Šį savaitgalį į Kačerginę grįžta drifto asai

R18/285/35; 700 arklio galių, 900Niutonmetrų, 12 colių, ET 5; 1,3 BAR. – tai, skaičių ir raidžių kombinacijos, su kuriomis kasdien susiduria visi tie, kurie padangų komplektą skaičiuoja ne sezonams, o ratų trasoje skaičiumi.

Dažnas drifto fanas šiuos skaičius tiesiog dievina, nemaža dalis dalyvių jais remiasi kaip biblija, tačiau ar jie iš tiesų viską lemiantys? Juk driftas, kaip sportas, yra daugiau improvizacijos menas, nei tikslių pamatavimų ir precizijos mokslas. Čia nėra vienos, visiškai tikslios ir teisingos trajektorijos, teisėjavimo metodika taip pat remiasi sudarytų įspūdžiu, o pačios sporto šaknys alsuoja dviejų sportininkų tarpusavio nervų ir pasitikėjimo dvikova, siekiant įrodyti, kuris iš tiesų geriau valdo jau peržengus padangų sukibimo ir tipinio vairavimo stiliaus ribą.

Šio savaitgalio varžybose – „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ IV-ajame etape skaičių taip pat nebus išvengta. Registracijoje jau puikuojasi dalyvių šešioliktukas, nors tikimasi sulaukti ir dvidešimtuko. Trasos posūkių skaičius taip pat aiškus. Pakalbinti dalyviai skaičiuoja gana paprastai – iniciacija daug maž 130-150km/h greičiu, turbūt jau ketvirtu bėgiu, tada „persimetimas“ akseleratorių spaudžiant iki pat galo, tada keletas sekundžių rankinio stabdžio vėl „persimetant“, į trečią pavarą įveikiant patį „Ąžuolo“ posūkį ir tada tikrasis kilimas į kalną, ieškant sukibimo jau kiek perkaitusiose padangose, kiek mažesniu slydimo kampu, taip siekiant kuo daugiau atsiplėšti, ar kuo greičiau pagauti priešininką.

Niekam nepaslaptis, jog į lekiant į kalną reikia jėgos, tik kiek iš tiesų jos reikia, norint judėti greitai, o ne vietoje deginti padangas?

Šį savaitgalį variklio perprogravimą atlikęs „Eneos-NP TEAM“ pilotas Tadas Adomaitis laikosi konservatyvios nuomonės – 701 arklio galia ir 900+ niutonmetrų – tiek, po savaitgalio ant galios stendo parodė jo „BMW 325 Turbo“.

Ar tai daug? Taip. Ar pakankamai? Tikrai taip. Ar ne per daug? Tadas savaitgaliui rinksis 17 colių skersmens, 255/45 ir 275/40 padangas ir tikėsis su jomis atlikti tarp 8-12 važiavimų čempionato trasoje. Treniruotėms ir varžyboms, jei Tadui seksis, turėtų užtekti 8-10 komplektų.

Jo komandos draugas Povilas Lencevičius renkasi kitą – svorio taktiką. Kiek virš 900 kilogramų sveriantis Povilo „BMW Z3“ sureguliuotas it žiedinėms lėnktynėms skirtas automobilis – minkštos spyruoklės ir specialiai perdaryta automobilio galinė važiuoklė leidžia Povilui turėti maksimalų sukibimą būtent tada, kai jis paspaudžia dešinį pedalą ir automobilio svorio centrą perneša ant užpakalinių ratų – būtent ten sėdi pats pilotas, o už jo dar patalpintas kuro bakas ir dyzelinio automobilio akumuliatorius – kuo daugiau svorio gale, tuo daugiau sukibimo, tuo greičiau Povilas judės trasoje.

Panašių taktikų turės imtis ir keletas kitų, apie 300 arklio galių vadeliojančių drifterių. Kęstutis Kelpša ir Aurimas Vaškelis – du taip pat „BMW“ vairuotojai, kurių galios vienetai apsiriboja trimis šimtais, tačiau tiek Aurimas dalyvaudavas „Prestigio EEDC“, tiek „Kipšas“ dalyvaudamas bet kur, jau ne kartą įrodė, jog svarbu tiesiog gerai įsibėgėti nuo starto linijos, o visą kitą lemia talentas, geras automobilio inercijos valdymas ir tikėjimas, jog viskas bus gerai, nes šių pilotų atveju, po dešinia koja nesislepia kaimenė galios, kuri, padarius klaidą, galėtų iš jos ištraukti ir automobilį ir pilotą.

Paklaustas kokį automobilį rinktųsi šioms varžyboms vienas iš teisėjų Mantas Kuzmarskis, jis buvo labai konkretus – Bartosz Stolarski rankomis sukurtas, lenkų ekipos „STW“ „Nissan S14“. Amerikietiškas V8 su kompresoriumi, apie 1200 arklio galių ir jau nebepamuotajamas kiekis niutonmetrų, kurie bando aplink automobilio galinę ašį suvynioti trasos asfaltą ant 18 colių skersmens 315/30 padangų.

Ar tiek galios ir tokių ratų iš tiesų reikia? Turbūt ne. Bet su tokiais parametrais važiuoti iš tiesų lengva ir velnioniškai smagu.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA