Modernių viešojo transporto stoginių gali tekti palaukti, sprendimas keliauja į teismą – Kas vyksta Kaune

Modernių viešojo transporto stoginių gali tekti palaukti, sprendimas keliauja į teismą

Didžiausios pasaulyje lauko reklamos kompanijos „JCDecaux“ įmonė Lietuvoje padavė Kauno miesto savivaldybės administraciją į teismą dėl mažiausiai 3 įstatymų pažeidimo organizuojant Kauno miesto viešojo transporto stotelių suprojektavimo, įrengimo, valdymo, naudojimo ir priežiūros konkursą.

„Mes stebėjome konkurso, kuriame dalyvavo tik viena bendrovė, eigą ir taip pat susipažinome su sutarties sąlygomis, dėl kurių jam pasibaigus sutarė savivaldybė ir laimėtojas. Šios sąlygos reikšmingais aspektais skiriasi nuo numatytųjų konkurse. Jos ne tik iš esmės keičia ekonomines sąlygas, bet ir tiesiogiai paveikia konkurenciją Kauno miesto lauko reklamos rinkoje. Manytume, jog sutikdama keisti esminius reikalavimus dvišalių derybų metu, suteikdama laimėtojui lengvatas bei monopolinėms artimas teises, Kauno savivaldybės administracija pažeidė LR Koncesijų ir LR Konkurencijos įstatymus bei Europos Sąjungos teisę“, – sakė didžiausios lauko reklamos kompanijos „JCDecaux Lietuva” teises ginantis advokatas, „Lawin“ partneris Marius Juonys.

Praėjusiais metais Kauno miesto savivaldybė pakvietė įmones iki gruodžio 20 d. (vėliau pratęsė terminą iki sausio 30 d.) teikti pasiūlymus pastatyti, įrengti ir prižiūrėti ne mažiau kaip 339 viešojo transporto stotelių stogines. „JCDecaux“ paskaičiavimais, tokių darbų vertė galėtų siekti apie 4 mln. litų. Su konkurso sąlygomis susipažinusi bendrovė įvertino, kad numatyti reikalavimai neužtikrina projekto gyvybingumo. Apie tai bendrovė įspėjo Kauno miesto savivaldybę, kartu nurodydama, jog savivaldybei skaidriai pakeitus koncesijos parametrus bendrovė dalyvautų konkurse ir pateiktų pasiūlymą. Pratęsus konkurso terminą, jame dalyvavo ir laimėjo vienintelė, 2013 m. gruodžio 30 d. įsteigta bendrovė „Reklamos arka“, iki šiol neturėjusi tokios apimties projektų patirties.

Konkursui pasibaigus miesto savivaldybė su „Reklamos arka“ peržiūrėjo būsimą sutartį ir pakeitė esmines joje numatytas sąlygas. Savivaldybė įsipareigojo atleisti bendrovę nuo vietinės rinkliavos už išorinę reklamą (specialistų vertinimu, maždaug 300-400 tūkst. litų per metus), subsidijuoti ją, jei patirtų nuostolių, ir sumažinti kitų bendrovių galimybes reklamuotis Kauno mieste, uždrausdama reklamą 50 m. atstumu nuo naujųjų stotelių. Tokią sutartį numatoma pasirašyti 20-čiai metų.

„Lawin“ atstovo teigimu, nors konkurso sąlygose buvo numatyta galimybė derėtis, tiek kai kurie pačių konkurso sąlygų reikalavimai, tiek LR Koncesijų įstatymo nuostatos nenumato galimybės derybų būdu iš esmės keisti pateiktą pasiūlymą.

„Konkurso sąlygos reikalavo pateikti įpareigojančius pasiūlymus. Tačiau mes matėme, kad tos sąlygos yra neadekvačios – joks investuotojas negalėtų sėkmingai dirbti tokiomis sąlygomis. Tai mes žinome, nes daugiau nei 10 metų veikiame Lietuvos lauko reklamos rinkoje, taip pat ir Kaune. Be to, turime ir didžiulę tarptautinę patirtį. Mes negalėjome rizikuoti – pateikti pasiūlymą ekonomiškai neadekvačiomis sąlygomis ir po to tikėtis, kad galbūt kas nors derybų metu savivaldybėje sutiks padaryti mums išimčių ar suteikti lengvatų. Tuo labiau, kad sandorio ekonomikai esminę reikšmę turinčių pakeitimų darymas derybų metu būtų ne tik, kad neskaidrus, bet greičiausiai ir neteisėtas“, – komentavo „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė Žaneta Fomova.

Siekdama, kad lauko reklamos sritis Lietuvoje veiktų kuo efektyviau, skaidriomis sąlygomis ir nesukeltų bereikalingų išlaidų nei savivaldybėms, nei reklamos davėjams, „JCDecaux“ bendrovė nematė kitos išeities kaip kreiptis į Kauno apygardos teismą su reikalavimais panaikinti Kauno miesto savivaldybės sprendimą dėl Koncesijos sutarties patvirtinimo ir pripažinti koncesijos sutartį negaliojančia.

„JCDecaux” yra didžiausia lauko reklamos bendrovė pasaulyje, projektuojanti, statanti ir prižiūrinti gatvės reklamos statinius, skydus bei reklamą ant transporto priemonių. Grupėje dirba daugiau nei 9.900 darbuotojų, įmonės padaliniai įsteigti 56 pasaulio šalyse. Lietuvoje bendrovė veikia nuo 2005 metų ir valdo daugiau nei 1,5 tūkst. reklamos vietų tinklą 9-iuose šalies miestuose.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA