų mokėti, jei anglies dvideginio išmetimas viršytų 100 g/km.
Parlamentaras skaičiuoja, kad priėmus įstatymo pakeitimus kitais metais pavyktų surinkti apie 83 mln. eurus. Lėšos būtų tikslinės ir būtų skiriamos kelių infrastruktūrai gerinti ir išlaikyti.
Įstatymo pakeitimo projekte taip pat įvardyti siūlomi mokesčiai ir krovininiams automobiliams, kurie skiriasi priklausomai nuo oro taršos standartų atitikimo, anglies dvideginio emisijos, didžiausios leidžiamos masės.